Enkhuizen-Hoorn-Berhout en weer Hoorn- Berkhout - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Enkhuizen-Hoorn-Berhout en weer Hoorn- Berkhout - Reisverslag uit Enkhuizen, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Enkhuizen-Hoorn-Berhout en weer Hoorn- Berkhout

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

29 Augustus 2012 | Nederland, Enkhuizen

Jammer het bezoekje aan Jan en Joke kon niet doorgaan dus we fietsen alweer heerlijk in het zonnetje naar Enkhuizen. Dat ligt maar een paar kilometer verder en ligt als het volgend pareltje van Holland te glanzen in de zon. Prachtig die driemasters in de haven waar we genieten van het uitzicht en een langgesprek hebben met een stel fietsers uit zeist. Er worden tips uitgewisseld, vooral over de weg naar Rome, die ze ook willen gaan doen.
De terrasjes nodigen uit tot een bakkie koffie en dat doen we dan ook. Het jonge serveerstertje raakt niet uitgepraat over fietsen en kamperen en een vriend die dat allemaal niet ziet zitten. Ze hoopt dat dat nog bij trekt, ik hoop het ook voor haar.
Ook ontmoeten we nog twee fieters uit Ede, grappig hoe klein de wereld dan is.
Na nog wat rond gekeken te hebben gaan we terug naar Hoorn waar Frank ons verwacht.
We nemen een andere route en zijn tegen tweeën bij Frank die ons direct in de peiling heeft.
Hij verwent ons met zijn sublieme eigengebakken appeltaart en heerlijke verse muntthee. Ziet er mooi uit in hoge glazen met de takjes munt er nog in.
We zitten te genieten op zijn terras voor de kerk en ondanks dat hij aan het werk is vindt hij toch tijd om regelmatig even bij ons te zitten.
Hij verwacht dat we komen eten dus we rijden eerst weer naar camping t Venhop in Berkhout, tentje opgezet, wijzelf gedouched en fris en wel weer naar Hoorn.
Het is een zwoele fijne avond en Frank heeft de lekkerste hapjes voor ons in petto. We voelen ons gevleid door zoveel lieve aandacht. Lief Frankyboy, je bent een schat.
Om een uur of tien fietsen we terug naar Berkhout, tegen de wind in over de aarde donkere dijk.brrr eigenlijk niets voor mij maar het was het meer dan waard.
Gezellig hoor die "tour de Famille"

• 02 September 2012 - 00:00

Ik:

JULLIE zijn liefies!!!!!
    Heerlijk hoe je weer jullie fietsreis verslaat en hoe we kunnen meegenieten.
    Zelfs NL wordt mooi hoe jullie het allemaal weer beleven en beschrijven!
    En in het donker terug naar Berkhout????????? ...............geen bomen op het fietspad tegengekomen???????? ;-P
    Hoop dat jullie het nu wel gezien hebben zodat wij jullie ook weer snel zien hahhaha (grapje hoor)
    Dikke zoen van mij