Markelo- Den nul 55 km. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Markelo- Den nul 55 km. - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Markelo- Den nul 55 km.

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

13 Augustus 2012 | Nederland, Almelo

We vertrokken bepaald niet vroeg waro zouden we ook, half 12 trokken we de deur dicht en stapten we op onze weer loodzware fietsen om aan ons rondje Nederland te beginnen. Ook al was het maandag de 13e,we hebben er zin in.
De zon scheen uitbundig en van al die duizenden prachtige bermbloemen werd ik helemaal blij.
De eerste km was het wel weer even wennen aan die loodzware fiets. Beetje bibber .En het stijgen van de weg bij de Heriker,Friezen en Holterberg liet al gauw het luie zweet stromen.Dat augustus de maan van de wespen is kwamen we snel achter tijdens een korte stop om een appeltje te eten op een heel mooi plekje op de Holterberg. We werden door tientallen wespen belaagt zodra de schil eraf was.Behoorlijk bedreigent voor Hans dus snel verder. Als troost voor de te snelle aftocht kruiste een hert ons pad.Mooi. In Nieuw Heeten wilden we wat broodjes kopen helaas gesloten en verkoop allen op bestelling dus dat schiet niet op. Na een leuk gesprek met fietsers uit Deventer reden we dus zonder broodjes verder.Genieten van de mooie landerijen, de dieren in de wei en vooral van de rust die in dit deel van Nederland nog volop aanwezig is. We naderen Olst en voordat we de Ijssel oversteken zoeken we een camping, het is half 5 we willen nog even lekker voor ons tentje van de zon genieten. In Den Nul even buiten Olst vinden we camping Het Klaverblad,helemaal goed mooi trekkers veldje met picnicktafel,altijd makkelijk voor fietsers.
Om half 11 kruipen we de slaapzak in en slapen als marmotten.

• 15 Augustus 2012 - 07:35

Ineke :

geweldig dat jullie dit in nederland doen wij zijn er lang geleden met de kinderen door gefiets een hele mooie tocht geniet er lekker van en doe voorzichtig knuffels ineke

• 15 Augustus 2012 - 10:03

MarieLex:

Leuk jullie weer aan te treffen op de reis-site! Kunnen we heerlijk genieten van juliie belevenissen in stad en land en herbeleven onze eigen tochtjes in schoon Nederland.

• 15 Augustus 2012 - 16:09

LINDA:

Weer op pad gezellig, waar gaat de reis deze keer naar toe? veel fietsplezier.