46 moeizame kilometers - Reisverslag uit Hernen, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu 46 moeizame kilometers - Reisverslag uit Hernen, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

46 moeizame kilometers

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

01 Juli 2015 | Nederland, Hernen

Het ontwaken was heerlijk, kwart over 7 en nog heel rustig op de camping, fijn. om zo van de natuur te kunnen genieten en de toch altijd heel speciale sfeer van de vroege morgen.
We doen het "hennig an" op z'nTwents gezegd en vertrekken even na tienen uit Lathum.
We volgen nu geen recreatieve route maar linea recta want we willen het liefst morgen middag dicht bij Den Bosch zijn om ons op ons gemak voor te bereiden op de bus tour.
Tot 12 uur gaat alles voor de wind, en na een kop koffie in Elst fietsen we nog een half uurtje om een schaduw plekje te vinden voor onze lunch en een korte sièsta, lijkt ons wel gepast met temperaturen die alleen maar aan t stijgen zijn.
In Valburg vinden wij een mooi stil plekje met een paar grote bomen, ideaal dus.
Na de lunch gaat Hans even een tukkie doen en ik lees even verder in het boek
" Stuk " van Judith Visser wat verbijsterende vormen begint aan te nemen.
Als we na een half uurtje verder gaan voel ik mij helemaal niet lekker, het lijkt gewoon of alle kracht uit m'n armen en benen trekt, de hitte is moordend, de wind trekt aan en is ook al heet.
We stoppen om water te drinken en gaan weer door, langs de Waal waar geen boom staat om ons wat schaduw te bezorgen en die koperen ploert is genadeloos , moet ik onder het viaduct weer even bij komen. Weer water en uitzweten. pff.
We moeten terug want we zitten aan de verkeerde kant van de Waal .
De brug wordt vernieuwd ,er is een maar rijbaan beschikbaar en het fietspad.
De brug is hoog dus zwoegend naar boven , gelukkig gaat het goed maar we besluiten toch om maar een camping te zoeken want het blijft aanmodderen met mij.
Ik denk dat ik teveel zout heb verloren door het transpireren en daardoor zo slap wordt, dat is me in Italië ook eens overkomen.
De navigatie geeft een camping aan op 4,5 km "de Groene heuvels" daar gaan we heen.
Na een km of 6-7 komen we er aan.
De receptie is in t restaurant, daar is t zalig koel, ik plof neer en wil hier wel even blijven.
Een tapbiertje en daarna een heerlijke salade doet wonderen.
langzaamaan voel ik me opknappen.
We gaan ons tentje opzetten, voor vandaag was het genoeg, een flinke zak chips ( nog net op tijd kunnen kopen in de kampwinkel )gaat mee om het zout gehalte beetje op te vijzelen.
Morgen met frisse moed verder naar Den Bosch.

  • 02 Juli 2015 - 21:51

    Daphne :

    Jeetje wat een hitte om te fietsen , geen wonder dat je er even "flauw" van was ;)

    Hennig an en pas goed op jullie zelf!

    dikke kus

  • 02 Juli 2015 - 22:39

    Mieke:

    jeetje wat heftig en je bent nog maar net begonnen aan jullie fietstocht, verkeerde moment van vertrek denk ik. Maar ik hoop dat het nu wel weer goed met je gaat, zorg goed voor jezelf ookHans natuurlijk en voor vannacht lekker slapen

  • 02 Juli 2015 - 22:43

    Tiger:

    Kom goed door de onweersbui heen en probeer dan lekker te slapen. Sta morgen goed op.
    Tiger

  • 03 Juli 2015 - 07:34

    Mandy:

    Wijs om op tijd te stoppen
    Het was té warm!!!
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans en Anne-Marie

Actief sinds 04 Juli 2010
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 138460

Voorgaande reizen:

30 Juni 2015 - 01 September 2015

Velodyssee en dan........

03 Januari 2013 - 15 April 2013

Land van de Glimlach en Down Under

13 Augustus 2012 - 15 September 2012

'n stukje NEDERLAND

01 Juni 2011 - 31 Augustus 2011

Fietsen door hun dromen.............Naar Rome.

26 Juli 2010 - 16 September 2010

Happy2 ,fietst de Groene weg

Landen bezocht: