zaterdag 4 september; ,46 jaar getrouwd . - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu zaterdag 4 september; ,46 jaar getrouwd . - Reisverslag uit Avignon, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

zaterdag 4 september; ,46 jaar getrouwd .

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

04 September 2010 | Frankrijk, Avignon

Hallo lieve allemaal,

Hier zijn we dan weer, alweer een heel eind verder en na erg veel mooie routes gefietst te hebben zijn we eergisteren in Avignon aan gekomen.

Maar goed ik ga jullie toch een stukje vertellen over de reis,
Van Ariance naar Chateau Salins,
Het is 30 graden en daardoor zijn de klimmen die genomen moeten worden erg zwaar, we rijden door noord oost Frankrijk, dorpjes waar de tijd heeft stilgestaan, leegloop in de dorpen alleen wat vervallen boerderijen.Geen koppie leut want ook geen terrasjes .
Wij wisten dat er in dit stuk noord Frankrijk niet veel te vinden is aan winkels, banken of wat dan ook dus we hadden mondvoorraad genoeg ingeslagen zodat de man met de hamer geen vat op ons zou krijgen.
Die ochtend gaat alles prima en we komen tegen het middaguur in Cateau Salins aan, de energie was even totaal op en er moest snel gefourageerd worden, de vele klimmen in de brandende zon eisten hun tol.
Druk stadje dus tijd voor inkopen.
We lunchen in een klein parkje en nemen er lekker de tijd voor.Het is vreselijk druk met veel vrachtverkeer en de weg die we moeten hebben om in Vic sur Seille te komen, heeft een stijging van 12% over 2,5 km tussen en langs het vracht verkeer,een crime.We redden het allebei niet en gaan lopend omhoog
onze loodzware fietsen voor ons uit duwend.
Pfffff de stoom kwam uit onze oren maar we komen omhoog en uiteindelijk ook op de camping in Vic.
Dan is alles weer goed en gaan we een gezellige avond tegemoed met Milo en Rebecca ? ja die zijn er ook weer.
Een paar vrienden van hun zijn ook naar deze camping gekomen en stellen voor het teveel aan bagage [o.a de stukkende laptop} mee naar Nederland te nemen.Een prima idee dat scheelt weer een paar kilo.

Van Vic sur Seille naar Luneville,
Veel regen als we wakker worden en dat wordt nat inpakken.
Om Vic uit te komen moeten we weer eerst flink klimmen maar als eenmaal de benen draaien en de longen open gaat alles prima. Na Chateau Salins heb ik besloten elk uur wat te eten om de pap in de benen voor te zijn , dat werkt prima.
We komen om half 2 in Luneville aan en houden het fietsen voor gezien die dag.
Camping ligt naast het Chateau van stanislas, alles heet hier Stanislas de bars de straten enz.
De goeie man woonde eigenlijk in Nancy maar had hier dus zijn buitenverlijf. Het staat in de steigers waardoor het veel van z`n schoonheid verliest maar een wandeling door de tuinen is mooi.
De camping loopt in de middag weer vol met fietsers en is reuze gezellig.We maken kennis met dappere Aysa, 22 jaar en in d`r eentje van St.Maries de la Mer terug naar Nederland fietsend.en met Stijn en Renneke, die met een slecht lopende versnelling al die heuvels op moest ploegen.
Maar enorm vrolijk blijft, ook Milo en Rebecca zijn er weer.
Aysa ontbijt s`morgens met ons en ze babbelt er vrolijk op los. Ze heeft het helemaal gehad en wil zo snel mogelijk naar huis. Ze neemt de trein in Luxemburg maar moet daarvoor eerst nog in d`r eentje in Ariance kamperen,eng maar ze gaat het doen. omdat ze de trein niet wil missen in Luxemburg. Leuke meid die ons veel aan kleindochter Marley doet denken.

