Dipje te boven - Reisverslag uit Hernen, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Dipje te boven - Reisverslag uit Hernen, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Dipje te boven

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

02 Juli 2015 | Nederland, Hernen

Donderdag 2 juli

52 km Herben -Vlijmen

Nou ik heb dus heel wat in te halen want na mijn "off day" heb ik niets meer kunnen plaatsen.

Gelukkig ging het vandaag weer helemaal toppie,ondanks de dikke 30 graden.

We werden om kwart voor 7 lekker fit wakker. Maar jeetje wat is die A50 irritant aanwezig, het is hier nooit stil, wat jammer van zo'n mooie plek.

Er liggen weer 50 km voor ons en het wordt ook weer heet, dus niet te lang getreuzeld. Ik voel me weer goed en heb er weer zin in.

We vertrekken om kwart over 9.

Vooral smorgens rijden we een mooie rit we zijn met de veerboot de Maas naar Ooijen over gestoken en rijden afwisselend over de dijk of door leuke dorpjes zoals Appeltern met z'n mooie tuinen. Schattige huisjes met veel bloemen.

Na 12 uur wordt het fietsen over de dijk te heet, er staan geen bomen om ons wat koelte te kunnen geven dus gaan onderlangs waar we gelukkig zo nu en dan even kunnen rusten onder een dikke boom.

Om half 4 rijden we Den Bosch binnen maar daar is geen camping dus rijden verder naar Vlijmen dat tegen den Bosch aangeplakt ligt.

Daar is een camping die zich de stadscamping van den Bosch noemt.

En die valt ons wel een beetje boel tegen. Er is niets, alleen een paar open velden vol in de zon en die kunnen we nu toch missen als kiespijn.Het zout staat dik op onze huid er hoeft echt niets meer bij.

We aarzelen lang, zullen we wel of niet hier ons tentje opzetten?De volgende camping is nog eens 6 km verder en dat houd in dat we morgen  ook weer meer km moeten maken om in den Bosch te komen waar de fietsbus ons op zal pikken.

We blijven, het sanitair kan er mee door en dat is belangrijk.

Een kilometer terug ligt een groot recreatiemeer waar we terrasjes en grote parasols hebben zien staan.

Ons tentje staat in een mum van tijd en we rijden naar het meer, zoeken een mooi plekje en bestellen een biertje. We blijven zitten tot de zon z'n kracht verliest en dan terug naar de camping , waar het nu ook aangenamer is. We lezen nog wat en gaan met de kippen op stok want....t begint te regenen.

Lekker om wat af te koelen maar minder dat we morgen vroeg waarschijnlijk een natte tent moeten inpakken. Nou ja 'tis niet anders.

3 juli, vrijdag

5 km. fietsen, ruim 1200 km met de bus en weer 24 km.fietsen.

Vlijmen- den Bosch - plage de Moliets - Saint Girons Plage (Frankrijk)

We zijn weer vroeg uit de veren en ons ontbijtje is een appel en een mandarijn. We hadden gehoopt dat we wat op de camping konden kopen maar zoals gezegd, de camping heeft niets, dus we doen het ermee.

Vroeg op weg naar den Bosch rijden we door een Turkse wijk met veel winkeltjes waar we fruit en turks brood met feta en spinazie kopen, lekker.

Dan naar het station om de plek te zoeken waar we moeten zijn om de bus niet te missen.

Als we alles gecheckt hebben  nemen we op een terrasje  een cappuccino met een Bosche Bol en die wàs super lekker!!!

Nog even de stad door gewandeld, daarna naar de bus plek waar inmiddels al  medereizigers gearriveerd zijn .Er moet nu even gewerkt worden ,bagage eraf, low-riders eraf en de sturen een slag om zetten zodat ze netjes naast elkaar in de aanhanger opgehangen kunnen worden.

De bus is op tijd en om half twee zit iedereen op z'n plek en rijden we naar Breda waar een chauffeurs wissel plaats vind. Hier stappen ook de laatste fiets fanaten in  en kan de reis beginnen, op naar Frankrijk.

Vrijdag middag , heel druk op de wegen en zowel bij Antwerpen en Lille staan we lange tijd in de file, dat is achterlopen op t reischema.

Na een paar keer een plas pauze en een hapje eten stopt de bus pas weer als er getankt moet worden.

De nacht verloopt met weg doezelen en weer even wakker zijn .

Om half 7 arriveren we in plage de Moliets waar wij en nog 5 anderen uitstappen. De bus gaat verder naar St.Jean de Pied en Pamplona met de overige 15 reizigers.

Het uurtje later komt ons mooi van pas want als de fietsen weer klaar zijn, begint het bruisende franse leven ook al op gang te komen.

Het is al snel een levendige boel en na een kop koffie besluiten we om vandaag toch nog even een stukje te fietsen.

Meteen noordwaarts, pittige klimmetjes over de duinen waarvan 1 tussen de 12 en 14 % ligt. Pff dat is meteen zwoegen. Ik red het bijna maar moet net voor t hoogste punt afstappen en duwen.

Na 24 kilometer bereiken we Saint Girons Plage. Eurosol blijkt een perfecte camping te zijn en daar zijn we van plan even uit te rusten van de reis.

Wordt vervolgd...

• 08 Juli 2015 - 11:21

Mieke:

hoi fiets fanaten,

dat was een hele onderneming van Markelo naar Saint etc. plage. Maar nu gaan jullie relax terug naar huis fietsen onderweg van alles beleven en daar horen wij thuisblijvers dan over.
    Vandaag regent het in Nederland dus hier valt weinig te fietsen, ik zou vanmiddag met Johanneke gaan fietsen (recreatief natuurlijk dus vooral niet te ver0 maar ja dat hebben we maar uitgesteld tot betere tijden.
    veel plezier en tot ziens
    liefs

• 08 Juli 2015 - 13:50

Angela En Twan:

PET AF!!! Wij zouden niet in staat zijn zoiets te presteren, alle lof

• 08 Juli 2015 - 17:56

Tessa:

Fijn dat je weer kunt schrijven en klinkt weer goed allemaal!
    Dikke zoen! Xxx