Langs bergen en dalen.........en verdwalen - Reisverslag uit Volstroff, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Langs bergen en dalen.........en verdwalen - Reisverslag uit Volstroff, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Langs bergen en dalen.........en verdwalen

Door: Anne-Marie en Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

08 Augustus 2010 | Frankrijk, Volstroff

9e dag. Dinsdag 3 augustus 2010 Hausen- Nettersheim
67 km , in de ochtend bewolkt , s’middags zon en wind.
Langs bergen en dalen….afzien en verdwalen,

Ja zo ging het vandaag.
Om acht uur s’morgens nog even snel op de trappen van de receptie aansluiting gemaakt met internet om de twee verslagen die er nog lagen op ons dagboek te zetten. Ik hoop dat het goed gegaan is want ik kon nauwelijks iets zien door het licht dat in het scherm viel.
Toen wegwezen en bij Heimbach de eerste haarspeldbochten nemen, Dat ging goed en in het stadje moesten we even zoeken naar de juiste richting.
In een oogwenk stonden er 4 mensen bij ons die ons met raad en daad bij wilden staan.
Wij moesten vanaf de krachtcentrale (heel mooi gebouwd in jugendstil )erg gaan klimmen dat wisten we wel maar dat het zó erg was viel tegen.
We redden het niet, en moesten lopend het laatste deel van de klim van 10% over 1 km bedwingen. Hijgend en zwetend kwamen we boven.
Daarna ging het weer, ondanks dat er, om bij de stausee van de Rur en de Urft te komen, nog menige klim genomen moest worden.
Bij de Urft-tal sperre was het koffie tijd en genoten we van het mooie uitzicht over het stuwmeer.
We reden daarna een prachtige route langs de meren over een smal pad met vaak een afgrond naast ons . Daar ben ik niet weg van en reed dus meestal zoveel mogelijk links.
In Gemünd komen we een stel tegen dat we de dag ervoor hadden leren kennen, ook fietsend naar de Middellandse zee.
We fietsen een stukje met elkaar op om daarna weer ieders zijn weg te gaan. Wij moeten nog lunchen en denken elkaar in Dahlem weer te ontmoeten.
Er is geen camping in deze omgeving en in Dahlem zijn pensions, vandaar.
Helaas in Nettersheim gaat het helemaal verkeerd, we missen ongemerkt een afslag en klimmen ons écht te pletter. Moeten weer op een gegeven moment gaan lopen en duwen want het gaat daar zo enorm steil omhoog, niet normaal meer.
Wij nog geen benul van het feit dat we helemaal verkeerd zaten en ploeterden dus maar door, langs de snelweg, ook dat nog, met het idee dat we zo wel in Blankenheim zouden komen en dan na een paar kilometer in Dahlem. Waar vast een heerlijk pensionnetje op ons wachtte
Om de drukke weg te ontsnappen nemen we een onverhard pad dat parallel loopt om uiteindelijk weer op dezelfde snelweg uit te komen en we het gevoel krijgen , hier zit iets helemaal niet snor.
Écht geen idee meer waar we zitten en geen enkele aanwijzing kunnen vinden die ons de goeie kant op kon wijzen.
We nemen maar weer een rustiger weg naast de snelweg en die buigt af het bos in om daarna vreselijk steil naar beneden te duiken over losse grote stenen. Doodeng want de fietsen slippen regelmatig weg, m’n handen doen pijn van het remmen maar stoppen of keren kan niet ,dus gewoon doorgaan.
Eindelijk beneden, blijkt het de weg naar Hellenthal te zijn, nou die naam past perfect. Road to hell. We komen erachter dat we om op onze goeie route terecht te komen wéér via Urft naar Nettersheim moeten fietsen, dezelfde weg die we al s’middags al gefietst hadden.
In Nettersheim zien we dat we daar een fout hebben gemaakt in het lezen van de route. Dat kost ons zo’n 20 km omweg 67 kilometer gereden en maar 47 kilometer verder. Hans had het kompas niet aanstaan, anders had hij wel gemerkt dat we niet Zuidwaarts, maar Noordwaarts aan het fietsen waren, GRRRRR.
Dan maar zoeken naar een pension in Nettersheim want we zijn allebei helemaal mud.
We voelen ons net Jozef en Maria want alles is vol en we krijgen nul op ‘t request.( gelukkig ben ik niet zwanger)
We krijgen een tip over een gasthaus hoog op de berg……neeeeeee alsjeblieft niet weer klimmen maar we moeten wel en écht op het hoogste punt van Nettersheim is een gästhaus.
In eerste instantie zegt zei ook geen plaats meer te hebben maar als ik smekend zeg , heeft u ook geen piepklein kamertje op zolder ofzo, we zijn echt moe,zegt ze een 5 persoons kamer te hebben voor 64 euro incl. ontbijt. Kan ons wat schelen, we doen het.
Het is er allemaal prachtig, mooie kamer met balkon en schitterend uitzicht. Eigen badkamer en nog een verdieping erboven met nog twee bedden.
Echt super de kuxe. Lekker douchen iets gaan eten en dan maar genieten ten van de luxe van deze avond
S’morgens nog eens een zéér uitgebreid ontbijt en toen , uitgerust en gelaafd met frisse moed op pad naar Gerolstein..

