3e dag - Reisverslag uit Heimbach, Duitsland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu 3e dag - Reisverslag uit Heimbach, Duitsland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

3e dag

Door: Anne-Marie en Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

01 Augustus 2010 | Duitsland, Heimbach

Dag 3, Woensdag 28 juli 2010
74 kilometerIn de Nacht en vroege ochtend regen, later zonnige en warm.
Gendringen- Wessel-Rheinberg- Moers -Rheurdt

Na een zelfde ochtendritueel, nevelig en zo nu en dan een spat regen vertrekken we om bij half negen van ons mooie plekje,
Eigenlijk rijden we meteen al heel erg lekker, alles draaide soepel,ook de benen en we rijden in een oogwenk Duitsland in.
Op weg naar Isselburg.
Ik erger me aan m’n fietscomputer die weigert elke morgen normaal te beginnen, pas na een kilometer of tien begint hij zich te gedragen, knap irritant.

Duitsland is nog in ruste, weinig verkeer en ook nauwelijks een levend wezen op de weg, zelfs geen hond, nou ja eentje dan. maar wij knarren lekker door. We rijden door een streek waar de storm van een week of twee geleden enorm huis heeft gehouden ,enorme bomen geveld alsof het lucifers waren. Ze liggen nog langs de wegen
Van Isselburg naar Hamminkeln rijden we eigenlijk de verkeerde weg, om de haverklap moeten we een drukke verkeersweg oversteken omdat het fietspad dan weer links dan weer rechts ligt en soms helemaal ontbreekt, waardoor we met het snelverkeer op dezelfde weg rijden. Niet ècht leuk. Gelukkig vinden we uiteindelijk weer een mooie fietsroute naar Wessel, een vrij grote stad aan de Rijn. We steken de Rijn over via een enorme brug, we vangen veel wind met onze zwaar beladen fietsen.
In Buderich drinken we koffie en maken kennis met een stel fietsers uit Hengelo,die net zo zwaar beladen zijn als wij.
Hans vraagt of ze hun bagage wel eens gewogen hebben, nee zegt hij met een grijns,wat mee moet moet mee,We nemen het fietspad langs de rijndijk mooie fietsroute zonder ander verkeer , alleen schapen,mooi uitzicht en stilte ,heerlijk.
Dat is wel anders als we de camping voor die nacht vinden, dat is al moeilijk genoeg ,want een camping moet je hier met een lantaarntje zoeken.
Camping “Bej Wolters” in Rheurdt-Neufeld. Er zijn 2 passanten plekjes en de rest zijn vaste plaatsen . Héél véél tuin kabouters,
Nepbloemen en ander ongerief.
Dat is nog niet het ergste , de camping ligt onder de A40
Niet normaal wat een herrie, de hele nacht gaat dat door.
Volgens de vaste gasten wen je er wel aan, Nou never, daar zou je nog niet voor niks willen staan.
We zijn dan ook blij dat we morgen weer verder gaan.
Moet er eerlijk bij zeggen dat de mensen er wel bijzonder vriendelijk zijn en het plekje waar wij stonden niet verkeerd was.

