Op weg door Normandië - Reisverslag uit Durtal, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Op weg door Normandië - Reisverslag uit Durtal, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Op weg door Normandië

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

27 Juli 2015 | Frankrijk, Durtal

Zondag 26 juli

St. Mathurin sur Loire- Durtal 37 km.met veel regen.

Helaas, we werden weer gewekt met regen en de lucht zag zo grijs, dat het  niet  veel goeds beloofde voor vandaag.

We eten in de tent en breken op een droog moment een kleddernatte tent af. Nog even langs de bakker in t dorp en een enthousiast praatje met een frans echtpaar, dan nemen we afscheid van de Loire om na de brug richting noorden te rijden. Voor het eerst in vier weken hebben we de regenjas aan moeten trekken en het is een stuk frisser dan gisteren.

We moeten de komende dagen niet op kilometers maar op campings rijden, er zijn er niet veel dus als er een in zicht komt moeten we die nemen. We richten ons op Durtal een mooi stadje aan de Loir ( nee geen Loire) Durtal ligt zo'n kleine 40 km.noordwaarts en dat is in de regen,  die maar blijft stromen, ook wel genoeg. Hoewel ik regen niet zo erg vind, ik ben allang blij dat  er geen wind is dat is veel beroerder.

Het is leuk om opeens weer door een heel ander landschap te rijden. Leuke huisjes , met veel bloemen en scharrelende kippetjes, de haan hoor ik kraaien maar zie hem niet. Het is nu bepaald niet vlak meer, na elke heuvel komt een nieuwe heuvel maar het gaat ons ,ondanks de regen , gemakkelijk af.In Jarzy hopen we iets warms te kunnen drinken, de dorpen waar we doorheen kwamen waren uitgestorven en geen cafeetje te vinden. In Jarzy zie ik iets wat op een café lijkt, het lijkt gesloten maar net als we weer op willen stappen gaat de deur open. Achter de gesloten deur zit het halve dorp aan de bar luidruchtig te keuvelen en worden wij vriendelijk binnengelaten. De grote café au lait is lekker heet en ouderwets, nee gelukkig geen vellen.Hij smaakt goed.

We komen Durtal binnen over een brug vol bloemen en hebben meteen prachtig zicht op het "sprookjes" kasteel van Durtal.Zo wordt het beschreven en ja met wat fantasie zie je uit het kleine toren raampje de lange haren van Rapunzel zakken.

Mooi plaatsje aan de Loir, ook de camping die daar vlakbij ligt is mooi. Veel Hollanders gebruiken deze camping voor 'n overnachting, op weg naar zonniger contreien.Wij hopen dat het weer zich weer wat hersteld want het is nu niet echt lekker.Nou ja " its all in the game" zal ik maar zeggen, het hoort er allemaal bij.

Even een bedankje aan degenen die een reactie geven op mijn verslagen, leuk hoor,Anita en Angela, dat jullie er ook weer bij zijn .

Verzonden vanaf Samsung Mobile

• 27 Juli 2015 - 09:28

Tessa:

Balen van die regen en maar hopen dat het niet te lang duurt!
    Hier ook nog steeds regen en wind, niks aan.
    Maar wel erg mooi daar, ik ga het even op de kaart opzoeken.
    Liefs van ons

• 27 Juli 2015 - 12:26

Ben En Rita:

Wij zijn onder de indruk, wat een avontuur chapeau !
    Wensen jullie een veilige voortzetting.
    Groetjes van ons.