Ja we zijn er - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Ja we zijn er - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Ja we zijn er

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

06 September 2010 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal, eerst heel erg bedankt voor al jullie leuke reacties, maakt het allemaal nog leuker.
Ja en dan zijn wij al aan het eind van de reis naar de regenboog en ik heb jullie natuurlijk nog zoveel te vertellen over het tweede deel van deze fietstocht.
Doordat we zo weinig internet mogelijkheden hadden loop ik enorm achter met m n verslag maar hebben we natuurlijk wel doorgefietst.
Poligny was een fantastisch leuk plekje om binnen te rijden; na een aantal kilometers op de drukke N 5 maar dan heb je ook wat, een heerlijk plein met fontein,veel bloemen, terrasjes volop zonneschijn en de echte zuid franse sfeer, heerlijk. We nemen plaats op de rand van de fontein en eten lekker een pain au chocolat en genieten van alles om ons heen.We worden vaak aangesproken door nieuwschierige mensen die willen weten waar we vandaan komen,helemaal uit HOLLAND magnefiek en we worden op de benen getikt en de duimen gaan omhoog.Erg spontane reacties, wij groeien ha, ha.
Na Poligny komt er een lange klim naar Plasne, Pffff wat is het heet maar we komen er en dan rijden we op het eerste plateau van de Jura. Bij Cirque Ladoye, een keteldal door de Seille uitgeslepen ligt onder ons, we pauzeren voor de lunch en krijgen spontaan 2 biertjes aangeboden door een stel fransen,we slaan ze af want met bier op is het geen fietsen.Wel heel erg lief
De bedoeling is om naar Point de Poitte te fietsen maar op een uitzichtpunt zien we diep beneden ons een camping liggen. Als we naar beneden zoefen en er langs komen ziet het er zo gezellig uit dat we besluiten te stoppen.
S avonds eten we op het terras van de camping met Milo en Rebecca, ja die weer, salade frietjes wijn , een heerlijke Franse zomeravond, genieten dus.
Het is 21 augustus en onze Daphne is jarig, ik bel haar en het is fijn haar te horen.De dag erna is een rustdag, alleen maar luieren in de zon, het leven is goed.

23- 8 Chatillon- Thoirette
Helaas kan het na zulke dagen ook weer gaan regenen en dat doet het ,toch vertrekken we. We wilden tot Condes langs de Ain fietsen maar het gaat zo lekker dat we door fietsen naar Thoirette. Er moet weer veel geklommen worden op een stuk D460, loeidruk met vrachtwagens die ons rakelings passeren en ik voel hun zuigende kracht, Brrr niet fijn dus ,ook nog regen en scherpe bochten langs de rotsen met een zucht van verlichting zien we een cafe waar we koffie kunnen drinken, prachtig uitzicht over het Lac de Vouglans.Helemaal goed dus, totdat Hans zegt dat we verkeerd gereden zijn en die rot weg weer terug moeten fietsen, da`s minder.Voordat we verder fietsen aai ik een prachtige golden retriever in het kuiltje tussen zijn ogen, hij knijpt z`n ogen dicht van genoegen;Een groot gevoel van weemoed bevangt me, Yokkie, ik mis hem nog steeds.
Als we de goede weg weer hebben opgepakt klimmen we naar de Barrage de Vouglans, een immense stuwdam die millioenen liters water tegenhoud, doodeng als je je realiseert hoe kwetsbaar zoiets kan zijn.
De natuur wordt hoe langer hoe mooier en we fietsen de sterren van de hemel vandaag. Lunchen op een randje van een brug en weer veel fransen die ons toeroepen Bon Voage en ons prijzen om onze sterke benen; Ja en dat zijn ze inmiddels, sterk. Wonderlijk hoe de pijn in m`n knie aan het verdwijnen is, fietsen is echt goed voor je lijf dat merk ik aan alles .We overnachten op de municipal camping van Thoirette.

Thoirette- Pont de Ain

Prachtige route door de gorges van de Ain, hoge rots wanden en stilte. De zon schijnt en we genieten met volle teugen. Hans wil graag in Pont de Ain blijven, dacht dat het een leuk stadje zou zijn maar viel eigenlijk erg tegen. Te druk en ook geen internet te vinden. Wel overal wifi, dus weer balen dat mn laptop naar de haaien is.

Pont de Ain- Meyrieu les Etangs [86 kilometer en erg warm]
Vandaag Passeren we Lyon aan de oostkant, toch een mijlpaal in de route vind ik.
We rijden als een sneltrein, als we om half twaalf de brug over de Rhone bij Loyettes over gaan hebben we er al 40 kilometer opzitten.Ook hier zijn heel weinig campings, in Loyettes maar dat is veel te vroeg of in Meyrieu les Etangs. We kiezen voor de laatste, het is niet te warm dus we trappen er lustig op los. In Aillat kopen we een fles water en vullen onze bidons en dan....het venijn zit als altijd weer in de staart.Steile klim, nog een klim pfffff.Als we ergens stoppen om bij te komen komt er een vrouw naar buiten en geeft ons een fles ijswater, weer zo lief.Ze zullen wel eens denken, rare lui die Hollanders.want er komen er heel wat langs hier, de groene weg is heel populair onder de fietsers.
De dorpjes ten oosten van Lyon bestaan vaak uit een paar straatjes, die vol koeienmest liggen, als het regent veranderd dat in een groene drap die tegen je benen opspat, Hoort er allemaal bij.
Soms blijft een boerin met haar kruiwagen vol mest ons na staan kijken, zou ze ook willen , denk ik dan. Het plattelands leven in Frankrijk is niet gemakkelijk.

