schipper mag ik over varen - Reisverslag uit Paarlo, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu schipper mag ik over varen - Reisverslag uit Paarlo, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

schipper mag ik over varen

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

04 Juni 2011 | Nederland, Paarlo

Het was weer heel warm vandaag maar onze weg ging door de maasvallei en meerdere malen moesten wij met een veerboot de maas oversteken want de weg ging soms langs de linker en dan weer langs de rechteroever .Op de veerboten altijd weer leuke gesprekken met mensen die geintrigeerd zijn door onze beladen fietsen en als ze horen dat de reis naar Rome voert dan vol bewondering zijn.
WIE SHÖN ONS LIMURG IS hoor ik mijn moeder aldoor zingen als we door de beeldschone dorpjes rijden soms waan je je in Frankrijk door de vele lavendel tuinen die je overal om je heen ziet. De namen van de dorpen heb ik nooit van gehoord maar mooiiiiiii dat ze zijn!!Dan door Venlo en Roermond voor ons veel te dukke steden waar we dan ook snel doorheen knarren.In sint Odiliënburg ontmoeten we een jong stel op een tandem,na een praatje wensen ze ons een mooie reis toe door Duitsland en hopen dat de mensen vriendelijk voor ons zullen zijn.Wij ontmoeten alleen maar aardige mensen zeggen we, al snel blijkt dat ze maar moeilijk kunnen begrijpen waarom vooral jonge Nederlanders hun zo haten. Wij kunnen het niet helpen ,zegt ze. Erg dat wij Nederlanders na 66 jaar nog zoveel haat kunnen overbrengen.Wij nemen in elk geval hartelijk afscheid en doen wat inkopen voor we ons tentje opzetten in paarlo. Een kleine Vekabo camping waar we Maarten uit Heilo ontmoetten die ook naar Rome fietst.Er worden weer heel wat ervaringen uitgewisseld.Als het tentje staat,we lekker gedouched hebben en met een wijntje in de zon zitten kan de dag niet meer stuk.Tjonge jonge wat lekker.

• 07 Juni 2011 - 21:14

Marley:

Super mooi.

• 07 Juni 2011 - 21:19

Cocky:

Ja Limburg is zo mooi he!
    Geniet ervan, gr. cocky

• 08 Juni 2011 - 07:14

Ineke Baarslag Egger:

geweldig he hebben julli een beetje redelijk weer zijn wij een keer geweest met ton en 2 kinderen volgens mij dikke knuffel

• 08 Juni 2011 - 09:45

Pim:

Fijn dat jullie grote reis zo goed verloopt en jullie zoveel leuke ervaringen op doen. Ik volg met belangstellingen je leuke reis verhalen. Nog vele mooie ervaringen gewenst en behouden vaart. Liefs

• 08 Juni 2011 - 13:19

Willem En Hennie:

leuk om jullie verhaal te lezen, voor zover ik niet eerder geschreven heb wensen we jullie een heel plezierige tocht toe, goed reisweer.

We zitten trouwens niet eens zo heel ver van jullie vandaan, zeg maar in rheinland westphalen. Groetjes Hennie enWillem

• 08 Juni 2011 - 16:30

Fred En Anita:

Hallo Happy 2, wij fietsen in gedachten weer met jullie mee en genieten weer van reisverhalen, twee van onze kleinkinderen hebben ook zo rondgezworven een door
    afrika en een door azie, wel niet op de fiets maar met de backpack en net zoals jullie hebben ze heel veel aardige mensen
    ontmoet, je moet zeker Nederland uit om
    aardige mensen te ontmoeten, fiets ze, groetjes, Anita en Fred