Luneville , Charmes ,Darney

We komen deze dag aan in de Vogezen en die doet de verwachtingen eer aan, als we op een hoogvlakte rijden komt de regen met bakken uit de hemel en het water loopt als een rivier voor ons uit als we de afdaling maken, halverwege zien we een open boeren schuur en rijden er zo naar binnen, om te schuilen, de boer komt naar ons toe en verteld dat het dorp niet ver is.Dat is mooi want we snakken naar een bakkie.We besluiten zodra het kan door te rijden om die koffie te halen.Na de regen verloopt de dag verder zonnig en arriveren in Darney.
Als het avond is zitten we met Milo Rebecca Stijn en Renneke op hetzelfde plekje.
Mooie ronde tafel met afdak waar we de natte spullen onder kunnen hangen en onder kunnen koken.
De camping baas verteld ons dat er heel slecht weer op komst is , dus als we in de nacht problemen krijgen kunnen we bij hem komen schuilen.Milo heeft een wereldontvanger en die waarschuwt voor overstroming in de Vogezen, wij zitten hoog, gelukkig.
Nou leuk vooruitzicht, we slaan de haringen wat dieper in de grond en het is dus op hoop van zegen.
De dagen die volgen is er een zondvloed uitgebroken en regent het 50 uur achter elkaar met bakken uit de hemel.
Wij tellen onze zegeningen, tafel , dak , supermarkt op loop afstand, het kon slechter en we maken het met z`n zessen gezellig. De tweede dag gaan we met elkaar uit eten.
De derde dag vinden we het genoeg en de regen is gelukkig niet zo hevig, zelfs een piepklein stukje blauw te bekennen, dus wij vertrekken, regenjassen aan en fietsen maar heerlijk.

Op naar Port de Saonne [Totale afstand inmiddels 955 km}

De dorpjes waar we doorheen gaan zijn ook hier uitgestorven, soms zie je een oudje wat verdwaasd rondscharrelen, ja dat kan hier nog ,bij ons in Nederland zouden ze in een tehuis zitten.
Port de Saonne is ook een vervallen stadje met veel Noord Afrikanen, er is een expositie van Afrikaanse beelden, levensgroot houtsnijwerk, Mooi. De Saonne staat hoog door de vele regen. S`avonds veel drukte op de camping, groot feest met BB en jeu de boule wedstrijden tot in de kleine uurtjes.Leuk om te zien hoe serieus de heren de ballen werpen.
We worden wakker met weer regen , balen , maar we breken de boel toch op want weer een dag oponthoud hebben we geen zin in.
Toch moeten we zeker 2 uur in de recreatie ruimte van de camping schuilen voor weer heel erg veel regen.
Om 12 uur kunnen we dan toch weg en rijden die dag maar 3 uurtjes, een mooi pad langs de Saonne naar Soing. Klein mooi plaatsje en een intiem campinkje, idylisch gelegen langs de rivier. Lekker genieten van de doorgekomen zon, glaasje wijn en blij dat we toch gefietst hebben vandaag.

Soing, Marnay, eindelijk prachtig weer.

Wat een mooie plek om wakker te worden, de zon over de rivier en wij genieten van de vogels boven en de bootjes op het water.We doen rustig aan en vertrekken om half tien.
Weer een flinke klim om de vallei uit te komen.
Het gaat prima onze benen worden duidelijk sterker en de feeling voor op het juiste moment schakelen gaat ons hoe langer hoe beter af.
Het wat troosteloze van de noord franse dorpjes gaat eraf, het wordt hoe langer hoe mooier om ons heen de natuur, ook de dorpjes worden welvarender
In Charcenne op een pleintje gaan we lunchen tot we opgeschrikt worden door veel geschreeuw en er vier enorm vieze mensen, buiken op de knieen en heel provocerend gedrag vertonend.
Een klein zwart puppytje wordt met hen meegedragen. Ze doen er rare dingen mee en ik kan het niet aanzien en voel enorme woede en walging.Ook machteloosheid tegen 4 van die aso`s;
Laat de lunch voor wat het is en we vertrekken.
Even later rijden we langs een woonwagenkamp , verpauperd, daar kwamen ze kennelijk vandaan.De rest van de dag liet het me niet meer los.
Bah wat een akelige mensen .
In Marnay , camping langs de rivier de L oignon, , grote mooie plaatsen waar we weer met M en R komen te staan.
Ook Jitske uit Friesland in d`r eentje terug fietsend naar Nederland, veel pech gehad onderweg.Respect hoor want het is echt geen makkie en helemaal niet alleen.
Ze lijkt het niet gemakkelijk te hebben.
Wij zijn in Marnay aangekomen op de helft van de route naar de Middelandse zee.
Tenminst vanaf Roermond af gerekend wij hebben er nog heel wat kilometers meer gereden doordat we van huis af zijn vertrokken.
Morgen dus de Jura ,waar nog meer geklommen moet worden in.

