Almere-Lelystad Almere via Oostvaardersplassen - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Almere-Lelystad Almere via Oostvaardersplassen - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Almere-Lelystad Almere via Oostvaardersplassen

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

22 Augustus 2012 | Nederland, Lelystad

S'morgens rijden we terug naar Spakenburg om daar met de veerboot over te steken naar Flevoland waar we een paar bezoekjes gepland hebben. Het veerbootje van half twaalf zien we net de haven uit varen dus uurtje wachten. In Spakenburg is dat geen straf want het is er gezellig druk.
De veerboot brengt ons, via een ommetje over het meer naar de overkant. Daar ligt Center Parks en vandaar fietsen we een stuk de dijk ,daarna over mooie fietspaden door het bos naar Almere.
We hebben een afspraak bij Bob enMarga.,waar we hartelijk ontvangen worden, Marga gaat goed,fijn om te zien.
Na een broodje, kopje thee en vooral gezellig bijgepraat, fietst Bob voor ons uit naar camping Waterhout,de eigenaren van de camping waren ooit zijn buren.
Mooie, zeer goed verzorgde camping ,leuk terrasje en vriendelijke ontvangst.
23-8
We besluiten een dag extra te blijven, Bob komt s'morgens even koffie drinken en in de namiddag worden we door de dochter van Ewa opgehaald om tekomen eten bij Kees en Ewa. Na een gezellige avond brengt Kees ons terug naar de camping.
Leuk, zo' n familie rondje.
24-8
Ook vandaag hebben we weer een bezoekje gepland ,nu aan mijn zus.
Het is nog steeds super mooi weer en we genieten van onze rit naar Lelystad,die door de bossen van de oostvaardes plassen gaat.
Voor deze rit heb ik mijn nieuwe vogelkijker meegenomen in de hoop mooie dieren te kunnen zien.
Op een speciale plek met uitzicht over de velden houden we pauze,verwachtingsvol duik ik in mijn tassen om mijn kijker te pakken, helaas de paarden en alles wat daar verder leeft houdt zich schuil in de bossen, het is zeker te warm voor het open veld.Wel een stel mooie zwanen en waterhoentjes.Ook mooi maar ja......wel wat anders dan wilde paarden, zeearend en herten die ik hoopte te zien.
Toch mooie plek door de serene stilte die hier heerst en de vele bloemen.
Het eten van een appeltje loopt weer op een invasie van wespen uit dus lang duurt de pauze niet.
In lelystad eerst bosje bloemen voor Yvon gekocht en toen op naar de punter.
Tja dat is nog niet zo simpel in Lelystad, wat een.doolhof aan puntertjes is dat.
Natuurlijk vonden we de juiste punter en Yvon was blij.verrast toen ze ons zo onverwacht voor de deur zag staan.
Het was een leuk bezoek waar we ook nichtje "kleine yvonne" nog even zagen die toevallig even langs kwam.
Na een paar gezellige uurtjes gingen we op weg naar camping " de Houtrib" Een mooie rustige natuurcamping eigenlijk midden in Lelystad.

• 26 Augustus 2012 - 13:47

Frank:

Dag Hans en Annemarie,

nu even de tijd om te reargeren op jullie tour, wat is het toch weer geweldig die verhalen te lezen, en zo leuk om je familie/kennissen te bezoeken, in mijn gevoel rij ik met jullie mee, ook op 2 wielen maar met hulpmotor.
    De kermis gelukkig achter de rug, de rest hoor je wel eens.
    Het ga jullie goed, heel veel genieten en voorzichtig.

p.s. ik hoop dat jullie hoorn ook even aandoen,

lieve groetjes van Frank

• 28 Augustus 2012 - 23:26

Pim En Brenda Stegman:

Hoi Hans en Annemarie,

Wat onwijs jammer dat wij nog heerlijk van de zon in kroatie aan het genieten waren toen jullie in Lelystad waren. wat had het gezellig geweest als jullie even een bakkie hadden komen doen.

Is het nog wel gelukt ons huis te vinden??

Wij zijn inmiddels weer thuis na 5 heerlijke weken vakantie.

Zo te zien genieten jullie weer volop, hartstikke leuk!

Nou mochten jullie hier weer eens in de buurt zijn...jullie zijn altijd welkom!! Ook voor een overnachting hoor!

Veel fiets plezier!

xxx Pim en Brenda