6e en 7 - Reisverslag uit Volstroff, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu 6e en 7 - Reisverslag uit Volstroff, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

6e en 7

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

08 Augustus 2010 | Frankrijk, Volstroff

Dag 12 Trier- Sierck Les Bains (Frankrijk)
58 km. (totaal 618 km)
Mooi weer heerlijk om te fietsen.

Makkelijke route langs de Moezel maar wel regelmatig zeer steile stukken naar bruggen toe, soms zo onverwachts dat je de tijd niet hebt om terug te schakelen en je lopen moet.
Het dal langs de Moezel is breed en we genieten van de zon op onze schouders.
We fietsen langs de grens Luxemburg - Duitsland , wij blijven nog even in Duitsland.
Bij Remich , een druk toeristisch plaatsje besluiten we maar weer eens een bakkie koffie te halen en dat mond uit in een etentje, hoef ik vanavond niet meer te koken ,lekker toch, dat vagebondieren.
Wij rijden naar Schengen, het drie landenpunt Luxemburg- Frankrijk - Duitsland en ………passeren de Franse grens.
Joepie dat is de eerste mijlpaal vind ik en we maken een foto bij het monument van Robert Schuman die “le Père de L’europe “. wordt genoemd ? Mankementje in mijn ontwikkeling , ik weet niet waar hij dit gedenkteken aan verdiend heeft. Misschien was hij de grote voorstander van open grenzen en een wording van europa?
Hier komen we dicht bij het punt waar verschillende fietsroutes samenkomen, in Cattenom.
Voordat wij daar zijn gaat er nog een nachtje overheen in Sierck Les Bains.
Ook daar weer veel lange afstand fietsers maar ook verschillende zigeuner families, die luidruchtig aanwezig zijn.
De camping licht direct aan de moezel met een mooi slot tegen de bergen, best mooi maar de omgeving is erg pover, ook de mensen die er rond lopen. Arm grensgebied is het , de supermark waar we onze inkopen doen is een afspiegeling van de omgeving.
Helaas hebben we op ons plekje geen ochtend zonnetje en is het zelfs vrij koud. Beetje jaloers op de mensen die heerlijk in het zonnetje zitten te ontbijten. De rivier is prachtig ,met z’n optrekkende nevels in het zonlicht, dus toch genieten.
Om 9 uur zitten we weer op de fiets weer een beetje zuidelijker…

• 08 Augustus 2010 - 12:29

Steinie:

Hoi kanjers,
    Oh wat route met die stijle wegen en dan ook nog verkeerd rijden.... wat een pech.
    Gelukkig zitten jullie nou weer goed en al in Viva la France!
    Land van de lekkere kazen en wijntjes.
    Geniet en vermijd regenbuien!
    Wij genieten van jullie verslagen en foto's.
    Liefs Steef en Steinie

• 08 Augustus 2010 - 21:22

Pim En Dick:

Hoi,

Wat een leuk reisverhaal, het lijkt of Mama de woorden vanuit de Hemel in je oor heeft gefluisterd en of ik haar hoor vertellen. Geweldige maar stevige tour. Niet meer verkeerd reiden, maar recht op jullie doel af. De reis is al zwaar genoeg. Liefs en dat jullie van de tour mogen genieten.

Pim en Dick

• 08 Augustus 2010 - 21:28

Pim En Dick:

Foutje, ik bedoel natuurlijk rijden.

• 09 Augustus 2010 - 11:52

P,dan Wiet En Mylada:

hallo kanjers fantastisch dat jullie dit maar ff doen.de moezel heb ik gevaren tot theofiel best mooi.zijn nu thuis van drie en halve maand weg.hebben bijna 10.000 kilometer gereden en veel gezien dolfijnen inde schotse zee.nu thuis met gebroken rug wervel,3 maanden plat mag niets doen krijg steeds op me kop van mylada.maar komen er wel door dan weer opweg naar zuid spanje.ik ben jaloers op jullie datje nog zoveel kracht heb om dit te doen .petje af voor jullie.tot horens en heel veel veilige fiets kilometers.knuffels van piet en mylada

• 09 Augustus 2010 - 19:56

Cocky:

oh oh, een beetje jaloers?! Als je in staat bent zo iets moois te doen als jullie? Nee he? Er komt nog een heleboel zon voor jullie! gr. cocky [o ja in 1959 was ik met Gonzo's en Marcel's vader voor de eerste keer op vakantie o.a. in Trier en we kampeerden in het mini-dorpje Katzenloch jawel aan de Moezel, je kon toen nog overal je tentje neerzetten.

• 18 Augustus 2010 - 06:47

Daphne:

Hallo allemaal,

De laptop van mijn ouders is helaas gesneuveld dus het duurt wat langer voordat er nieuwe updates komen!
    Momenteel zijn ze in de Vogezen en hebben erg veel regen maar genieten nog steeds van hun avontuur!

groeten

• 26 Augustus 2010 - 08:33

Steinie:

Hoi fietskanjers,
    Heb jullie berichten ontvangen.
    Gelukkig dat alles goed gaat met jullie en wat een pech met de laptop. Voor ons ook pech geen mooie verhalen of misschien duik je nog eens een internetcafe in.
    Veel liefs en blijf genieten van de tour!
    Steef en Steinie

Verslag uit: Frankrijk, Volstroff

Happy2 ,fietst de Groene weg

Hoi,hoi,lieve vrienden,
Lang geleden fietste ik in de regen van m'n werk naar huis , ik was 19,zong luidkeels in het donker en dacht, héééérlijk, zo wil ik wel de hele wereld rond fietsen.
Ach,iedereen weet hoe dat meestal gaat, huisje boompje beestje en geen tijd ,meer voor dat soort dromen.
Ja ,veel later hebben we tochten door Hongarije, Tsjechië en Slowakije gemaakt en ook verschillende malen enkele weken in Frankrijk gefietst. Maar nooit, zoals ik toen droomde zomaar vertrekken van uit je woonplaats en een echte lange tocht maken.
Nu 65+ is er dan eindelijk de tijd om die wens in vervulling te laten gaan en vertrekken we 26 juli voor een tocht van 7 weken vanuit Almelo naar St. Maries de la Mer aan de Middellandse zee.
In de afgelopen weken hebben we een tochtje van 6 dagen door het oosten van Nederland en een stukje Duitsland gedaan als oefening voor de komende reis.
Per dag 65-75 km gefietst , met volle bepakking, Het verliep allemaal prima, onze ouwe lijven hebben soms een beetje gesputterd maar het kon er mee door.
De paklijst hebben we wat bijgesteld,want meestal zitten de tassen véél te vol.
Telkens blijkt weer dat we er veel te veel in proppen, o zo bang dat we onderweg wat missen en .....we gebruiken o zó weinig. als het erop aan komt.
De oefen tocht is dus perfect verlopen en we kijken uit naar 26 juli.
We houden jullie op deze manier op de hoogte van ons wel en wee.
Groetjes van Happy2