• 04 September 2010 - 12:57

Els:

Lang zal die leven......hieperdepiep hoera......, daar moet op gedronken worden,....oh wat zijn we heden blij.......!
    Gefeliciteerd Kanjers

• 04 September 2010 - 13:25

José:

lieve broer en (schoon)zus..... wat heb ik een diep en diep respect voor jullie, dat jullie gewoon jullie droom "even" waarmaken! Echt helemaal geweldig.
    dinsdag vertrekken we met een zootje rockers naar Calafell. Gewoon veilig en gemakkelijk met het vliegtuig hahaha. Als we boven Frankrijk vliegen zal ik aan jullie denken (doe ik toch al elke dag hoor) en even zwaaien!
    Wel terug zwaaien he hahaha

liefs zussie

• 04 September 2010 - 13:26

José:

Pfff... en natuurlijk gefeliciteerd met jullie trouwdag!!

• 04 September 2010 - 14:16

Tessa:

Wat een mooie foto's en geweldig verslag hebben jullie weer geplaatst! Kan ook niet anders met zo'n geweldige paps en mams die het zomaar even fixen he, op de fiets naar Zuid-Frankrijk. Ik ben echt supertrots op jullie (en ook op die benen van je mam ;-) )
    Natuurlijk van ons allemaal een hele dikke zoen en knuffel voor jullie 46e trouwdag en dat zal voor jullie dit jaar toch wel een hele speciale zijn...
    Volgens mij kan voor jullie nu het uitrusten wel een beetje beginnen en dan terug naar huis en das maar goed ook want we missen jullie wel hoor!!!
    Doe voorzichtig nog, veel plezier en jullie zijn echt toppertjes!!
    Dikke smak van mij

• 04 September 2010 - 15:43

Piet En Mylada:

lang zullen ze leven ik drink er een op jullie gezondheid.hay fiets fanaten,ik vind het nog steeds top wat jullie doen je heb al aardige fiets kuiten gekregen te zien op fotoos.hahahahaha.wij hebben nieuw email ander gaat er uit. vele veilige fiets km.groetjes van de zwervers (eurotrotters)

• 04 September 2010 - 19:22

Pim En Dick:

Wat een prestatie van jullie, petje af hoor!!! Natuurlijk een heel bijzondere en fijne 46e trouwdag gewenst en veilige resterende fiets kilometers.

Liefs en dikke zoen,
    Pim en Dick.

• 04 September 2010 - 19:44

Kees En Ewa:

Heel indrukwekkend en heel mooi wat wil je meer 46 jr getrouwd op de fiets op weg naar zuid frankrijk!!!!
    Toch wel bloemetje gekocht he Hans?
    Jullie zullen het zeker gevierd hebben met een of meer glaasjes wijn.
    Als ik dit allemaal lees gaat fietsen bijna een hobbie van mij worden en dat staat gelijk als een 2e wereldwonder.
    Wij zijn ervan overtuigd dat jullie dit gaan halen fantastisch wat een prestatie.
    veel succes en veel sterkte.

