De dag van de mooie stadjes 76 km (totaal 714) - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu De dag van de mooie stadjes 76 km (totaal 714) - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

De dag van de mooie stadjes 76 km (totaal 714)

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

13 Juni 2011 | Duitsland, Heidelberg

Lekker vroeg op vanmorgen, miezerig regentje maar na de rustdag hadden we er weer helemaal zin in.
Om 9 uur vertrokken van ons intieme kampeerplekje..voelt weer goed op de fiets en voor half 12 hebben we er al 35 km opzitten.
Ladenberg was het 1e bijzonder mooie plaatsje dat op de route lag,kasseien,prachtige vakwerkhuizen pleintje met beelden ,terrasjes .De terrasjes laten we maar voor wat het is, wel gaan we even een bakkerij in om wat lekkere broodjes te kopen.
Zonder voldoende mond voorraad is het slecht fietsen.
Bonkend over de kasseien verlaten we Ladenberg en zetten er de spurt in. We willen naar Heidelberg want dat moet gezien worden.
De mooiste stad van Duitsland, dat geloof ik best, in mijn oren klinkt zacht "ich hab mein herz im Heidelberg verloren" Ja mijn mamsi reist weer met me mee,ik hoor haar dit zachtjes zingen.
Om half 1 bereiken we Heidelberg groot en druk, we moeten naar de Altstadte en dat ligt een eind van onze route af. Ja en dan zijn we er, de universiteits bibliotheek en de kerk,beiden in terra cotta kleurige stenen gebouwd zoals wel meer huizen. Het is er ècht mooi maar ook stervens druk.
We drinken een lekker bakkie, kijken wat rond en ....dan is het genoeg, drukte, heel veel toeristen die bijna in file achter elkaar lopen, daarvoor vluchten we snel weg.
De route terug vinden is lastig ,ook "Fietst Om", heeft er moeite mee.Zoals we al eerder hebben geschreven ,de Duitsers zijn echt zo behulpzaam, dus met wat goede raad vinden we de route terug.
Weer heerlijk in de natuur, een kakafonie van zingende vogels,ooievaars op het land en zo nu en dan een voor ons weg vluchtende haas. Voor ons is dat geluk.
De route is nog steeds niet lastig en die 76 km is zonder noemenswaardige moeite gefietst.
Vele malen leuke gesprekjes met mensen die het " ganz toll" vinden wat wij doen.
De camping in Forst heeft plekjes voor kort kampeerders die beslist niet groter zijn dan 3x4 ,zonder stroom en 19,20 euro.idioot veel, helaas er is niets anders.

Forst- Pforzheim 60 km, Venijn in de staart.

Voor het eerst geen regen vannacht, dat is lekker dachten we , helaas hadden ze zich daar boven kennelijk verslapen en goten tijdens ons ontbijt nog wat bakkies water naar beneden.Toch nat in pakken.
We fietsen door vochtige bossen en langs stromende beekjes richting Karlsruhe, de koffie die we in een conditorei dronken was ronduit smerig, melk tegen het zure aan, maar het met kersen gevulde taartje maakte het gelukkig goed. Een paar gemene klimmetjes probeerden ons vast al voor te bereiden dat het nu gedaan was met het luie leventje.
De toeganngs weg naar Pforzheim was zeker geen makkie, vooral door het vele verkeer en toen...
We besluiten eens een jeugdherberg te proberen, er is weer geen camping.
Ohhhhh wat een stad, het lijkt wel een reuze achtbaan, dan zoef je naar beneden en meteen moeten we zuchtend en krakend weer vreselijk omhoog klimmen.
De jeugdherberg ,eindelijk gevonden,ligt in een buitengebied van de stad in een dal waar 3 rivieren samen komen.
Een mooi gebouw met een nieuw aangebouwde vleugel.Alles tot in de puntjes geregeld.
Opa en oma in de jeugdherberg in het stapelbed.
Niet denken dat het goedkoop is want ons pension van vorige week was goedkoper.
Wel grappig om eens te ervaren hoe dat nou is. Leuk dus.
Maar goed ,hoe ik morgen deze stad weer uit moet fietsen.....daar wil ik nu nog niet aan denken.
Het grote werk gaat beginnen.

• 15 Juni 2011 - 06:54

Loes:

Succes met de klimmetjes..

• 15 Juni 2011 - 06:59

Daphne:

Mees vraagt elke dag of jullie al in Rome zijn....het kan hem niet snel genoeg gaan geloof ik.....
    En wij missen jullie natuurlijk ook alweer enorm maar het is erg leuk om deze stukjes te lezen en zo samen met lieve oma met jullie mee te reizen....

dikke zoen

• 15 Juni 2011 - 12:20

Pim, Brenda En Kids:

We lezen jullie verhalen weer met veel plezier...geniet er van en doe voorzichtig!

Liefs van ons

• 16 Juni 2011 - 10:31

Anita:

Zo, dat was weer een ervaring rijker, een heel dure camping en een jeugdherberg, nooit te oud om iets nieuws mee te maken, hopelijk werken de spieren mee als je weer op de fiets moet, de foto's van de vakwerkhuisjes heel mooi.
    Fijne reis verder, tot de volgende keer,'
    hartelijke groetjes, Anita