4e dag, Donderdag 29 juli 2010
52 kilometer
Regen, beetje zon en toen veel regen

Rheurdt-Kempen-Grefrath-Niederkrügten

1e fikse klim….Mac Donalds…..fietsenmaker in Grefrath,

Zoals gezegd, we waren blij dat we weer op ons fietsie zaten, we lieten de herrie van de snelweg achter ons, en gingen op weg naar kempen.
Direct onze eerste echte klim 6% en dat wordt zweten met zo’n zware fiets maar het gaat goed.
We besluiten maar eens een internet mogelijkheid te zoeken om de eerste verslagen op ons dagboek te plaatsen.
Mc Donalds is het eerst voorhanden, komen we nooit maar alla bij een kopje koffie zouden we mooi even van het gratis , internet gebruik kunnen maken.
Ellie ,een vriendin, doet dat in Frankrijk altijd maar hier is het nog niet zo simpel,
Je moet een duits mobiel telefoon nummer hebben om 1 uur vrij te kunnen internetten, tja, en dat hebben we niet., een duits mobieltje.
Gelukkig is de chef zo aardig om ons zijn mobile nummer te geven en hij brengt ons even later de inlogcode die hij dan ontvangen heeft.
Na de verslagen geplaatst te hebben, sorry door een foutje van mij hebben jullie ze waarschijnlijk dubbel ontvangen. Klusje geklaard en wij weer verder naar Grefrardt.
Dat blijkt een alleraardigst plaatsje te zijn er is markt en alles oogt super gezellig.
Bij de boekhandel waar wij een fietskaart kopen , zodat ik ook weet waar ik ben, horen wij dat er een Nederlandse fietsen winkel om de hoek is.
Dat is mooi, want mijn fietscomputer heeft het vanmorgen écht begeven en ik wil een nieuwe.
,We komen terecht bij een leuke jonge man. Is in Grefrardt een fietsenzaak begonnen om zoals hij zegt, de Duitsers op de fiets te krijgen, dat valt niet mee, ze zijn niet uit hun auto te branden .
Ook zijn vrouw, Duits, heeft hij een mooie fiets kado gegeven maar ze wil niet. Dus moet hij toch alleen gaan fietsen.
Tijdens het praatje zet hij een nieuwe computer op mijn fiets en rekent er niets voor.
Hij vindt het super wat wij aan het doen zijn en niet alleen hij, we krijgen zoveel leuke ,spontane reacties van de mensen ,Duimen die omhoog gaan, “”gute reise horen wij en vaak van voetgangers die wij passeren,staan wij even langs de weg, dan stopt er altijd wel iemand om te vragen of hij helpen kan, echt héél erg leuk.
Devinden het niet erg, hoort er gewoon bij Duitser kan bij ons niet meer stuk hoor, wat een aardig mensen.
De camping in Niederkrügten ,die we die avond hebben, ligt gelukkig rustiger maar ook hier alleen maar vaste plaatsen en veel tuinkabouters.
Één plaatsje voor passanten ,dat we moeten delen met een andere tentkampeerder. Een jongen uit Hamburg die vrijwilliger is bij een hockey tournooi in Muchen -Gladbach, waar Nederland ook aan mee doet.
Ook op deze camping géén wifi , kennelijk is dat in Duitsland nog niet zo ingeburgerd.
We hebben deze dag, vooral in de middag, veel regen, menigmaal schuilen we in een bushokje voor een flinke plensbui, geen medelijden hoor, wij Vinden het gewoon heerlijk om zo te fietsen en alles hoort erbij, ook die regen
Groetjes aan iedereen die dit leest.

• 01 Augustus 2010 - 19:38

Swiebert:

waren jullie toch in de buurt bij ons ...dat is een peuleschilletje hiervandaan...jammer hadden we toch kunnen supporteren net zoals bij de tour haha hele dag wachten en dan flitsen ze aan je voorbij
    Doorgaan h`e gewoon doorgaan
    Tot horenssss

• 01 Augustus 2010 - 19:47

Steinie:

Hoi fantastische fietsers,
    Heerlijk dat de reis zo goed verloopt, beetje regen kan de pret niet drukken en misschien wel beter dan erge hitte?
    En dat geprut op dat campinggasje, enig om te zien, wij zouden zo een restaurant induiken, ha ha.
    Bijna 1 week onderweg, nog 6 te gaan, zet um op!
    Wij volgen jullie via internet (makkelijk he).
    Succes, dikke knuffel van ons.

• 01 Augustus 2010 - 22:12

Pim En Dick:

Hoi,

Wat een leuk reisverslag van jullie mooie tour en niet te vergeten de foto's erbij. Grandioos, petje af voor jullie. Het zal een mooie reis worden.

Liefs,

Pim en Dick.

