Tussen zee en meren - Reisverslag uit Lattes, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Tussen zee en meren - Reisverslag uit Lattes, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Tussen zee en meren

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

24 Augustus 2011 | Frankrijk, Lattes

63 km, van Marseillan plage naar Lattes.
Hè lekker hoor, weer op t fietsie na een paar luie dagen moet nu maar weer het luie zweet eruit getrapt worden. We worden door heel wat mensen uitgezwaaid vanmorgen.
Vele zijn een praatje komen maken in de afgelopen dagen. Aankomen op de fiets en veel bagage wekt kennelijk toch de nieuwsgierigheid op.
Voor ons is het, na bijna drie maanden fietsen, de gewoonste zaak van de wereld.
We nemen het fietspad dat tussen zee en het meer Thau ligt en hopen dat dat tot Sete doorloopt. Het is vandaag bewolkt en er staat een beetje wind, lekker fietsweer dus.
Het pad heeft dan wel een onderbreking, een stuk onverhard, maar na een paar kilometer is het er weer.Sete komt dichterbij en we denken nog "ziet er leuk uit" maar wat is het druk!!!!!!...we moeten er dwars doorheen en dat is een hele klus. De auto's persen zich door smalle straten en er blijft nauwelijks ruimte over om er naast te fietsen.
Ik ga wiebelen op zo'n smal strookje en de kans dat ik een auto raak, of zij mij, is groot. Ik loop dus maar even tot er wat meer ruimte is.
We zijn blij als we Sete achter ons kunnen laten, ziet er best leuk uit met z'n haventje en pastel kleurige huisjes, wij kiezen toch liever voor wat meer rust om ons heen.
Ons doel is vandaag in de buurt van Montpellier uit te komen.
De zon is s'middags weer gaan schijnen en het is werkelijk bloedheet, dus als we in Lattes,iets ten zuiden van Montpellier een camping vinden, vinden we het prima. Rustige camping met heel veel bomen. Heerlijk die schaduw.
Onze buurtjes een jong stel uit Parijs, komt direct op ons af en al snel ontstaat er een leuk gesprek. Wel in het engels, want frans is nog steeds niet ons sterke punt.
Het bliksemt s'avond in de verte,maar daar blijft het bij.
We genieten van de zwoele avond en morgen op naar Nimes.
Groetjes maar weer
en Maarten, we weten het nog hoor,hoe je je noedeltjes aan het maken was.
Hebben het zelfs vorige week nog over je gehad toen we op een camping in Tarassac met 2 mannen uit Heiloo in gesprek kwamen.

• 25 Augustus 2011 - 07:03

Steinie:

Oh heerlijk dat mooie weer en het strand...... lekker met een wijntje, en zo gezellig met Pim en Hans. Jullie hebben er wel heel wat voor moeten doen maar dan heb je ook wat he, ha ha...
    Kunnen wij lekker zeggen he, ja ja aan de wal....
    Maar wij zitten hier wel met heel veel regen hoor, er is echt teveel geklaagd in mei dat het land te droog was. Nou hebben ze hun zin, is het weer te nat, ook niet goed, gek wordt je er van!
    Nou jullie nog hele mooie dagen, genieten van het heerlijke weer en al het moois wat je tegenkomt en dan op de bus naar huis!
    Veel liefs uit Amsterdam!

• 25 Augustus 2011 - 14:27

Anita:

Zo, fijn weer op de fiets, als ik Sete lees denk ik aan de eerste keer dat wij met de auto naar Spanje
    gingen (1965) en er langs reden, er stond toen de eerste nudisten (nu naturisten) camping en toen ik aan Fred voorstelde om daar te gaan kamperen zijn antwoord was: jij kan hier blijven en als de vakantie voorbij is halen wij je wel weer op, flauw toch????? nu hebben wij toch twee in de familie. Met mij gaat het een stuk beter, moet a.s dinsdag voor de eerste controle na thuiskomst naar het ziekenhuis, benieuwd wat ze nu zien. Wat fijn dat jullie nog zulk weer hebben, geniet er flink van want hier wordt elke zonnestraal met haleluja geroep begroet. Bob en Marga zitten over zeer korte tijd ook weer lekker in de warmte, goed voor ze, kunnen ze lekker even relaxen. Jullie zitten toch al behoorlijk lang op die fietsen, als jullie thuis zijn gaan ze zeker achter slot en grendel??
    Nog een fijne tijd, hartelijke groeten, Anita

• 25 Augustus 2011 - 15:37

Ernst En Rina:

wij hebben door deze reisverslagen julie de gehele reis tot nu kunnen volgen.wat een ongelovige prestatie en doorzettingsvermogen,petjes heel diep af hoor,maar nog belangrijker is dat jullie er zoveel plezier aan beleven . nog veel succes en mooie dagen gewenst.wij gaan volgende week richting de provence en pakken zodra we een vaste stek hebben gevonden
    jullie reisverslag weer op.Nogmaals veel plezier,succes en mooie dagen.