• 08 Augustus 2010 - 10:57

Elly:

Wat errugggg...bah ik zie het voor me die steile rand ,steil naar beneden bahhh.

wat zullen jullie een conditie hebben nu ,nog even en je kan de Mont Ventoux op ...Goed van jullie hoor dat je door bent geggaan ,ik was bij de eerste beste berg omgedraaid

• 09 Augustus 2010 - 20:05

Cocky:

STELLETJE KANJERS!!!!!!!

• 07 September 2010 - 11:31

Jitske Uit Friesland:

Machtig, dat verhaal uit de Eifel. Een pokketocht was het, ook voor mij. Die kleine klimmetjes, o, ik zie ze allemaal nog voorbijkomen, een hel en die boeren die zien je zwoegen, geen enkele met minachting hoor! Duwen, duwen geblazen. Hoezo lichter parcours, ik vind het veel zwaarder als de Ardennen: veel korte steile, onverwachte klimmen en niet lange afdalingen maken dit stuk veel en veel lastiger. Vooral dat stuk langs de Ruhr naar Düren, op en weer afstappen. Tja, ik herken alles, jullie hebben het net zo ervaren als ik, dat doet mij goed, alleen zoveel pech had ik nu ook weer niet. Dat met dat stomme ketting is me nog 2 keer overkomen, 1 keer zelf gered 1 keer met hulp. Daarna heb ik er steviger op gelet en is het me niet meer overkomen. Slechts 1 lekke band(spijker) met gezellige ontmoeting erop toe. Prima opvang gehad altijd, ik kan niets negatiefs over de Fransen zeggen behalve dat ze wat aan de maandagsluitingen/zondagsse sluiting van sommige restaurants(Lunéville was op zondag maar 1 hele goede, die zat ook vol, open) moeten doen op het platteland en de lunchtijd verruimen/afschaffen. Hun economie loopt ook wat achter bij de rest. voor nu, doei. Bedankt voor het verhaal. Mijn email: jhibma@tele2.nl.

Verslag uit: Frankrijk, Volstroff

Happy2 ,fietst de Groene weg

Hoi,hoi,lieve vrienden,
Lang geleden fietste ik in de regen van m'n werk naar huis , ik was 19,zong luidkeels in het donker en dacht, héééérlijk, zo wil ik wel de hele wereld rond fietsen.
Ach,iedereen weet hoe dat meestal gaat, huisje boompje beestje en geen tijd ,meer voor dat soort dromen.
Ja ,veel later hebben we tochten door Hongarije, Tsjechië en Slowakije gemaakt en ook verschillende malen enkele weken in Frankrijk gefietst. Maar nooit, zoals ik toen droomde zomaar vertrekken van uit je woonplaats en een echte lange tocht maken.
Nu 65+ is er dan eindelijk de tijd om die wens in vervulling te laten gaan en vertrekken we 26 juli voor een tocht van 7 weken vanuit Almelo naar St. Maries de la Mer aan de Middellandse zee.
In de afgelopen weken hebben we een tochtje van 6 dagen door het oosten van Nederland en een stukje Duitsland gedaan als oefening voor de komende reis.
Per dag 65-75 km gefietst , met volle bepakking, Het verliep allemaal prima, onze ouwe lijven hebben soms een beetje gesputterd maar het kon er mee door.
De paklijst hebben we wat bijgesteld,want meestal zitten de tassen véél te vol.
Telkens blijkt weer dat we er veel te veel in proppen, o zo bang dat we onderweg wat missen en .....we gebruiken o zó weinig. als het erop aan komt.
De oefen tocht is dus perfect verlopen en we kijken uit naar 26 juli.
We houden jullie op deze manier op de hoogte van ons wel en wee.
Groetjes van Happy2