Alignan du Vent naar Pezenas - Reisverslag uit Pézenas, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Alignan du Vent naar Pezenas - Reisverslag uit Pézenas, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Alignan du Vent naar Pezenas

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

19 Augustus 2011 | Frankrijk, Pézenas

17augustus 46 km
Ik bel Elise om te feliciteren, fijn om haar even te horen.Daarna nog wat staan praten met een jong italiaans/nederlands stel dat naast ons staat. Door al die gesprekjes is het al vrij laat als we vertrekken.
Pezenas is niet ver maar we gaan er met een grote omweg naar toe omdat we de omliggende dorpjes aan willen doen. 30 graden is het vandaag en we rijden door de wijngaarden, slechte smalle weggetjes met weinig tot geen schaduw dat valt vies tegen. De stadjens Caux, Fontes, st Pons de Mauchiens zijn niet echt geweldig. De natuur om ons heen ook niet echt dus we vinden het allebei jammer dat we niet in Alignan du vent gebleven zijn.
Op Camping St.Christol in Pezenas krijgen we een plekje
in een hoek aangewezen waar we uitzicht hebben over een stuk weiland. Op zich beter dan ergens tussen in, er is wifi en een restaurantje. De eerste indruk viel tegen, door de ligging, maar uiteindelijk is het er toch wel leuk.
Pezenas is mooi en dat maakt het weer helemaal goed. Smalle straatjes waar veel kunstenaars wonen en werken en alles exposeren. Levendig en kleurrijk ook de draaiorgeltjes en straat muzikanten geven het dat typisch boeiende franse sfeertje.
Glaasje wijn op een van de vele terrasjes en genieten van dat alles. Vive la Vie...:-)).......:-))
We blijven hier twee dagen en gaan dan m n " kleine broertje" in Agde bezoeken.

• 19 Augustus 2011 - 16:12

Pim En Dick:

Eerst nog gefeliciteerd met de 20ste verjaardag van jullie kleindochter Liesje. Met veel plezier hebben we tot nu toe jullie reis via je boeiende reisverslag gevolgd en genoten van de mooie foto's, maar ook soms met kromme tenen en een zucht van verlichting, dat het allemaal goed is gegaan in het soms drukke verkeer. De komende dagen kijken we uit naar jullie aankomst in onze omgeving en wensen jullie een goede reis deze richting op. Groetjes en liefs, Broertje en Dick.

• 21 Augustus 2011 - 15:05

Mieke:

hoi,

Jullie route volgend (waar ik eerst niets van begreep want jullie moeten toch richting Nimes) kwam ik uiteindelijk tot de conclusie dat jullie op weg waren naar Pim en Dick en wel ja dat is ook zo. Inmiddels zijn jullie daar natuurlijk al.

Nog een weekje en het zit er op en dat is iets waar jullie niet naar uit zullen kijken, het wordt dan ook wennen denk ik.
    Wel jammer eigenlijk dat jullie niet naar Nederland terugfietsen maar begrijp dat het mooi is geweest en de route die jullie dan zouden moeten gaan zal dezelfde zijn als vorig jaar dus niet echt interessant.

Hopelijk hebben jullie nog een paar leuke dagen bij Pim en Dick en tot ziens in Nederland.
    Liefs Mieke

• 21 Augustus 2011 - 15:55

Anita:

Zo, zo, Nederland komt nu echt in zicht, gisteren niet aan de pc, koppie een beetje dwars, vandaag de hele dag heerlijk buiten!!! wat een weelde. Heb begrepen dat jullie ook nog een verjaardag hebben gevierd, bij ons was er ook eentje jarig maar dat hebben wij even over geslagen. Als ik op de kaart Montpellier en Beziers zie komen alle herinneringen van de lange files in de hitte met een stel kinderen in de auto naar boven en blij dat wij toen waren dat er ijsjes verkopers langs de rijen auto's kwamen, jullie kunnen lekker even stoppen en een terrasje pakken, super hoor. De foto's waren zoals gewoonlijk weer prachtig. Nog veel plezier bij broer op bezoek en de hartelijke groetjes van Fred en Anita.