Van Klein Bullesheim naar Hemsbach - Reisverslag uit Hemsbach, Duitsland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Van Klein Bullesheim naar Hemsbach - Reisverslag uit Hemsbach, Duitsland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Van Klein Bullesheim naar Hemsbach

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

08 Juni 2011 | Duitsland, Hemsbach

Na een vorstelijk ontbijtje vertrekken we alweer om kwart over 9 en moeten de route weer op zien te pikken. "TRUUS" inmiddels omgedoopt tot "FIETS-TOM"
Al naar gelang z'n prestaties soms "Fietst- om" of "Fietst stom"moet ons de weg wijzen.Twee zwaar beladen fietsers rijden ons vrolijk voorbij ,ook naar Rome, roepen ze, jahaaa roepen we vrolijk terug en weg zijn ze.Even later ontmoeten we ze weer helaas wat minder vrolijk. We reden over een landweg die vlak langs een brug zo smal werd als een wielspoor en een van beide raakte de brug. Heel vervelend, bochel in wiel en een deel van de low-rider gebroken en....geen gereedschap bij zich. Ja wat doe je dan, helpen natuurlijk want Hans heeft wel de nodige spullen bij zich.Na een klein uurtje zijn de spaken gespannen,bochel uit wiel en de low rider improvisorisch met ti-ripes aan elkaar gemaakt en kunnen we allemaal weer verder. Wij hebben gisteren bij Duren de Ruhr verlaten en steken door naar de Rhein. Ongemerkt zijn we een behoorlijk eind geklommen en dat krijgen we terug in Oedingen, een enorme afdaling van 7% met echte haarspeld bochten.
In dat soort afdalingen gaat de helm op.Na de afdaling bereiken we de Rhein bij Remagen na de bos en veld routes van vandaag een prachtig gezicht.De Rhein,beschenen door de zon, bergen, plezierboten, vrachtschepen en op het fietspad veel fietsers. Het fietspad ligt een eindje boven de Rhein en is niet al te breed dus moet wel een beetje stuurvast zijn,een duik de Rhein in hoeft nou ook weer niet.
We nemen de camping de Goldene Meile en ontmoetten er nog meer fietsers.Wim en Margret , jan en Agnes en ook Lex en Marieke komen er weer aan.Veel gesprekstof en ideeën, leuk hoor.Tot laat in de avond blijft het zwoel, altijd verdacht want meestal brengt dat regen en ja hoor s'nachts gaat het behoorlijk te keer en maken de goederentreinen in het dal een enorme herrie. Door het fietsen slapen we ondanks dat toch heerlijk.

8 juni Remagen - Brey
De ochtend moet nog even bijkomen van al die regen maar al gauw knapt het op en vertrekken we een voor een bepakt en beladen richting Koblenz.Elke ochtend is het weer heerlijk om de wind door je haren te voelen en onze gezichten beginnen behoorlijk te verweren maar beter dan de gladde botoxsmoeltjes, vinden wij
We trotseren weer en wind en genieten met volle teugen van de trotse kastelen hoog boven de Rhein.
We tracteren onszelf op een heerlijke capucinno en een groot stuk vlaai( dat fietsen we er wel weer af) en zien grote cruise schepen vol toeristen de Rhein afzakken.
Wat zijn we toch een bofkonten dat we dit kunnen doen.
Koblenz is groot en erg druk, we vereeuwigen een paar mooie beelden en zoeken een bankje langs de kade en maken wat broodjes klaar.
Daarna snel weg van de drukte,dat is niks voor ons.
De camping in Brey is klein en gemoedelijk een mooi plekje direct aan de rivier met uitzicht op de Marksburcht die s'avonds mooi verlicht is.
We drinken en eten samen met Lex en Marieke die hier ook zijn aangekomen.Gezellig.
Later komen ook nog de twee andere stellen weer aan.
Na een natte nacht , ontbijten we in de zon.genietend van alles wat voorbij komt, over water en in de lucht.

9 juni Van Brey naar Bingen Kempten,
Deze dag voert ons even van de Rhein af door de schilderachtige plaatsjes Oberwesel en Bacharach waar we even de tijd nemen om wat rond te kijken en een terrasje pikken.
Dan weer terug naar de Rhein waar we de Lorely bereiken.
De Lorely, waar mijn moeder met haar bijzondere vertelkunst ons over vertelde. De schone maagd, die haar gouden haren kamde en hemels zong, die de schippers zo in de ban kreeg dat ze de nauwe doorgang niet meer zagen en te pletter sloegen op de rotsen.Terwijl de Lorely schaterend toe keek.
We maken wat foto's van de rots en vervolgen deze mooie route. Soms worden we verrast door een verradelijke klim die na een scherpe bocht direct steil omhoog gaat, dat wordt dan lopen en duwen.
We hebben er inmiddels 542km opzitten en we voelen ons heerlijk. Ook nu merken we weer dat ons hele lijf soepeler gaat draaien. De rugpijn die ik voor ons vertrek had is helemaal verdwenen.
We overnachten op de camping in Bingen- Kempten, waar we niet veel van verwachten, maar toch niet teleurstelde.

