ê dag - Reisverslag uit Heimbach, Duitsland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu ê dag - Reisverslag uit Heimbach, Duitsland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

ê dag

Door: Anne-Marie en Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

03 Augustus 2010 | Duitsland, Heimbach

Voor het eerst kunnen we deze ochtend de tent droog inpakken .
Zoals aldoor zijn we weer lekker vroeg en pakken bij Mariaweiler de route weer op.
Het is Zaterdag en dat is te merken, veel trimmers en sportfietsers op de route.
Het is hier een konijnenparadijs, ze schieten overal voor de fiets weg.
Na een km of 17 vinden wij het koffietijd en gaan bij Kreuzau even het stadje in.
Kopen een nieuwe routekaart voor mij en een nieuwe fietsbroek voor Hans.
Hij heeft er een die wat sleets is en z’n tere kontje gaat zeer doen, ondanks de uier-creme die we erop smeren.
En dan begint de Eifel, het landschap wordt mooier en mooier maar het klimwerk ook zwaarder.
Bij Obermaubach een aardig toeristisch plaatsje met veel bergwandelaars stoppen we even bij een klein stationnetje.
Het ziet er schilderachtig uit hier en we zien een moederzwaan met 4 jongen aan komen waggelen, Pa zwaan zit achter een omheining waar zij ook heen gaat.
Om door de omheining te kunnen moet zij haar mooie zwanenhals heel diep buigen en…..zo mooi om te zien… ,de kleintjes buigen hun halsjes net zo diep en zo kunnen ze allemaal onder het hek door , negeren pa die z‘n veren poetst en plompen een voor een de rivier in, pa zal later wel volgen.
Na een mueslireep voor de energie die we straks brood nodig zullen hebben stappen we weer op ons stalen ros.
Nideggen komt eraan en daar wachten ons gemene klimmetjes. Het gebied is prachtig maar de klim van 10% over 400 meter veel te zwaar om te nemen.
Gelukkig voor ons zijn wij niet de enigen die moeten lopen ,veel jonge mensen duwen hun fiets , zonder bagage!,naar boven. Wij ook maar wel mét bagage.
Een paar kilometer vóór Heimbach vinden we een camping.
Gisteren een lange en vandaag maar weer eens een wat kortere fietsdag vinden wij.
De camping is zoals voor ons een camping hoort te zijn.
Mooie omgeving in een dal ,heerlijk rustig. Blijkt hij ook nog gratis wifi te hebben dus kunnen we de reisverslagen bijwerken en de telefoons opladen die allemaal leeg waren.
Na de tent te hebben opgezet fietsen we toch nog even naar Heimbach om wat boodschappen te doen. 10 km heen en weer ,mét klimmen,.
Daarna verdiende rust, weintje erbij en wat lekkers,beetje loom voor ons uit zitten staren , genietend van al het moois om ons heen.

7e dag, 1 aug. 2010 rustdag ,in de zon en luieren

Boek lezen en de tassen eens inspecteren. En….we halen er toch een berg uit die we morgen terug naar Nederland gaan sturen.

10 km

‘morgens in de recreatiezaal van de camping m’n verhaal zitten tikken en de leuke reacties van jullie zitten lezen.
Hartstikke leuk dat jullie ons volgen.
Vanmiddag weer even naar Heimbach gefietst om die overtollige kilo’s terug te sturen.
Het blijken er 5 te zijn , hadden we toch niet kunnen bedenken, en maar denken dat we zo weinig bij ons hadden.Te gek gewoon.
Lekker die zijn we mooi kwijt, zullen we nu toch even soepel de bergen bedwingen.
We ontmoeten halverwege Heimbach ook een stel fietsers, zij fietsen de route omgekeerd, naar Marseille gevlogen en van daar uit terug.
Leuke ontmoetingen zijn dat , we krijgen en geven elkaar tips en delen ervaringen en dan weer succes en “goeie reis”

• 03 Augustus 2010 - 07:26

Steef En Steinie:

Wouw... niets anders dan bewondering voor jullie!
    Fantastisch om jullie verhalen te lezen, wat een reis.
    Dikke kus van ons

• 03 Augustus 2010 - 08:16

Elise:

Hoi lieve opie en omie. Wat leuk om jullie verhaaltjes te lezen.
    Ik heb een nieuw baantje gevonden, bij een schoonmaakbedrijf. 's Middags 2,5 uur ongeveer en dan 's avonds ergens anders 1,5 uur. Niet echt heel leuk, maar beter dan bij de Wibra haha.
    Jullie moeten eens op m'n hyves kijken. Ik heb afgelopen zaterdag een vrijgezellen-feest gehad van de zus van Yasin, was erg leuk. Nou, ik ga even douchen.
    Doeg lieve opa en oma.
    Dikke kus Elise

• 03 Augustus 2010 - 08:46

Ernst En Rina:

Jullie reisverslag leest als een kwajongens boek.Fantastisch mooi en spannend.En nu maar hopen dat er genoeg uierzalf is meegenomen.
    Veel genieten en succes.

• 03 Augustus 2010 - 19:36

Pim En Dick:

Wat leuk om jullie boeiende en leuke reisverslag te lezen. Petje af! Dat jullie nog vele mooie verslagen mogen doen. Geniet van al het moois dat jullie tegenkomen. Goede tour gewenst en liefs van Pim en Dick.

• 04 Augustus 2010 - 15:31

Cocky:

poeoeoeoe ik word al moe als ik het lees, maar het zal wel een geweldige ervaring zijn. ik hou het even op het eilandje "de Woude"in het Alkmaarder Meer daar heb ik met 3 eilandse vrouwen de derde prijs met een playback gewonnen haha!
    veel succes met de tocht gr. cocky

• 05 Augustus 2010 - 09:45

Piet En Mylada:

zojuist alle verslagen gelezen, enig, fantastisch, ga zo door en goede reis
    wij zijn vannacht om 3 uur thuisgekomen
    Piet is door zijn rug gegaan
    caravan achtergelaten in ZuidFrankrijk
    gaan zo naar de huisarts voor verdere behandeling
    veel liefs van ons

• 05 Augustus 2010 - 11:21

Yvonne En Geert-Jan:

Wat een prestatie. We volgen jullie verhalen, maar doen het niet na! Lijkt ons wel te gek. Maar ja, Sjors houdt dat niet vol! We zien uit naar de bergetappes. Groetjes