regen,op weg naar Oostzaan en landsmeer - Reisverslag uit Landsmeer, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu regen,op weg naar Oostzaan en landsmeer - Reisverslag uit Landsmeer, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

regen,op weg naar Oostzaan en landsmeer

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

25 Augustus 2012 | Nederland, Landsmeer

Ondanks dat we heerlijk konden ontbijten in de ochtend zon belooft het een onstuimig weekend te worden.Als we vertrekken van de camping krijgen we binnen vijf minuten de eerste flinke regenbui over ons heen. We rijden net langs een recreatieplas zonder enige beschutting.
En zijn in een paar tellen flink nat. We wisselen snel van jassen en trappen dapper door.
De buien die vallen zijn hevig maar duren niet lang,daarna schijnt meestal de zon wel weer even.
voor we Almere verlaten rijden we door bossages waar de roofvogels soms rakelings over onze hoofden scheren .Heel mooi wel een groot contrast met die andere zilveren " vogels" die ook laag vliegen om op schiphol te nkunnen landen.
Na het verlaten van de flevopolder moeten we helaas hele stukken parallel aan de snelweg fietsen omdat het fietspad over de dijk voor een groot deel is afgesloten vanwege werkzaamheden.
Het verkeer raast met veel kabaal langs ons en we zijn dan ook blij als we weeraf kunnen buigen naar de dijk.
In Muiden zijn de Spiering feesten aan de gang, een gezellige boel.Marktkraamjes door alle straatjes,terrasjes en levende muziek en veel blije mensen.Het Muiderslot als een mooi decor op de achtergrond.
Even meegenieten,de zon schijnt weer dus we parkeren de fietsen bij de brug en bestellen koffie met appeltaart. Helemaal fout ,de wespen vallen aan kruip op en in de appeltaart. Ik durf bijna geen hap te nemen zoveelzijn het er. Ervan genieten lukt niet echt.
We rijden verder door mooi polderlandschap, via zeeburg rijden we al snel Amsterdam binnen.
De pont over het IJ is druk maar ook heel leuk om mee te maken zoveel verschillende mensen, allerlei nationaliteiten.Fietsers,brommers en voetgangers ,willen allemaal naar de overkant.
Drie veerboten varen af en aanom dat klusje te klaren.
Wij gaan tussen de hevige buien door naar Oostzaan om even bij Els langs te gaan voor een bakkie.we treffen het, Tonny is er ook ,gezellig.
Om half zes rijden we via het Twiske, weer in de stromende regen, naar Landsmeer waar we op camping Rietveen gaan staan.
Tussen de buien en harde windvlagen door zetten we ons tentje op.
Als ons hele hebben en houwen droog in het tentje staat gaan we een hapje eten bij juffrouw Tok tok in het dorp.
Vegetarische Tagliatelle die lekker maar wel erg duur is en heerlijke capucinno toe. Als we om een uur of 9 terugfietsen is het droog, gelukkig we hebben genoeg water over ons heen gehad vandaag. Van de regenen de donder die later in de nacht valt hebben we,warm weggedoken in de slaapzak, geen hinder.
We slapen heerlijk

Zondag 26-8
Vanwege de slechte weersverwachting voor vandaag blijven we vandaag op de camping, tijd om wat te lezen,schrijvenen als het droog is een wandeling door het Twiske.
Morgen wordt het weer mooi, dat is s'middags al te merken.
De camping ligt achter een bedrijven terreintje en is verrassend mooi.gelegen aan een meertje.
Parkachtige begroeiing en prima sanitair. Een ideale plek om Amsterdam te bezoeken .Er zijn dan ook heel wat buitenlanders.

• 29 Augustus 2012 - 08:11

Daphne:

Wat schrijf je het weer allemaal leuk op mam....zo beleven we alles vanuit ons droge huisje toch een beetje mee!! Stelletje bikkels!! mis jullie wel hoor! x

• 29 Augustus 2012 - 11:07

MarieLex:

Petje af voor jullie, Happy2. Weer of geen weer, goed hoor!
    Groetjes,
    MarieLex

• 30 Augustus 2012 - 13:53

José:

Jammer dat ik dat weekend net in Frankrijk zat....... anders was ik ook even naar Els gegaan!!
    Hoop jullie snel weer te zien.......
    dikke kus

• 30 Augustus 2012 - 15:46

Mieke:

hoi, ik heb zondag wel aan jullie gedacht want toen zat ik zelf ook op een camping in Zwolle de verjaardag van Hilde te vieren, gelukkig hadden wij wel een echt dak boven ons hoofd want de regen viel met bakken uit de hemel, de bedoeling was natuurlijk om lekker buiten te zijn het was ook een heel landelijke camping maar ja dat zat er dus niet in.

Met Sanne gaat het op en neer, de ene keer heeft ze het leuk de andere keer heeft ze heimwee, gisteren is ze begonnen met haar werk, 9 uur een hele ruk dus, nou dat heeft ze geweten was na afloop doodmoe, maar ja het zal wel wennen. Nog geen idee wanneer ze naar huis komt, vindt het blijkbaar toch de moeite waard om nog te blijven. Dus wij nog maar geen ticket boeken.

liefs Mieke