• 02 Augustus 2010 - 01:29

Kus Uit Vietnam:

Lieve pap en mam, op menige foto zien jullie er uit als broekies, jonge flitsende fietsers. Fantastisch!! Een dikke kus uit Vietnam!!! Ben trots op jullie

• 02 Augustus 2010 - 10:13

Bob En Marga:

Super jullie reisverslagen.We genieten ervan.
    Petje af voor jullie.
    En goede reis verder.
    Veel liefs
    Bob en Marga

• 02 Augustus 2010 - 13:10

Frank:

Lieve Hans en Annemarie,

Wat geweldig de verslagen te lezen, ik geniet ook volop en reis gewoon met jullie mee,gevoelsmatig op de motor,heerlijk.
    ik wens jullie nog veel reisplezier,het ga jullie goed,

lieve groetjes van Frank

• 02 Augustus 2010 - 15:13

Kees En Ewa:

Hans en Annemarie

De vorige keer had ik over dat ik de afstand tot almere stad niet eens zou halen
    Nou vandaag moest ik wel 2 keer tussen de uiterste van almere fietsen daar mn auto zo vlak voor vertrek naar frankrijk begon te koken en naar de garage moest

Ik fietste wel met een fiets van de kringloop moest een paar keer mn ketting terug leggen en mn band op pompen, klimmend de bruggen op in mn laagste versnelling leek het of ik de bergen in frankrijk aan het beklimmen was.

Dat lijkt er niet op wat jullie moeten tegen komen,wel op een top fiets maar met zware bepakking.

Uiteindelijk moet de enegie geleverd worden door degene die er op zit.

Alle respect van uit almere en we gaan ervan uit dat jullie die 1500km halen

Veel succes vanuit Almere

Kees en Ewa

• 02 Augustus 2010 - 18:49

Mieke (Nieuwegein):

hoi dierbare fietsers,

Leuk om jullie verslag te lezen, als thuis-blijver heb ik niks te melden natuurlijk.
    Hoop wel dat jullie ook nog af en toe een dagje rust nemen om ons ook nog te trakteren op een leuk stadje of dorpje, wel met foto's hoor.
    Hans en Erna heb ik op de hoogte gebracht dat jullie misschien langs komen, het zijn wel een paar extra bergjes die jullie dan moet nemen, jullie zijn welkom sms'ste Hans.
    groetjes en liefs
    Mieke

Verslag uit: Duitsland, Heimbach

Happy2 ,fietst de Groene weg

Hoi,hoi,lieve vrienden,
Lang geleden fietste ik in de regen van m'n werk naar huis , ik was 19,zong luidkeels in het donker en dacht, héééérlijk, zo wil ik wel de hele wereld rond fietsen.
Ach,iedereen weet hoe dat meestal gaat, huisje boompje beestje en geen tijd ,meer voor dat soort dromen.
Ja ,veel later hebben we tochten door Hongarije, Tsjechië en Slowakije gemaakt en ook verschillende malen enkele weken in Frankrijk gefietst. Maar nooit, zoals ik toen droomde zomaar vertrekken van uit je woonplaats en een echte lange tocht maken.
Nu 65+ is er dan eindelijk de tijd om die wens in vervulling te laten gaan en vertrekken we 26 juli voor een tocht van 7 weken vanuit Almelo naar St. Maries de la Mer aan de Middellandse zee.
In de afgelopen weken hebben we een tochtje van 6 dagen door het oosten van Nederland en een stukje Duitsland gedaan als oefening voor de komende reis.
Per dag 65-75 km gefietst , met volle bepakking, Het verliep allemaal prima, onze ouwe lijven hebben soms een beetje gesputterd maar het kon er mee door.
De paklijst hebben we wat bijgesteld,want meestal zitten de tassen véél te vol.
Telkens blijkt weer dat we er veel te veel in proppen, o zo bang dat we onderweg wat missen en .....we gebruiken o zó weinig. als het erop aan komt.
De oefen tocht is dus perfect verlopen en we kijken uit naar 26 juli.
We houden jullie op deze manier op de hoogte van ons wel en wee.
Groetjes van Happy2