Daar gan we dan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Daar gan we dan - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Daar gan we dan

Door: Anne-Marie en Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

29 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

26,juli 2010 van Almelo naar Neede
37 kilometer
Regenbuien..

Het was natuurlijk niet de beste dag om aan onze reis te beginnen.
Na wekenlang mooi weer regende het uitgerekend vandaag de hele dag.
Maar we hebben er zo naar uitgezien dat we ons door de regen niet tegen laten houden.
Singing in the rain, was vandaag ons motto en dat deden we dan ook.
We hadden ons voorgenomen rond een uur of twee te vertrekken.
En dat is aardig gelukt, om kwart over twee was het dan zover.
Caravan in de stalling en de auto naar Almelo , afscheid nemen, en leuk uitgezwaaid worden door Dochter schoonzoon en kindjes.
Daar begon onze tocht waar we zo lang naar hebben uitgezien.
Het maakte niet uit waar we terecht zouden komen , we waren oppad en dat was het belangrijkste.
Hans fietste bepaald niet soepel en we dachten dat het even wennen was aan de zwaar beladen fiets .
Hij is dan ook best ERRUG ZWAAR, 35 kilo bagage is ook niet niks ‘t lijkt wel een motor.
Maar ja we blijven tot half september “on tour” dus ja, er zit wel wàt in die tassen.
Hij bleef ook wel erg ver achter als we een hoge brug moesten nemen, en dat is nog niet eens een berg!!!!
Om kwart over 5 hielden we het voor gezien en stopten bij camping D’n Eversman in Neede. Gelukkig was het droog en dat is het verder ook gebleven.
Hans was hartstikke moe en had spierpijn in z’n bovenbenen.
Toch maar eens de fiets aan een controle onderwerpen, tja als je rem vastzit op je achterwiel , wil dat niet echt soepel draaien, probleem opgelost en hopen dat het morgen ook voor hem lekker gaat.
Na de couscous met een lekker wijntje, en nog een bakkie leut voor ons tentje, kruipen we al om kwart over 10 lekker in onze heerlijke rode slaapzak .
We zijn op weg en dat is geweldig.

Nog even :
Kes , Ewa ,Frank en vriendin bedanken ,die ons Zondag nog een goeie reis kwamen wensen. Wat lief!!!!!!!!
En Kees, nee geen motortje verstopt hoor, dat doen we pas als we ècht oud zijn.
Elly, zou leuk geweest zijn als je ons toe stond te juichen maar we gaan morgen al Duitsland in en komen dan onder Trier Frankrijk binnen dus komen niet echt bij je langs fietsen
Ben en Aly geen zorgen ,die helm hebben we (hangt wel achter op de fiets) moeten we toch eens op ons koppie zetten.
En natuurlijk iedereen bedankt voor de leuke berichtjes op deze site, dat is erg stimulerend, vooral doorgaan hè.

• 29 Juli 2010 - 18:14

Cocky:

ach Trier, eerste vakantieherinnering met de vade van Gonzo en Marcel 1958, slapen in een superklein tentje, toerend in een ouwe skoda, met een echtpaar dat 14 dagen aaneen ruzie had, hij ging in de auto pitten en zij kwam in ons tentje gggggrrrrr, maken jullie er maar wat mooiers van!

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Happy2 ,fietst de Groene weg

Hoi,hoi,lieve vrienden,
Lang geleden fietste ik in de regen van m'n werk naar huis , ik was 19,zong luidkeels in het donker en dacht, héééérlijk, zo wil ik wel de hele wereld rond fietsen.
Ach,iedereen weet hoe dat meestal gaat, huisje boompje beestje en geen tijd ,meer voor dat soort dromen.
Ja ,veel later hebben we tochten door Hongarije, Tsjechië en Slowakije gemaakt en ook verschillende malen enkele weken in Frankrijk gefietst. Maar nooit, zoals ik toen droomde zomaar vertrekken van uit je woonplaats en een echte lange tocht maken.
Nu 65+ is er dan eindelijk de tijd om die wens in vervulling te laten gaan en vertrekken we 26 juli voor een tocht van 7 weken vanuit Almelo naar St. Maries de la Mer aan de Middellandse zee.
In de afgelopen weken hebben we een tochtje van 6 dagen door het oosten van Nederland en een stukje Duitsland gedaan als oefening voor de komende reis.
Per dag 65-75 km gefietst , met volle bepakking, Het verliep allemaal prima, onze ouwe lijven hebben soms een beetje gesputterd maar het kon er mee door.
De paklijst hebben we wat bijgesteld,want meestal zitten de tassen véél te vol.
Telkens blijkt weer dat we er veel te veel in proppen, o zo bang dat we onderweg wat missen en .....we gebruiken o zó weinig. als het erop aan komt.
De oefen tocht is dus perfect verlopen en we kijken uit naar 26 juli.
We houden jullie op deze manier op de hoogte van ons wel en wee.
Groetjes van Happy2