Den Nul -Hattem- Oldebroek - Reisverslag uit Oldebroek, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Den Nul -Hattem- Oldebroek - Reisverslag uit Oldebroek, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Den Nul -Hattem- Oldebroek

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

14 Augustus 2012 | Nederland, Oldebroek

We vertrokken om 11 uur om op weg te gaan naar Hattem, we staken de IJssel over met het veer bij Heerde en na een stukje over de dijk te hebben gefietst volgden we onze fiest Tom die ons over wat beschutte weggetjes naar Hattem leidde.
In het centrum van Hattem, de markt, was het een gezellige drukte en we gaan er even lekker bij zitten met een cappucino om de sfeer op te snuiven.
Daarna een wandeling door het mooie oude vestingstadje. Het is erg mooi en na een uurtje stappen we weer op om verder te gaan naar Elburg.
De door mij uitgeprinte route bevatte een foutje en we werden lekker langs een andere weg dan die we gekomen waren, weer terug gevoerd naar Heerde.
Gelukkig konden we nog net op tijd afslaan en door prachtig in bloei staande heidevelden fietsen we naar het Harde. De drukte overvalt ons daar wel even na zoveel prachtige kilometers door alleen maar natuur.
't Harde welbekend door de door de kazernes en schietterreinen,knallen zijn dan ook regelmatig te horen, maar ook geliefd bij de vakantiegangers.
Gisteren hadden we geen mogelijk heid om m'n telefoon op te laden en zit ik met een lege telefoon, we sluiten hem aan op een zonnenergie lader die net voldoende stroom afgeeft om een camping in de buurt te kunnen zoeken.
We nemem een mini camping in Oldenbroek. De Lijsterbes.
De camping ligt nog een km of 5 buiten Oldebroek en ziet er leuk en verzorgt.
Alles inbegrepen in de prijs van 13,50 per nacht.
In een gezellige recreatie ruimte laden we s'avonds de telefoons en de camera op dus kunnen we er morgen weer tegen.Ik zet alle automatische synchronisaties uit en ook de helderheid van het scherm gaat op halve kracht, om wat langer gebruik te kunnen maken van de telefoon.
We hebben enorm geluk met het weer , de hele dag zon en s'avonds als alles staat een klein buitje van een minuut of 5, 2 donderslagen en het is alweer voorbij.
De volgende dag horen we onderweg dat Nunspeet de volle lading heeft gekregen en veel wateroverlast had. Alweer mazzel dus.
De camping is mooi , helaas hoor je wel de snelweg irritant hard en de bio kippenstal ernaast, welliswaar onzichtbaar , geeft bij tijd en wijlen een indringende geur af.
Ja we zitten op de Veluwe en dat is goed te merken.
Na Overijssel een heel verschil in drukte.
Door ons bezoek aan Hattem komen we vandaag net aan de 50 km , niet erg we hebben geen haast.

• 17 Augustus 2012 - 16:24

Maryse Teuwen-Kroes:

Beste Annemarie en Hans,fijn weer eens iets van jullie te horen,contact was wat minder de laatste tijd.goed dat jullie weer op pad zijn,ken Hattum van het Maarten van Rossumpad,leuk stadje!groeten,Maryse