Terug naar Nederland - Reisverslag uit Nîmes, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Terug naar Nederland - Reisverslag uit Nîmes, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Terug naar Nederland

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

27 Augustus 2011 | Frankrijk, Nîmes

Zaterdag 27 augustus, Laatste dag in Frankrijk.

Vandaag is het onze laatste dag in Frankrijk , we blijven op de camping om onze spullen goed in te pakken , tassen van naamlabels te voorzien en onze fietsen zodanig te prepareren dat ze mee mogen in de bus van Cycletour.Stuur in lengte richting- low riders eraf.
De zon schijnt weer uitbundig, we genieten er nog maar even van, de berichten over het Nederlandse weer daar wordt je niet echt blij van. Willen we ook nog even niet aan denken.
Die middag spelen we met z’n allen jeu de boulle het is gezellig en de wijn, die rijkelijk vloeit, maakt de sfeer nog vrolijker.
We zijn met z’n veertienen waaronder 4 kinderen.
Eentje laat zich nog rijden in de fietskar en de drie Amsterdammertjes van 10 en 12 jaar hebben hun eigen beladen fietsen.
Stoer hoor, die kinderen die toch maar even 1000 km gefietst hebben.
S’Avonds om 8 uur staat de Royal Class bus voor en kan het inladen beginnen, de fietsen worden in de trailer aan haken gehangen en de bagage gaat onder in de bus.
Nimes is de eerste opstapplaats dus we kunnen lekker een goede plaats uitzoeken. Daar had Hans even diep over nagedacht, wie het eerste komt…………..
De bus komt vol want in Avignon en Suze la Rouse staan nog meer fietsers te wachten die naar huis willen.
Om half 12 zijn we in Suze la Rouse en als daar de laatste fietsers hun plek hebben ingenomen verteld Klaas, een van de chauffeurs, hoe de reis zal gaan verlopen en wanneer we een stop kunnen verwachten.
Sympathieke man en later blijkt dat beide chauffeurs een zeer prettige rijstijl hebben. Comfortabele bus, veel beenruimte en zachte relaxstoelen.
Het wordt een prima terugreis, waarin iedereen zo nu en dan een tukkie doet, gebruik maakt van de plas pauze en om half acht smorgens kunnen we een ontbijtje pakken bij een weg restaurant.
Geen files of ander ongerief op de weg en het is nog steeds droog, de zon schijnt in zuid Nederland, geen slecht welkom dacht ik zo.
Maar…… Bij Zaltbommel horen we dat in Utrecht de regen met bakken uit de hemel komt, had toch echt niet gehoeven van ons.
Wij stappen in Utrecht uit want gaan naar onze vriendin Mieke , ze wil ons komen ophalen maar ik sms blijf maar lekker thuis en zorg voor een warm bakkie. Het regent echt hard.
Maar 45 jaar vriendschap staat een regenbui niet in de weg, Mieke fietst toch naar Utrecht en……………mist ons.
Ze is alweer bijna thuis als ik een smsje naar haar stuur.
Ze sms-ed terug” ja maar ik dacht” jullie fietsen toch ook door weer en wind, lief hoor“.
Ze verwent ons met allerlei lekkere hapjes, heeft heerlijk gekookt en ja, na 15 uur in de bus gezeten te hebben gaan we niet al te laat naar bed, we slapen als marmotjes in een zacht bed.
Maandag ochtend fietsen we met z’n drieën naar Rhijnauwen in de Amelisweerd, drinken koffie met appeltaart op een heel mooi plekje en nemen afscheid .
Bedankt Miek voor je gastvrije ontvangst, wij vonden het super gezellig.

29 augustus Nieuwegein via Rhijnauwen -Otterlo 69 km
We wilden bij andere vrienden in Ede langs gaan maar die bleken in Friesland te zitten en Tes was pas s’avonds weer thuis, dus zijn we naar Otterlo gefietst en stonden een nachtje op de zanding. Hadden toch nog een cc ,die op moest, bij ons.
Het weer was niet tegengevallen en de dag erna zou nog wat beter worden.

30 augustus Otterlo- Vorden 55 km.
Dus niet, het regent de volgende ochtend.
Jeetje wat een overgang is dat ,het verschil is wel 15 graden met wat we de laatste tijd gewend waren, het is kil en nat.
Helaas blijft het de hele dag zo
We fietsen een mooie route en nemen het pontje over de Ijssel naar Bronckhorst. Een Hollands pareltje waar we ons warmen met warme chocolademelk. Herfst in Nederland, daar hoort dan chocolademelk met véél slagroom bij.
In Vorden huren we een trekkershutje, het is veel te nat om het tentje op te zetten.
Onze gezichten gloeien van regen en wind.

Vorden - Almelo 63 km
De dag begint weer nevelig en gaat over in regen.
De mooiweer berichten schuiven elke dag op, nou ja jammer dan, wij fietsen toch wel.
Na drie maanden op de fiets door het leven te zijn getrokken kunnen we er maar moeilijk afscheid van nemen, we hebben er nog niet genoeg van.
In Almelo wacht ons een warm welkom Martin, Daphne en Suus zijn er en ook de kleine mannetjes
Meesje die z’n lieve zachte armpjes om ons heen slaat en Siem straalt zijn ondeugende lach.
Eerlijk is eerlijk, ook weer fijn om het hele spul te omarmen.
Na de thee, met Tom Poucen, fietsen we naar de camping waar onze caravan staat, daar waar onze tocht begon eindigt hij ook weer.
Een leuk weerzien met Gerrit en Henriètte ,
slapen nog een keer in ons tentje voordat we de volgende dag
de caravan ophalen.
Aan 3 maanden fietsplezier is nu toch echt een einde gekomen

-3500 km gefietst , een machtig mooie tijd

-Ook onze gezondheid liet niets te wensen over

-Onze fietsen hebben ons moeiteloos gedragen, niet eens een
Lekke band.

- Bedankt automobilisten dat jullie zo goed rekening met ons hebben gehouden

- Bedankt familie en vrienden voor jullie support en leuke
Leuke reacties.

Lieve groetjes van Hans en Anne-Marie

• 04 September 2011 - 17:10

Steinie:

Snif snif wat zullen we jullie verslagen missen.......
    Ohhh en jullie hebben al kennis gemaakt met de regen die wij 6 weken?? gehad hebben!
    Nou jullie zijn echt kanjers hoor, petje af 3500 km niet te geloven.
    We komen gauw kijken wat voor spierbonken jullie zijn!
    xx Steef en Steinie

• 04 September 2011 - 18:31

Ineke:

ik ben ook erg blij dat jullie heelhuids thuis zijn geweldig wat jullie doen
    groetjes ook van de meiden want die vonden het ook geweldig zoennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn tot gauw

• 05 September 2011 - 07:40

Tessa:

Geweldige, lieve stoere kanjers en knappe sportieve bikkels zijn jullie!
    Echt een superprestatie die jullie weer geleverd hebben maar hartstikke leuk om jullie ook weer hier thuis te hebben!!!
    We zijn met zn allen geweldig trots op zulke (schoon)paps en mams en opa en oma!
    Tot gauw weer en dikke zoenen van ons allemaal

PS: het begint bij ons toch ook wel te kriebelen hahahah maar dat was te verwachten
    ;-)....volgens mij kunnen jullie iedereen motiveren en enthousiast maken