Berkhout- Grootebroek - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Berkhout- Grootebroek - Reisverslag uit Grootebroek, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Berkhout- Grootebroek

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

27 Augustus 2012 | Nederland, Grootebroek

De dag begint nevelig , we hoeven niet ver vandaag want we gaan vandaag naar Grootebroek, niet zo ver dus maken geen haast. Laten als de zon doorkomt alles eerst even drogen en gaan om half twaalf opweg. Eerst weer Hoorn want daar moeten we onze route weer oppakken. Het is alweer druk in het mooie Hoorn en doordat we het routepunt niet direct vinden doen we meteen een stukje sight seeing foor Hoorn. De dijk wordt op verschillende punten versterkt, dat betekent omrijden. Na 20 km zijn we nog steeds onder de rook van Hoorn. Niet erg want de zon schijnt en het mooi.
In Grootebroek willen we Freddy opzoeken , meer dan 50 jaar geleden was hij lead zanger , gitarist/saxofonist in het Amsterdamse bandje "The Ruby Cats".die kleine
Charmante opduvel zong de sterren
van de hemel.Vaak z'n tekst kwijt masr niemand die dat merkte, hij zong gewoon verder zoals Kraaykamp Italiaans sprak,geweldig.
Wij worden door zijn vrouw allerhartelijkst ontvangen , met thee en appeltaart. Lief, ze kent ons helemaal niet.
Freddy is er niet maar we kunnen hem wel opzoeken op zijn werk.
Zijn vrouw belt hem en hij staat al op de uitkijk als we aan komen fietsen. Leuk weerzien met vele verhalen.Bij het afscheid belooft hij eens langs te komen .
Wij doen inkopen voor ons avondeten en zoeken camping "de gouwe stek" op. Ligt bij het streekbos van Grootebroek en is een leuke plek waar we mensen ontmoeten die deze zomer naar Rome zijn gefietst. Gesprekstof genoeg dus.