paar dagen strand - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu paar dagen strand - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

paar dagen strand

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

23 Augustus 2011 | Frankrijk, Parijs

Van Pezenas naar Marseillan was het met een omweg 32 km waarin we, had ik niet verwacht, toch nog een paar klimmetjes moesten overbruggen. Het binnen rijden in Marseillan op zaterdag middag was wel even een shock, wat een drukte en kermisachtige toestanden. Ja wat wil je, hoogseizoen aan het strand. We zijn er om half een en kunnen net voor de middag sluitig van de winkels onze inkopen doen.
De camping die wij willen ligt gelukkig buiten het centrum en ondanks de volle bezetting valt het wel mee met lawaai.
We laten Pim weten dat we zijn aangekomen en maken een afspraak voor de volgende dag om te komen eten.
Het wordt een gezellig weerzien, Dick heeft een heerlijke pasta salade klaargemaakt. En omdat Daphne jarig is trekt hij een fles champagne open, we proosten op Daphne, en op ons weerzien.Hun Zwitserse buurvrouw heeft eigen gebakken taart gebracht omdat wij op bezoek kwamen, lief hoor. Ze geeft ook nog,Pim lacht er sneeky bij, een kadootje zelfgehaakte rode slofjes, ha ha maar ze passen wel en zitten nog lekker ook.
Ik heb van de winter geen koude tenen.
Jammer dat we wat aan tijd gebonden zijn, de hekken die toegang verlenen naar het strand sluiten om 10 uur dus dan moeten we van de camping af zijn. We wandelen over het strand terug naar onze camping die op tien minuten lopen ligt.
Over de weg is het met de auto zeker 2x zolang.

Maandag 22 augustus- weer geen fiets kilometers maar gewoon een stranddag. Zonnen, zwemmen en wat lezen.Het is heel erg warm dus aan zee waar altijd een briesje staat is het dan toch wel heerlijk.
Om een uur of 4 even douchen en wat inkopen doen in het centrum en. .........terrasje pikken. De drukte die er zaterdag heerste was nu een stuk minder.

Dinsdag 23 augustus
Onze laatste dag in Marssillan-plage, s'morgens is het wat bewolkt wat ons geteisterde vel heel goed uitkomt. Gewoon lekker lezen bij ons tentje. We worden erg vaak aangesproken met de vraag of we ècht helemaal gefietst hebben.
Als ze dan horen welke omweg we gemaakt hebben voor we hier waren, vallen ze bijna om van verbazing en bewondering.
Om vier uur hebben we een afspraak met Pim en Dick op het strand, het is onze laatste dag hier en brengen nog een paar uurtjes met elkaar door.
Gezellig hoor, samen op het strand is vanaf onze kindertijd niet meer voorgekomen.Het franse leven doet hen goed, ze zien er goed uit.
Als we afscheid hebben genomen en terug gaan naar onze camping horen we opeens iemand roepen " hey wat leuk om jullie te zien,zijn jullie wéér op de fiets?" Blijkt het een stel te zijn die we vorig jaar in de Drome hebben ontmoet en die ons toen spontaan iets te drinken had aangeboden.
Ze herkende ons meteen, wat een kleine wereld.
Het eind van deze tocht begint nu toch in zicht te komen.

• 24 Augustus 2011 - 08:54

Anita:

Wauw!!! wat ziet dat er allemaal fantastisch uit, jullie zijn echt bruiner dan ik, maar ja wat wil je, al die kilometers in de open lucht, als jullie thuis zijn denk ik dat er weer een kaart tevoorschijn komt om alvast de volgende trip te plannen, wat zijn jullie toch kanjers, ik ka het niet genoeg zeggen:
    PET AF !!!! en drie diepe buigingen. Hopelijk nemen jullie wat van het mooie weer mee hier naar toe dan hebben wij nog een beetje nazomer. Geniet ze, en nog een fijne " resttijd"
    Hartelijke groeten, Fred en Anita.

• 24 Augustus 2011 - 09:36

Pim En Dick:

Jammer dat de tijd zo snel gaat, het was een gezellig en fijn weerziens. Ook het afscheid drankje aan het strand was erg leuk. Voor nu veilige laatste kilometers gewenst en een goede busreis naar Nederland. Liefs en dikke kus, Pim en Dick.

• 24 Augustus 2011 - 14:15

Maarten:

Ha die Hans en Anne-Marie,

Wat leuk om over jullie te lezen. Ik kwam jullie in Limburg tegen op 4 juni, op de camping van Paarlo. Net als jullie met de fiets op weg naar Rome. Ik ben na een geweldige tocht, met nog veel meer mooie ontmoetingen, op 2 juli in Rome aangekomen. Daarna teruggevlogen.
    Mooi om over jullie te lezen, klasse hoor, stelletje bikkels zijn jullie! Krijg er weer heimwee van. Wat een schat aan ervaringen zullen jullie inmiddels hebben. Ik wens jullie nog heel veel fietsplezier!

Hartelijke groeten van Maarten uit Heiloo

• 25 Augustus 2011 - 19:38

Pim, Brenda En Kids:

Wat leuk om te zien dat jullie bij pim en dick zijn geweest :) Zien wij ze ook weer even op beeld ;)

Wij zijn een paar weken weg geweest voor de vakantie dus ben nu weer even alles aan het teruglezen...wat hebben jullie het toch geweldig zo en wat doen jullie dit goed. Echt petje af, geloof nooit dat wij jullie na zouden kunnen doen.

Jullie mogen trots op deze prestaties zijn. Dit is iets om nooit meer te vergeten allemaal!

Dikke kus vanuit lelystad!

xxx

• 29 Augustus 2011 - 20:05

Conny En Jan:

Hoi Annemarie en Hans,
    Hoe gaat het met jullie? We hebben nog vaak aan jullie gedacht na onze ontmoeting op de camping in Lezan. Na een tweetje (op twitter, www.twitter.com/connyenjan) hierover, raken onze vrienden niet uitgepraat. Een aantal hebben jullie site uitgebreid bestudeerd! Het is ook wel echt geweldig! Hoop dat wij over 30 jaar ook nog zo fit mogen zijn. We vonden het in ieder geval heel bijzonder om jullie te leren kennen.

Wij zijn op 15 augustus weer teruggekomen uit Barcelona. Onze tocht eindigde in Figueras met 1700 km op de teller. Daarna hebben we nog twee dagen gerelaxed in de grote stad, Barcelona en de toerist uitgehangen (je weet wel, in zo'n dubbeldekker bus). Na een weekje uitrusten en veel bijslapen (de benen waren moe...), zijn we allebei weer gestart met werken. Tjonge, dat is wel weer even wennen na zoveel buitenlucht en avontuur.

Binnenkort zullen we wat foto's van onze reis op internet zetten, verwijzing via onze twitterpagina.

Mochten jullie nog in Frankrijk zijn, geniet er nog even lekker van! Als jullie inmiddels al thuis zijn, geniet lekker van de rust en je eigen stek.

Tot ziens, mails,
    Jan en Conny