Het schiet op - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Het schiet op - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Het schiet op

Door: Anne-Marie en Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

22 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Nog maar een paar dagen en het is zo ver, we kunnen vertrekken.
De adrenaline begint aardig door ons lijf te stromen, druk met van alles, toch nog even de fietstassen inkijken, zou dit ècht wel mee moeten?
Die regenbroek die we nog niet hebben wel of niet aanschaffen,of gewoon natte benen als het regent?
Zo.n regenbroek is ook niet alles, weten we uit ervaring.
Nog even een stuk van de route bekijken op internet enz, enz gevolg ,laat in bed, de slaap niet kunnen vatten en in gedachten al op m'n fietsie zit en al menige beklimming achter de rug heb.
Kortom we hebben er zin in.

• 22 Juli 2010 - 12:40

Ton_ineke@live.nl:

hai luitjes gewelig wat jullie gaan doen ik wens jullie heel veel plezier maar doe wel voorzichtigen kom heelhuids weer terug dikke zoen ik hou van jullie ineke

• 22 Juli 2010 - 12:51

Cocky:

eenmaal op de fiets verdwijnen al je muizenissen uit je hoofd en denk je: waar heb ik me nou zo druk om gemaakt dus: lekker slapen en over 3 nachtjes uitgerust en wel: op pad!

• 22 Juli 2010 - 16:26

Kees En Ewa:

ik vind het te gek voor woorden maar ik dat jullie condite beter is dan de mijne
    ik haal almere stad nog eens

Veel fiets plezier enne wel doortrappen en er is toch niet stiekem een motortje ingebouwd?

Kees Ewa

• 22 Juli 2010 - 17:39

Ernst En Rina:

we nemen nu al diep ons petje af.veel succes en vooral heel veel plezier.

• 22 Juli 2010 - 22:17

Frank:

Lieve Hans en Annemarie,
    Nogmaals wil ik jullie heel veel sucees wensen en misschien ook wel een beetje sterkte.
    Ik was even nieuwsgierig wat jullie startpunt is om te vertrekken.

Lieve groetjes van Frank

• 23 Juli 2010 - 09:28

Ben Verduijn:

vergeet jullie fiets-valhelmen niet, voor in het berggebied.

Groetjes Aly en Ben

• 23 Juli 2010 - 11:10

Pim En Dick:

Hoi,

Een hele onderneming en een ware "Tour de France", mar jullie kennende zal het allemaal wel lukken. Een heel mooie tocht gewenst, maar neem tijdig jullie rust en rustdag. Succes!

Liefs Pim en Dick.

• 23 Juli 2010 - 11:58

De Swieberts:

Het echte aftellen is begonnen ,komen jullie nog hier in de buurt langs ,zodat we kunnen supporteren

Laat die regenbroek maar uit ...jullie benen mogen nog gezien worden
    Zo vies plakkerig word dat ook

• 26 Juli 2010 - 13:22

Martin:

hoi annemarie en hans, wij wensen jullie 2 een hele mooie reis toe en geniet ervan he !! we zullen de eerste foto's binnenkort op hyves zetten zodat je die kunt jatten ( haha ) rij voorzichtig dikke kus en knuffels van ons 5

• 27 Juli 2010 - 08:12

Marley:

Lieve opa en oma,
    ik wens jullie heeeel veel succes! Maar natuurlijk ook heel veel plezier! Ik ben blij dat ik jullie nog even heb kunnen zien! tot snel en doe voorzichtig!

Dikke kus, jullie kleindochter

• 27 Juli 2010 - 11:33

Steinie:

Hey fietsfanaten, hoe bevalt het tot nu toe?
    Jullie kunnen nog terug he.....
    Heel veel succes, dat jullie goed weer onderweg hebben en veel onvergetelijke dingen zien onderweg.
    Liefs Steef en Steinie

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Happy2 ,fietst de Groene weg

Hoi,hoi,lieve vrienden,
Lang geleden fietste ik in de regen van m'n werk naar huis , ik was 19,zong luidkeels in het donker en dacht, héééérlijk, zo wil ik wel de hele wereld rond fietsen.
Ach,iedereen weet hoe dat meestal gaat, huisje boompje beestje en geen tijd ,meer voor dat soort dromen.
Ja ,veel later hebben we tochten door Hongarije, Tsjechië en Slowakije gemaakt en ook verschillende malen enkele weken in Frankrijk gefietst. Maar nooit, zoals ik toen droomde zomaar vertrekken van uit je woonplaats en een echte lange tocht maken.
Nu 65+ is er dan eindelijk de tijd om die wens in vervulling te laten gaan en vertrekken we 26 juli voor een tocht van 7 weken vanuit Almelo naar St. Maries de la Mer aan de Middellandse zee.
In de afgelopen weken hebben we een tochtje van 6 dagen door het oosten van Nederland en een stukje Duitsland gedaan als oefening voor de komende reis.
Per dag 65-75 km gefietst , met volle bepakking, Het verliep allemaal prima, onze ouwe lijven hebben soms een beetje gesputterd maar het kon er mee door.
De paklijst hebben we wat bijgesteld,want meestal zitten de tassen véél te vol.
Telkens blijkt weer dat we er veel te veel in proppen, o zo bang dat we onderweg wat missen en .....we gebruiken o zó weinig. als het erop aan komt.
De oefen tocht is dus perfect verlopen en we kijken uit naar 26 juli.
We houden jullie op deze manier op de hoogte van ons wel en wee.
Groetjes van Happy2