10e dag van Nettersheim naar Gerolstein - Reisverslag uit Volstroff, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu 10e dag van Nettersheim naar Gerolstein - Reisverslag uit Volstroff, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

10e dag van Nettersheim naar Gerolstein

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

08 Augustus 2010 | Frankrijk, Volstroff

10 e dag Nettersheim- Gerolstein bewolkt en veel wind.

47,5 km totaalstand 477 km

Daar gingen we dan weer in het begin dus heel lang alleen maar bergafwaarts, heerlijk.
We nemen nu de goede weg en komen zonder problemen aan in Dahlem ,
Het is een kille dag vandaag en de wind is ook wat steviger geworden en e
We komen dan ook in een gebied met veel windmolens.
Er moet nog heel wat geklommen worden voordat we om een uur of twee
Gerolstein bereiken, de drukte daar overvalt ons.
Over een lange drukke brug rijden we het centrum binnen.
Dit is ons doel voor vandaag,
Na de drama dag van gisteren vinden we dat we nu wel wat minder kilometers mogen rijden.
We drinken heerlijke capucino , slenteren even door het drukke centrum , alles even toeristisch en héél veel Hollanders,gezellig maar na al die natuur, erg overweldigend.
Volgens de route is hier ook geen camping, dus informeren we bij de toeristen info of ze een voordelig pension voor ons weten.
Lindenstrasse 32 wordt direct per fax gereserveerd.
Niet te vergelijken met de dag ervoor ,meer een pension Hommeles gevoel,maar wij vonden het prima.
Doordat we een poosje moesten wachten voordat de eigenaar van het pension thuis kwam, werden wij door de overburen voor een kopje koffie binnen gehaald.
Super aardig dus en leuk zitten kletsen.
Tijdens ons etentje bij de chinees brak de hemel en kwam de regen met bakken naar beneden. Gelukkig zaten wij droog.
Lekker geslapen en wakker worden met een voorzichtig zonnetje.
Op weg naar Trier vandaag.
Groetjes van ons 2

11e dag Gerolstein -Kyllburg -Erdorf -Trier 82,5 km (totaal 559,5)

Omdat de klim tussen Kyllburg en Ehrdorf behoorlijk lastig zou zijn. stond in het boekje dat je die heel gemakkelijk kon overbruggen met een 7 minuten durend treinritje. Nou dat leek ons wel wat. We hadden bij Heimbach al genoeg afgezien,dus ticket getrokken uit de kaartjes automaat en wachten op de trein. Toen de deuren open gingen schrokken we ons echt rot want niet alleen was er een flinke opening tussen perron en trein maar ook nog eens drie hoge treden waar onze zwaar beladen fietsen over naar boven moesten. We dachten dat gaat niet lukken maar met vereende krachten kwamen we er toch in. Maar 7 minuten zijn zo om en toen moesten we er weer uit, dat was ook een ellende. Ha ns had zijn fiets er half uit toen opeens de deuren sloten en hij met fiets en al klem zat tussen de deuren.
Weer de schrik van m’n leven dacht dat de trein zou gaan rijden , met Hans en fiets tussen de deuren,gelukkig gebeurde dat niet, ging de deur weer open en konden we razend snel allebei de fietsen er uit krijgen, met zweet overal, niks een gemakkelijke overbrugging, in elk geval niet met zwaar beladen fietsen.
De route leidde ons door het Kyllthal, we hadden flink de wind tegen en het was ook wel fris en ook deze route waren de klimmetjes steil en gemeen. waardoor het zweet m’n voetzolen uitkwam.
Dit ging zo door totdat we de Moezel bereikten en we als een speer langs de Moezel op weg naar Trier.
Het ging zo lekker dat we veel kilometers wegtrapten en we de campiung in Trier bereikten om een uur of vijf.
We hadden onderweg Milo en Rebecca ,uit Amsterdam,leren kennen, die gingen een fietsreis van 2 jaar maken ,einddoel Nieuw Zeeland.
Geweldig wat mensen zoal ondernemen.
Op de camping kwamen we ze weer tegen en hadden de volgende ochtend nog een leuk gesprek . Zij hadden een rustdag en wij gingen weer door.
Hier in Trier was het een grote ontmoeting van lange afstand fietsers.
Echt heel leuk, 2 stellen oudere fransen. op tandems, die 3 maanden aan het fietsen waren, een vrouwtje in d’r uppie naar Rome en 2 vrouwen uit Utrecht, die de groene valleien route fietsten.
En nog veel meer maar daar hebben we niet mee gesproken leuk om al die verhalen te horen.
De camping lag direct aan de moezel er zaten ratten, ik heb er twee zien scharrelen, dus tent goed dicht gehouden en niets te knabbelen laten liggen. Ben bepaald niet weg van ratten, Jakkes.
Trier hebben we al eerder bekeken en doen het niet weer.
Veel te druk, wij houden meer van de natuur om ons heen .

• 18 Augustus 2010 - 06:49

Daphne:

De laptop is helaas gesneuveld dus het duurt iets langer voordat er nieuwe verslagen worden geplaats!
    Alles gaat goed ondanks de vele regen...momenteel zijn ze in de Vogezen.

Verslag uit: Frankrijk, Volstroff

Happy2 ,fietst de Groene weg

Hoi,hoi,lieve vrienden,
Lang geleden fietste ik in de regen van m'n werk naar huis , ik was 19,zong luidkeels in het donker en dacht, héééérlijk, zo wil ik wel de hele wereld rond fietsen.
Ach,iedereen weet hoe dat meestal gaat, huisje boompje beestje en geen tijd ,meer voor dat soort dromen.
Ja ,veel later hebben we tochten door Hongarije, Tsjechië en Slowakije gemaakt en ook verschillende malen enkele weken in Frankrijk gefietst. Maar nooit, zoals ik toen droomde zomaar vertrekken van uit je woonplaats en een echte lange tocht maken.
Nu 65+ is er dan eindelijk de tijd om die wens in vervulling te laten gaan en vertrekken we 26 juli voor een tocht van 7 weken vanuit Almelo naar St. Maries de la Mer aan de Middellandse zee.
In de afgelopen weken hebben we een tochtje van 6 dagen door het oosten van Nederland en een stukje Duitsland gedaan als oefening voor de komende reis.
Per dag 65-75 km gefietst , met volle bepakking, Het verliep allemaal prima, onze ouwe lijven hebben soms een beetje gesputterd maar het kon er mee door.
De paklijst hebben we wat bijgesteld,want meestal zitten de tassen véél te vol.
Telkens blijkt weer dat we er veel te veel in proppen, o zo bang dat we onderweg wat missen en .....we gebruiken o zó weinig. als het erop aan komt.
De oefen tocht is dus perfect verlopen en we kijken uit naar 26 juli.
We houden jullie op deze manier op de hoogte van ons wel en wee.
Groetjes van Happy2