Oldebroek - Garderen - Reisverslag uit Garderen, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Oldebroek - Garderen - Reisverslag uit Garderen, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Oldebroek - Garderen

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

15 Augustus 2012 | Nederland, Garderen

De dag begint nevelig maar al snel breekt de zon door die ons de verdere dag niet meer in de steek laat.
Heerlijk wat zijn we een mazzelaars. We brengen een bezoek aan de tuinen van Dr. A.Vogel en genieten van een waar bloemenparadijs en de schitterende ligging van de tuinen.
Er worden net filmopnames gemaakt dan het oogsten van de rode purperhoed die in de welbekende echinacea verwerkt word
Het is voor een reclamefilmpje, leuk om te weten dat wij er naast stonden als we in de herfst het filmpje op tv zien.
De tuinen zijn een aanrader vooral in deze tijd als er zoveel bloemen in bloei staan.
We rijden naar Nunspeet en ook daar is het vreselijk druk, overvolle terrasjes en toeristen die door de straatjes slenteren. Wij zoeken even een Appie Heijn op om wat groente en fruit te kopen en stappen daarna snel weer op de fiets om in de bossen en velden opogenomen te worden in de stilte, heerlijk.
Via Vierhouten- Elspeet, waar we zowaar naar toe moeten klimmen, het ligt namelijk net zo hoog als de kerktoren van Nunspeet, laten we ons vertellen.
Vanuit Elspeet naar Garderen.
Wat een verschil met ons mooie Twente. Over de schoonheid van het landschap hoor je ons niet klagen, mooi is het overal om ons heen maar die Veluwse drukte!!!!!!enorm.
Heb je in Overijssel plekken waar het oorverdovend stil kan zijn op de Veluwe hoor je van alles. Het geraas van snelwegen en schoten van de militaire oefeningen die je trommelvliezen geweld aan doen, enz enz. Jammer van die mooie Veluwe.
Telkens denk ik maar Jeetje, wat hebben we toch een prachtig landje en wat kun je nog eindeloos door de natuur fietsen zonder dat je iets merkt van "Nederland overvol".
In Garderen de camping "de Peerden Barg"een mini camping die alweer geen mini camping is, ik kon er zelfs verdwalen als ik vanuit het toiletgebouw m'n tentje weer moest vinden. Ondanks dat was het wel een mooie rustige camping.
Onze buurtjes waren zo lief om onze telefoon te willen opladen en na een gesprek met hen waren we ons weer ten volle bewust hoe blij we mogen zijn met onze lichamelijke gesteldheid, het kan ook zoveel anders zijn.
Goedkoop is de camping niet 16,50 zonder stroom en het douchen nog eens 1 euro extra. Dure buurt zitten we dat is duidelijk.