langs de Atlantische oceaan - Reisverslag uit Biscarrosse-Plage, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu langs de Atlantische oceaan - Reisverslag uit Biscarrosse-Plage, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

langs de Atlantische oceaan

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

07 Juli 2015 | Frankrijk, Biscarrosse-Plage

5 jullie, zondag

Geen kilometers alleen maar zon, zee en zwembad.

Camping Club Eurosol in Saint Girons Plage is een fijne camping die alles heeft ,grote campingwinkel, verschillende zwembaden, terras restaurant enz. vanaf de camping loop je in 10 minuten naar het strand en het plaatsje zelf is lekker knus.

Deze dag rusten we even uit en nemen overal de tijd voor.

s'Avonds is er live muziek en zitten we onder de sterren te genieten op t terras.Dit was onze verdiende extra "vrije" dag.

Maandag 6 juli.

Saint Giron Plage - Saint Eulalie-en-Born

55 kilometer.

Het wordt weer bloedheet, we rijden door de bossen en duinen van le landes, de bomen geven voldoende schaduw en de paden zijn goed onderhouden.

De klimmetjes over de duinen kunnen echt gemeen zijn en als er dan ook toevallig alleen maar volle zon op schijnt is t zwoegen en zweten.

Contis plage rijden we binnen tegen koffietijd dus strijken even neer, het is een echt badplaatsje waar de schaars geklede mensen al vroeg met zware tassen richting strand sjouwen. Ook de jonge mannen met hun surfborden willen niet wachten, de zee trekt als een magneet de mensen naar zich toe.

De zee kan hier onstuimig zijn met hoge golven .

40 jaar geleden waren we ook aan deze kust en werd Mandy, toen nog een heel klein meisje, door zo'n golf gegrepen,  haar kleine lijfje in de ronding van de hoge golf werd zij echt niet zachtzinnig op t strand gegooid , ik schrok me dood, zij vond t prachtig en wilde nog een keer.Mooi niet. Waar blijft de tijd.

Maar genoeg gemijmerd, we rijden verder naar Mimizan, een grote haas kruist ons pad, z'n achterpoten slippen onder hem vandaan zo'n vaart heeft hij, hij kiest t hazenpad.

Na eenen wordt het weer enorn heet, als wij een groot meer zien lijkt ons dat de plek bij uitstek om een uiltje te knappen.

Na ons broodje en heel veel kriebelende mieren toch niet zo'n geweldig idee.

Dan maar verder tot Saintes Eulalie en Born, we doen inkopen voor t avondeten en een paar kilometer verder is een  camping, bij lange na niet zo mooi als Eurosol maar wel 2x zo duur.

Tja het  is een populair gebied en dan betaal je de hoofdprijs, 30 €.

7-juli dinsdag.

43 kilometer naar Biscarrosse plage.

Het is weer warm met een mild briesje perfect fietsweer dus.

Het is een mooie afwisselende tocht door bossen en.langs verschillende meren. Etang de Biscarrosse ligt er prachtig bij, kleine haventjes en veel pic-nic plaatsen die ons uitnodigen om het er ook even van te nemen.

Dat doen we dan ook, Na de broodjes gaat Hans plat in t gras voor z'n middag tukkie en ik droom maar een beetje, weg kijkend over het water.mijn meditatie momentje.

Van de meren naar de oceaan is op de kaart maar een klein stukkie, jeetje maar wat voor stukkie, het wordt kuiten bijten, we moeten een paar enorme duinen over dik 10% klimmen en het is heet.

Op een heel klein stukje na lukt het om fietsend boven te komen. Toch wel trots op mezelf , daarna gaat t in een ruk naar beneden  waar de zang cicades ons luidkeels binnen lijken te halen, wat een geluid produceren die diertjes zeg, enorm.

Voor vandaag was het weer genoeg, op naar de camping in Biscarrosse plage.

• 09 Juli 2015 - 14:54

Ben EnRita:

Hallo bikkels.
    Wat een leuke route doen jullie en met mooi weer erbij.Wij vragen ons af of jullie zelf je maaltijden maken en wanneer je dan inkopen doet. Hebben jullie een gasbrandertje bij je?
    Anne-Marie wat schrijf jij leuk, heel onderhoudend en beeldend we zien alles gebeuren!!
    We kijken uit naar het volgende verslag. Veel plezier en groetjes.