Dan nog iets in het pools kijk maar op internet wat het betekent.

wszystkiego najlepszego w nastepnych 46-latach pozycia malzenskiego.kochamy was.
    (ik begrijp het zelf ook niet)

Kees en Ewa

• 04 September 2010 - 19:54

Pim, Brenda En Kids:

GEFELICITEERD MET JULLIE TROUWDAG!!!!

jullie 46 jaar en wij afgelopen dinsdag "net" 9 jaar :) We hebben dus nog heel wat jaartjes voor de boeg!!
    Geweldig om te lezen wat een doorzettingsvermogen jullie hebben, petje af, doe het jullie niet zo maar na. Hopelijk is het weer daar ook weer iets beter en kunnen jullie heerlijk nog wat veilige kilometers maken.
    Succes...

Liefs Pim, Brenda, Damian en Dominique

• 04 September 2010 - 20:03

Boebie En Elly:

Hieperdepiep ,met het 46jarig huwelijk..neem er nog een wijntje op .Ik heb een zeer slechte verbinding ,hier bij Anduze .

Waar het ook heel warm was .
    Nu hebben jullie het klimwerk achter de rug .
    lekker vlak ...nou ja vlak naar de kust .
    Ik vond het klimmetje naar de markt van Anduze genoeg geweest voor een week
    Nog veel fietsplezier de laatste dagen

groetjes van ons

• 04 September 2010 - 21:36

Mandy:

Lieve Pappie en Mammie, Nog een keer, gefeliciteerd met jullie geweldige 46 jaar getrouwd!!!
    En Wat heerlijk weer om jullie verslagen te lezen. En ik werd ook meteen boos om die 4-aso's. Ellendig dat je dan eigenlijk niets kan doen. Ik geniet ook van jullie foto's want mam je staat er weer net zo vol zelfvertrouwen en stralend mooi op als toen je 16,17, 18 was.
    Heel veel liefs en tot snel

• 05 September 2010 - 12:12

Jacques En Marian:

met veel plezier lezen wij jullie reisverslagen wat een enorme prestatie en een doorzettings vermogen wat een prachtige ervaring moet dit voor jullie zijn. bij deze nog van harte gefeliciteerd met jullie trouwdag en succes met het vervolg van de reis

groeten van jacques en marian

• 05 September 2010 - 16:53

Ben En Aly Verduijn:

Hartelijk gefeliciteerd met jullie huwelijksdag
    Nog heel veel gelukkige jaartjes toegewenst
    Aly & Ben

• 05 September 2010 - 19:04

Ab&Loes:

Nou jullie schieten lekker op moet een goed gevoel geven op de trouwdag gisteren.
    Gefeliciteerd met de kilometers en de 46 jaar.

• 05 September 2010 - 20:30

Tine En Gerrit:

Van harte gefeliciteerd.
    Laat er nog een heleboel mooie jaren bijkomen.
    Wij zijn trots op jullie.
    Groeten

• 06 September 2010 - 18:43

Cocky:

krijg hem net binnen en lees dat jullie je 46ste huwelijksdag op gepaste wijze per fiets gevierd hebben en s'avonds werd jullie nieuwe jaar overgoten door onvervalst Franse regen.
    Stelletje kanjers! Wat zullen jullie kids en kleinkids trots zijn op zo'n stel!
    Als ik dit lees klimt een oud verlangen omhoog: lopen naar Santiago de Compastello maar nee dat durf ik echt niet aan in mijn uppie. Ik hou het wel op neerlands wegen maar jullie: alle petten van heel Nederland af!
    goede reis groetjes cocky

• 06 September 2010 - 18:45

Cocky:

en natuurlijk ook: GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!

• 07 September 2010 - 14:32

Mylada:

Ik wil heel graag jullie fantastische reis blijven volgen en de verslagen lezen, maar stuur ze dan vanaf nu via piet.myladazwerver@gmail.com, want home vliegt er op 13 september definitief uit!!!!
    Liefs en sterkte met alles.