Ede - Cothen - Reisverslag uit Cothen, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Ede - Cothen - Reisverslag uit Cothen, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Ede - Cothen

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

18 Augustus 2012 | Nederland, Cothen

Als we zaterdag tegen twaalf uur vertrekken is het al snik heet. Het wordt ruim boven de 30 graden. De afstanden die we af moeten leggen zijn hemelsbreed niet zo lang maar we knopen er telkens wat omwegen aan. Bij Rhenen nemen we het veer over de rijn, niet zo'n goed idee blijkt later want het is bloedheet op de dijk , geen bomen langs de weg en heel veel verkeer veel cabrio's met "wufte wieven, motorclubs die de dijk als een dagje "toeren hebben gepland .
De zon brand genadeloos en later, op de camping, voelt m'n gezicht heet en opgeblazen.
Op het veer naar Wijk bij Duurstede weer een stel dat lange afstand fietst in Thailand en ook hun bieden de fietsroutes aan die ze hebben.
Enthousiast staan we wel een half uur met elkaar te praten.
In Cothen komen we ze weer tegen bij een terrasje.
We slapen op camping het boomgaardje , een svr camping en krijgen een fijn plekje onder een perenboom.
Even later komt de eigenaresse vragen of we al gegeten hebben , ze heeft teveel nassi gekookt en biedt dat ons aan. Zo lief.
Na de tent te hebben opgezet en heerlijk gedoucht te hebben komt ze met een dienblad bij de heg.
Nassi, kroepoek, augurkjes gemalen pinda's en o ja zegt ze, daar horen ook 2 koude biertjes bij.
Nou ja, wat een lieve actie van haar, we zijn enorm verrast, zo ontzettend lief.
De camping kost ons 12 euro all inn.
We slapen heerlijk , de omgeving is geluidsloos.
s'Morgens om 7 uur gewekt door de zon .
Het wordt weer een hete dag.