Joepie cybercafe gevonden - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Joepie cybercafe gevonden - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Joepie cybercafe gevonden

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

27 Augustus 2010 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal, jullie hebben begrepen dat m n laptop gesneuveld is, helaas halaas want het blijkt op de groene route een groot probleem te zijn om een cyber cafe te vinden. Nu in de grote stad St.Romain sur isere dan eindelijk gelukt en ga ik jullie dus toch nog even wat verslagen door vertellen.Ik heb ze natuurlijk wel allemaal bijgehouden.We gaan gewoon verder waar we gebleven zijn, oke.
Jullie lopen dus wel achter op onze reis maar het is niet anders.

Sierck le Bains Volstroff 44 km.
het is mooi weer als we vertrekken. De route gaat nog steeds langs de Moezel. In de buurt van Cattenom raken we de weg weer even kwijt, soms wordt het niet zo duidelijkaangegeven.De krachtcentrale van Cattenom wordt bijna net zo n trauma als ooit de Mont Ventoux, we zien hem overal waar we fietsen.De grote ronde pijpen, de weg erheen blijkt ingewikkeld,uiteindelijk pikken we de goede weg weer op. Het is erg warm geworden en de weg golft door het stille landschap, door slaperige en ook leeggelopen dorpjes. Veel huisjes te koop en nergens iets waar je inkopen kan doen.
Als we op een pleintje in Disnoff een piepklein winkeltje zien en zelfs een paar stoeltjes en een tafeltje (ja ja een terrasje) drinken we een bakkie. Er zitten een paar Noord Afrikanen die wat obcene gebaren maken, niet zo n prettig gevoel. Als hans naar binnen gaat om af te rekenen krijgt hij meteen een hand onder de neus geduwt met de vraag om monney. Hans doet of hij niets snapt.
Er moet een camping in de buurt zijn MAAR WAAR...... het is een uitgestorven gebied en nergens een bordje Camping.
Vragen dus maar aan wie? er is geen hond op straat.
Gelukkig komt er iemand z n huis uit en die pakken we meteen bij de lurven. en hij weet waar de camping is. We worden zelfs door een fietser er helemaal naar toe geleidt, aardig anders hadden wij hem maar moeilijk gevonden.
Opeens is daar dan een camping vol Hollanders, hoe kan het ook anders.
Ze hebben zelfs wifi, dus kan ik jullie bijpraten,na twee verslagen geplaatst te hebben bewaar ik de rest voor s middags.
Wat er in die tussentijd gebeurt is weet ik niet maar m n beeldscherm is opeens kapot dus kan niet verder;
We ontmoeten Milo en Rebecca weer die ons vertellen dat de zigeuners in Sierck le Bains elkaar de vorige avond in de haren zijn gevlogen waarbij de ramen uit de caravans vlogen. Leegloop van de camping die ochtend. Toch goed gevoeld, vreemd volk daar.

• 29 Augustus 2010 - 07:42

Jolanda:

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen;een waanzinnige prestatie! Wij genieten van jullie avonturen in gedachten mee...

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Happy2 ,fietst de Groene weg

Hoi,hoi,lieve vrienden,
Lang geleden fietste ik in de regen van m'n werk naar huis , ik was 19,zong luidkeels in het donker en dacht, héééérlijk, zo wil ik wel de hele wereld rond fietsen.
Ach,iedereen weet hoe dat meestal gaat, huisje boompje beestje en geen tijd ,meer voor dat soort dromen.
Ja ,veel later hebben we tochten door Hongarije, Tsjechië en Slowakije gemaakt en ook verschillende malen enkele weken in Frankrijk gefietst. Maar nooit, zoals ik toen droomde zomaar vertrekken van uit je woonplaats en een echte lange tocht maken.
Nu 65+ is er dan eindelijk de tijd om die wens in vervulling te laten gaan en vertrekken we 26 juli voor een tocht van 7 weken vanuit Almelo naar St. Maries de la Mer aan de Middellandse zee.
In de afgelopen weken hebben we een tochtje van 6 dagen door het oosten van Nederland en een stukje Duitsland gedaan als oefening voor de komende reis.
Per dag 65-75 km gefietst , met volle bepakking, Het verliep allemaal prima, onze ouwe lijven hebben soms een beetje gesputterd maar het kon er mee door.
De paklijst hebben we wat bijgesteld,want meestal zitten de tassen véél te vol.
Telkens blijkt weer dat we er veel te veel in proppen, o zo bang dat we onderweg wat missen en .....we gebruiken o zó weinig. als het erop aan komt.
De oefen tocht is dus perfect verlopen en we kijken uit naar 26 juli.
We houden jullie op deze manier op de hoogte van ons wel en wee.
Groetjes van Happy2