Foto s volgen binnenkort groetjes van ons 2

• 08 September 2010 - 20:39

Steinie En Steef:

GEFELICITEERD!!!!
    Fantastisch jullie hebben het gehaald.
    En stond de champagne koud?
    Geniet van jullie rust.
    Zal wel afkicken zijn.
    Groetjes aan broer.
    Liefs ons

• 08 September 2010 - 20:45

Elly:

Weer zitten genieten van je reisdagboek ,vele stukken kennen we ook ....neeeee niet met de fiets ,met de auto of camper

En te bedenken dat de pc `s op maar 100 meter van elkaar af zijn,
    Goede terugreis ,en tot horens ,we vonden het gezellig ,deze dagen

• 09 September 2010 - 08:49

Jan En Joke:

Fantastisch wat jullie gedaan hebben. Ik neem mijn Hoed voor jullie af.We waren een weekje op Texel dus bij thuiskomst gelijk de verhalen weer gelezen. Wij hebben ervan genoten.En staat de volgende trip al in de planning? Want het wordt natuurlijk een verslaving!!!Geniet eerst maar van jullie welverdiende rust. We zullen de verhalen missen. Goede reis naar huis en misschien zien we elkaar in Spanje en horen we nog een heel veel verhalen.

• 09 September 2010 - 09:37

Pim En Dick:

Geweldig dat jullie de geplande eid bestemming gehaald hebben! Nu lekker nagenieten en terug kijken naar een heel bijzondere prestatie en ervaring. Neem nu lekker jullie welverdiende rust en alvast een goede terugreis gewenst.

Liefs,
    Pim en Dick

• 09 September 2010 - 11:54

Martin:

hey lieve 2
    wat ben ik trots zeg op zulke schoonouders !!
    wat goed,en nu nog even genieten van die laaste dagen daar. we zien jullie gelukkig weer snel

groetjes van ons 5

• 09 September 2010 - 17:12

Bob En Marga:

Hoi KANJERS,
    Wat een fantastische prestatie.We zijn trots op jullie.Nu even lekker relaxen.Goede reis terug.
    We hebben genoten van jullie verhalen.
    Liefs Bob en Marga

• 09 September 2010 - 17:55

Kees En Ewa:

Ja wat moeten wij hier over zeggen?

Een woord!

TOP!

Kees en Ewa

• 09 September 2010 - 20:34

Pim, Brenda En Kids:

Hans en Anne Marie,

Jullie hebben de droom werkelijkheid gemaakt!!!
    Geweldig! petje af....

Geniet nu van jullie rust en een goed terugreis! Heerlijk om de geweldige verhalen te lezen.

Veel liefs,
    Pim, Brenda, Damian en Dominique

• 12 September 2010 - 11:14

Leo Brugman:

Enorm. Proficiat Annemarie en Hans. Een fantastische prestatie.
    Heb de verslagen bijgehouden. Erg leuk gedaan.
    En eigenlijk ben ik een beetje jaloers op jullie.
    Hoop jullie weer eens te ontmoeten. Liefs van Leo

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Happy2 ,fietst de Groene weg

Hoi,hoi,lieve vrienden,
Lang geleden fietste ik in de regen van m'n werk naar huis , ik was 19,zong luidkeels in het donker en dacht, héééérlijk, zo wil ik wel de hele wereld rond fietsen.
Ach,iedereen weet hoe dat meestal gaat, huisje boompje beestje en geen tijd ,meer voor dat soort dromen.
Ja ,veel later hebben we tochten door Hongarije, Tsjechië en Slowakije gemaakt en ook verschillende malen enkele weken in Frankrijk gefietst. Maar nooit, zoals ik toen droomde zomaar vertrekken van uit je woonplaats en een echte lange tocht maken.
Nu 65+ is er dan eindelijk de tijd om die wens in vervulling te laten gaan en vertrekken we 26 juli voor een tocht van 7 weken vanuit Almelo naar St. Maries de la Mer aan de Middellandse zee.
In de afgelopen weken hebben we een tochtje van 6 dagen door het oosten van Nederland en een stukje Duitsland gedaan als oefening voor de komende reis.
Per dag 65-75 km gefietst , met volle bepakking, Het verliep allemaal prima, onze ouwe lijven hebben soms een beetje gesputterd maar het kon er mee door.
De paklijst hebben we wat bijgesteld,want meestal zitten de tassen véél te vol.
Telkens blijkt weer dat we er veel te veel in proppen, o zo bang dat we onderweg wat missen en .....we gebruiken o zó weinig. als het erop aan komt.
De oefen tocht is dus perfect verlopen en we kijken uit naar 26 juli.
We houden jullie op deze manier op de hoogte van ons wel en wee.
Groetjes van Happy2