10 juni van Bingen- Kempten naar Leeheim,
Met een boog gaat de route van de Rhein weg kleine boeren dorpjes en veel akkerland. Een korte venijnige klim van 10% moet door mij toch halverwege lopend en duwend bedwongen worden.
Maakt niet uit, boven kom ik toch wel.
Tijdens de lunch op een klein pleintje maken we kennis met een zeer levendig en olijk kijkend vrouwtje.
Ze verteld ons een stukje van haar leven,verjaagd in 1945 uit Polen. Nu al 35 jaar weduwe en al 60 jaar levend met haar zoon op de boerderij waar haar man geboren is. Ze is gelukkig zegt ze, omdat ze gezond en tevreden is. Wij beamen dat, we nemen afscheid met een lach en worden nog lang nagezwaaid door haar. 83 jaar en nog sterretjes in haar ogen, super.
We komen bij Nierstein weer bij de Rhein en moeten met de veerboot naar de overkant.
10 km later zijn we in Leeheim, boodschappen doen en daarna de camping opzoeken. Wel balen er zijn zo weinig campings met wifi, deze ook weer niet.
Als alles staat trekken we de schoenen uit en kijken naar 3 canadese ganzen die moederen over zo'n 11 jongen,schattig om te zien.Het is een mooie rustige plek aan een groot recreatie meer.
Als ik opsta gebeurt het, ik trap op een wesp, auwie, dat doet hardstikke zeer maar Hans weet niet hoe gauw hij z'n schoenen aan moet krijgen.Gelukkig was ik het die er op trapte!!
Het regent weer vannacht, we vertrekken met zon.

11 juni van Leeheim naar Hemsbach ( totaal 638 km )
De route gaat weer door veel natuur soms opeens een levendig plaatsje met terrasjes en zeer mooie vakwerkhuizen zoals in Lorch met z'n Karolingische Köningshalle en een prachtig raadshuis. De terrasjes zitten vol en ziet er leuk uit.
Wij zijn niet van plan een lange dag te maken,zitten nu 11 dagen achterelkaar op de fiets en willen een rustdag om een wasje te doen en toch eens dat blog bij te kunnen werken.
Het is Pinkster weekend en de campings puilen uit. We mogen in de privé tuin staan, samen met nog een stel. Een super lekker plekje en als dan blijkt dat de camping tòch wifi heeft, besluiten we onze rustdag hier te houden..
Ik ben weer bij en jullie ook. Nu nog wat foto's dan is het helemaal goed.

• 12 Juni 2011 - 13:50

Suzan:

Hoi Hoi
    Leuke update weer.
    Klopt hoor wat bereft de internet/wifi aansluitingen,dat is helemaal nog niet zo ingeburgerd als in Nederland.Heel veel mensen hier hebben alleen internet op het werk.

groetjes

• 12 Juni 2011 - 13:53

Tessa:

Zucht......jaloers!!!! Moeten wij ons hier al blij voelen en troosten met een extra lang en vrij Pinksterweekend terwijl het ook op jullie manier kan, zoveel doen, zien en beleven. Gelukkig vertel en schrijf je weer op zo'n heerlijke manier dat het lijkt alsof we er allemaal bijzijn en met jullie meefietsen (en dat doen we ook...... in gedachten.......)
    Dikke zoen en fijn die rustdag, vooral voor ons omdat we nu weer wat te lezen hebben!!! ;-)

• 13 Juni 2011 - 12:16

Anita:

Ook dit gedeelte van de reis met spanning gevolgd, jullie zijn inderdaad bofkonten dat je dit kunt meemaken, geniet ervan. War haal je de tijd (en de puf) vandaan om die lange blogs neer te zetten en de foto's zijn ook heel mooi.
    Nu naar de volgende blog, groetjes, Anita

• 14 Juni 2011 - 19:42

Loes:

Zo jullie zijn al een end op streek. Houd die helm maar op, altijd veiliger.
    Goede reis verder we lezen het wel weer. Groetjes.