Pertuis- Mouries - Reisverslag uit Lézan, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Pertuis- Mouries - Reisverslag uit Lézan, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Pertuis- Mouries

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

04 Augustus 2011 | Frankrijk, Lézan

4 augustus Pertuis-Mouries -66km.
We waren van plan om vandaag niet al te lang te fietsen, beetje rustig aan, na twee zware en hete dagen.
Ook nu is goed heet, we fietsen tussen de Durance en het canal de provence. Kleine landweggetjes door landbouw gebieden.
De weg schijnt dood te lopen maar we krijgen hulp van een boer uit de omgeving.Over zijn land, een heel slecht paadje om te fietsen, kuilen,hobbels,grind, huchie op huchie af , dan
komen we uiteindelijk weer op de weg naar Pont du Cadanet en rijden naar Roche Antiques. Een mooi hoog gelegen plaatsje waar we koffie drinken.We rijden verder over een lange rechte weg met veel verkeer en nog meer tegenwind.
Onder Avignon door naar Eyquieres waar een camping moet zijn maar weer "niënte"we moeten verder naar Mouries, nog 20. Km die we in no time afleggen.
Het is een leuk typisch frans stadje. Levendig en veel terrasjes. Gezellig even terrasje pikken, boodschappen en nog een paar km naar de camping. De camping is mooi maar ligt in edn zeer brand gevoelig gebied. Verboden te roken,geen kaarsjes en zéér voorzichtig met gas. Slapen heerlijk want het is heel rustig daar.

• 10 Augustus 2011 - 15:06

Steinie:

Hallo!!! Jullie maken er een rondje van, wel heel gezellig om de kinderen langs te gaan.
    Wij doen het jullie niet na hoor, hoeveel km hebben jullie gefietst?
    Gezellige tijd straks met Daphne en voorzichtig verder fietsen.
    Veel liefs uit een nog steeds wisselvallig/regenachtig Amsterdam.
    P.S. Neem de zon mee voor ons!!!

• 10 Augustus 2011 - 16:15

Anita:

Hallo Happy 2, eindelijk weer een reactie uit deze hoek, ik weetniet hoeveel je van Marga hebt gehoord, maar hartinfarctjes zijn niet leuk!!!! het gaat nu gelukkig langzaam maar zeker beter en jullie zullen daar geen last van krijgen, leve het fietsen. Heb nu weer mogen meereizen en foto's bekijken, wat een bof dat jullie laatste camping een rustige was, lekker goed uitgerust voor de kilometers die nog voor de boeg liggen. Ik zal weer gezellig mee fietsen, dan ben ik ook een beetje op vakantie.
    Hartelike groeten van Fred en Anita