Daar gaan we dan, - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan, - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan,

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

02 Juni 2011 | Nederland, Almelo

Woensdag 1 juni is het dan eindelijk zover, we kunnen vertrekken.
Na alle voorbreidingen ,er komt echt wel wat bij kijken, staan we eindelijk bepakt en bezakt met fietsen die meer op een motor lijken,zonder pk's dan want die moeten we zelf leveren.
Uitgezwaaid door Jan en Gerrit van de Grimberghoeve rijden we eerst naar Almelo om afscheid te nemen van Daphne Martin en de twee kleine boefies.We worden verwend met tom poucen bij de thee en spelen nog even in de zandbak met Mees, waarvan ik altijd met de auto's moet praten. Dat doe ik dus maar even.bouw een flat en een paar wegen van zand en dan is het ècht tijd om te gaan.
Kwart over twaalf, de zon schijnt en we hebben er zin in.
We rijden via Markelo,Lochem Vorden en uiteindelijk stoppen we in Hengelo (Gelderland) toch nog 67 km gereden en de svr camping Wiemelinkhof.heeft nog een plekje voor ons.
Ons nieuwe tentje vraagt nog wel wat oefening bij het opzetten maar de extra ruimte is toch wel fijn.
Na een lekker wijntje duiken we om 10 uur al onder het donzen dek en slapen als marmotten tot 7 uur, heerlijk.

Hengelo(GLD) - Hoog Elten -Kleef-Groesbeek 64km
Camping " bij ons in Groesbeek"

Wat treffen we het met het weer de zon schijnt al heerlijk bij het wakker worden, we haasten ons niet lekker relaxed ontbijten en om kwart over tien rijden we de camping af. Telkens weer zijn we verrukt over ons mooie landje, we rijden door zulke mooie dorpjes en door prachtig landschap en genieten ervan.
Veel papavers langs de weilanden waar kalfjes onder bomen liggen en veulens rare sprongen maken.Ik kan daar zo blij van worden.We lunchen als we de enorme waalbrug over zijn en krijgen een voorproefje op wat ons te wachten staat, wat klimmen betreft. Hoog Elten laat ons even zweten en in Kleef rusten we even in een prachtig park met fonteinen ,beelden en veel mensen die van al dat moois genieten.
Om een uur of 5 hebben we het voor vandaag wel gehad en nemen de eerste camping die we tegen komen en dat is dus een hele leuke,eigenlijk ook vol maar........zegt de baas voor fietsers zoals jullie heb ik respect en maak ik wel een plekje vrij. Een koud biertje werd door z,'n dochtertje gebracht, wat een service.
:SMS update:: 3 juni 2011 :
Afscheid in Almelo


:SMS update:: 3 juni 2011 :
Klaar voor de start


  • 02 Juni 2011 - 21:08

    Els:

    Toppertjes..........ik fiets in gedachten met jullie mee!
    Voor wat de start betreft mogen jullie niet klagen wat het weer betreft en ik hoop dat dit mooie weer nog even heeeel lang aanblijft.
    Liefs Els

  • 02 Juni 2011 - 21:21

    Timley:

    Veel plezier! Dikke kus Marley en Tim

  • 02 Juni 2011 - 21:31

    Frank Eggerding:

    Dag Hans en Annemarie,
    eindelijk jullie zijn nu echt weg,jammer dat ik niet goed wist wanneer jullie zouden vertrekken, onverwachts was ik woensdag met de motor weg richting mijn dochter naar Limburg, in eindhoven geslapen en de volgende dag naar Barbara en de kids, daarna ben ik heerlijk wat gaan toeren en had ik het geweten was ik zeker die richting op gekomen, Hengelo(gld) is bij mij heel erg bekend, vele vakanties daar op de boerderij, ik wens jullie nogmaals heel veel fietsplezier en tot later maar weer met jullie mooie verslagen,lieve groetjes van Frank

  • 02 Juni 2011 - 21:54

    Suzan:

    Wat leuk om deze eerste verslagen al te lezen!Heel veel plezier en mooi weer toegewenst bij jullie veredere reis.
    Groetjes
    suzan en Wim

  • 03 Juni 2011 - 03:31

    Jolanda:

    heel veel plezier en geniet van elk moment!

  • 03 Juni 2011 - 04:49

    Ada:

    Genieten dus

  • 03 Juni 2011 - 05:46

    Daphne:

    Zo de kop is eraf en nu alweer een leuk stukje tekst!
    Maar waar zijn de foto's?
    Heb je ze wel ontvangen of kon je ze nu nog niet plaatsen?

    Siem zegt sinds gisteren opa en oma( of eigenlijk ummmmpa en ummmma )als hij naar een foto van jullie kijkt....zal je altijd zien als jullie net weg zijn!!Nou je merkt het al wij missen jullie nu al !!!

    dikke zoenen van ons allemaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans en Anne-Marie

Actief sinds 04 Juli 2010
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 138663

Voorgaande reizen:

30 Juni 2015 - 01 September 2015

Velodyssee en dan........

03 Januari 2013 - 15 April 2013

Land van de Glimlach en Down Under

13 Augustus 2012 - 15 September 2012

'n stukje NEDERLAND

01 Juni 2011 - 31 Augustus 2011

Fietsen door hun dromen.............Naar Rome.

26 Juli 2010 - 16 September 2010

Happy2 ,fietst de Groene weg

Landen bezocht: