Landsmeer- Hoorn 59 km - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Landsmeer- Hoorn 59 km - Reisverslag uit Hoorn, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Landsmeer- Hoorn 59 km

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

27 Augustus 2012 | Nederland, Hoorn

Na regen komt zonneshijn zo ook deze mooie maandag ochtend wanneer de zon ons wekt en wij na het ontbijt fris en vrolijk op ons fietsie stappen. We hebben er weer zin in na een dag niet gefietst te hebben.We doen wat inkopen on Landsmeer en rijden door het Ilperveld , oer Hollands landschap, tevreden koeien in de wei, schapen op de dijken en draaienden molenwieken in de verte. Volop genieten alles is zo mooi.
Met een pontje steken we over naar Waterland en maken een praatje met de "veervrouw". Als zij hoort dat wij van camping t Rietveen afkomen verteld zij dat er in mei van dit jaar
een lijk is gevonden op die camping ,onder het speelveldje heeft dat er jaren gelegen. Een jonge poolse vrouw die al jaren vermist werd. Iehhh...als ik dat had geweten had ik vast niet zo lekker geslapen. Zo zie je maar dat ook de meest idylische plekjes plekjes geheimen kunnen hebben.We rijden Broek in Waterland binnen en ik ben op slag verliefd op dat mooie plaatsje, smalle straatjes, kleurige karakteristieke huisjes en heel veel bloemen.Enig plekje. Langs de dijk verder naar Volendam. Bussen vol toeristen die hun lading lossen in de smalle straatjes en de dijk van Volendam. De dijk staat vol kraampjes met soeveniers en eetwaren, vooral gebakken vis en
friet.De toeristen verdringen zich voor de kraampjes of laten zich fotograferen in Volendamse klederdracht.
Het is zeker mooi in Volendam maar voor ons toch beetje te druk. Edam ligt iets hoger op de dijk, ook een pitoresk plaatsje maar lang zo druk niet. We pakken een terrasje en hebben leuk gesprek met een familie uit Dubai die de highlights van Nederland bezoekt, ze zijn verrukt over ons landje en wij zijn het daarmee eens.
Als we in Hoorn zijn aangekomen blijkt Frank niet thuis te zijn, ook aan t genieten van het mooie weer natuurlijk.
Wij rijden 5 km terug naar Berkhout, Hoorn heeft tot onze verbazing geen camping.
We komen langs het " eenvoudige" stulpje van Sonja Bakker en vlak daarbij is camping t Venhop waar we ons tentje opzetten. We worden op de koffie gevraagd door de overburen en hebben een leuk gesprek. Daarna maak ik op m'n eenpittertje een overheerlijke pasta.

• 01 September 2012 - 09:25

Els:

Ik dacht vorige week zaterdag, vertel maar niks over dat gevonden lijk op de camping, dan slapen jullie misschien niet zo lekker.
    Tot vanmiddag