op weg naar Assisi en Nazzano - Reisverslag uit Nazzano, Italië van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu op weg naar Assisi en Nazzano - Reisverslag uit Nazzano, Italië van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

op weg naar Assisi en Nazzano

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

13 Juli 2011 | Italië, Nazzano

tekst is al via sms geplaatst.
:SMS update:: 13 juli 2011 :
10 juli Assisi tot 13 juli Nazzano (151 km) .We zyn om 5.15 uur opgestaan en om kwart voor 7 vertroken. Heerlijk die rust van de vroege morgen.
We gaan snel, helaas als het klimwerk zich weer aankondigt veranderen we in slakken.
De klimmen blijven maar komen,achter elke bocht ligt wéér een nieuwe.ik heb echt m 'n dag niet want ben écht stuk als we in Marsa Martana aankomen. Het is zó heet ,de hitte zuigt je helemaal leeg.
Gelukkig een pleintje met bankjes onder de bomen en een Alimentari op de hoek.
Ik doe wat inkopen voor de lunch en na het eten val ik als een blok in slaap op de harde bank. De korte onrustige nacht en het lopen in Assisi breekt me op denk ik.als we later by een agro tourismo een kamer willen huren is hij "complet" maar we mogen wel tentje in de tuin opzetten en kunnen heerlijk zwemmen, alles weer helemaal goed.
S'morgens mogen we weg zonder te betalen ,We vertrekken weer vroeg en ook nu moeten we veel klimmen naar vaak hele mooie stadjes zoals Bevagna en Narni,middeleeuwse stadjes,in Narni is het uitzicht verpletterend mooi.
We zijn daar rond het middaguur en weer zó heet, we drinken elk wel zo'n 5 liter water wat er overal weer uitstroomt.
Hoeveel vocht kan je door huid en voetzolen verliezen?
Nou,héél véél.
Het gaat weer mis met me,ik voel me echt zó slap worden.
De weg naar de camping is een bospad
en gaat up en down,zware geur van naaldbomen en het lijkt of duizenden cicades hun vleugels poetsen.
Wat ben ik blij als we op de camping arriveren en met een koele drank verwelkomd worden.We zetten onze fietsen neer en gaan eerst zwemmen.Net als gisteren doet dat me goed.
Pas na uren zetten we de tent op en ik realiseer me dat met het vele vocht verlies ook veel kalium verloren gaat en ik me daardoor waarschijnlijk zo rot voel.
Morgen aandacht aan besteden.
Bye Bye en nog even, ROME is in zicht.!!!


  • 13 Juli 2011 - 05:53

    Frank:

    Dag Hans en Annemarie,

    Jullie reis vordert aardig en wat een mooie verhalen,
    En erg warm vernemen wij hier, terwijl het hier met bakken uit de lucht komt.
    Ik wens jullie nog veel sterkte en een goede reis.

    Lieve groetjes van Frank

  • 13 Juli 2011 - 19:36

    Mieke:

    wat is dat afzien zeg, ik kan mij voorstellen dat je het soms even helemaal hebt gehad, maar ja doorzetten hoor. Zien dat je de eindstreep bereikt maar wel overwegend positief natuurlijk het moet geen 'moeten' worden, het 'moet 'leuk blijven.

    Toch geweldig dat jullie tot al zover zijn gekomen en daarbij veel hebben meegemaakt, leuke en minder leuke dingen, regen en hitte maar geen vreselijke dingen.

    Vorige week was ik een paar dagen met Fenny in Deventer, hebben we ook gefietst. Op de terugweg (ongeveer 4 uur smiddags) nog 5 kilometer te gaan raakten we de weg kwijt. Met de tong op onze pendalen kwamen we om 6 uur eindelijk in ons hotel aan. Jullie lachen er om natuurlijk maar voor ons was dit laatste uur echt ......afzien.

    groetjs en liefs
    Mieke

  • 14 Juli 2011 - 07:10

    Steinie:

    Yeahhhhh Rome is in zicht, denk daar maar aan onder het zware fietsen!!!
    Oh al die enge wegen, bergenpassen en nou die hitte, jullie zijn echt een beetje gek, maar wel heel leuk gek, ha ha.
    Nou kom op de laatste loodjes en dan op naar de paus.
    Dikke zoen

  • 14 Juli 2011 - 10:16

    Loes:

    Bedacht me gisteravond in bed ook opeens dat je je zo rot voelde vanwege verlies van mineralen.
    De oudjes krijgen in het verzorgingstehuis toch ook een extra kopje bouillon met warm weer.
    Gelukkig kwam je er zelf ook al achter, nu maar chips eten en kijken of het helpt.
    Ab was tijdens een fietselfstedentocht een keer helemaal wit uitgeslagen, de EHBOers wisten niet hoe gauw ze hem zouttabletten moesten geven.
    Nou jongens succes maar weer en doe het rustig aan.
    Groetjes.

  • 14 Juli 2011 - 14:10

    Anita:

    Hallo zwoegers, dat het in Toscane heet kan zijn weten wij alles van, hebben er ooit met 42 graden gezeten en wij voelen met jullie mee, de bewonderingsmeter is weer een heel stuk gestegen, als ik je met het klerenrekje bezig zie vraag ik mij telkens weer af hoe in vredesnaam julllie dat allemaal mee nemen, great stuff!!! Gelukkig komt het eindstation steeds dichterbij en in Rome kunnen jullie lekker op de Spaanse Trappen gaan zitten uitrusten en bij statione termine was er een leuk klein familie restaurantje waar je lekker kon eten (natuurlijk spreekt ze over de middeleeuwen, hahaha). Zet em op, jullie laten je toch niet kisten door een paar " klimmetjes"??????? Hartelijke groeten van Fred en Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hans en Anne-Marie

Actief sinds 04 Juli 2010
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 138501

Voorgaande reizen:

30 Juni 2015 - 01 September 2015

Velodyssee en dan........

03 Januari 2013 - 15 April 2013

Land van de Glimlach en Down Under

13 Augustus 2012 - 15 September 2012

'n stukje NEDERLAND

01 Juni 2011 - 31 Augustus 2011

Fietsen door hun dromen.............Naar Rome.

26 Juli 2010 - 16 September 2010

Happy2 ,fietst de Groene weg

Landen bezocht: