16 juni tot 21 juni Van Duitsland naar Öostenrijk - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu 16 juni tot 21 juni Van Duitsland naar Öostenrijk - Reisverslag uit Bludenz, Oostenrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

16 juni tot 21 juni Van Duitsland naar Öostenrijk

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

21 Juni 2011 | Oostenrijk, Bludenz

Donderdag 16 juni 46 km

We werden uitgezwaaid door de jonge baas die ons een" Gute Fahrt" wenste en ons nog na riep "Grusse die Pape von mich"
Vandaag gaat alles weer goed , wij rijden al snel door een prachtig natuurpark met enorm veel smetterlingen of tewel vlinders, die regelmatig een lift op een van onze fietsen nemen.
Als wij het natuurpark verlaten ontmoetten we een jong stel met een anderhalf jaar oude malamute, ja dan gaat er wel wat door je heen en voelen we ons even week worden. Wat een schoonheid heeft zo'n dier.
We staan hem nog even na te kijken en dan op naar Tubbingen.
Een bruisende studentenstad , studenten komen uit heel de wereld om alle takken van geneeskunde te studeren, 25.000 studenten telt de stad.
op de rivier de Neckar varen studenten graag met een soort gondel, helaas als ik een foto wil maken weigert m´n lens open te gaan en is de gondel onder de brug verdwenen.Een heer op leeftijd houd ons aan en er volgt een lang en leuk gesprek over de stad en natuurlijk onze reis.
De mensen zijn zo vriendelijk, zo vol bewondering en zo belangstellend, dat is hartverwarmend. Weer "Gute reise und passen sie auf das sie nichts passeert" is meestal de afscheids groet.
Wij verlaten Tubbingen want er ligt een zware klus te wachten, De Schwabische Alp moeten we op en dat is een klim van 6 km van 7% over een drukke autoweg.
We wapenen ons met helm en knalgeel veiligheidsvest.
Het wordt zwoegen 2X even gestopt om een slok water en weer verder.
Het vrachtverkeer raast rakelings langs ons heen en dat maakt het dubbel zwaar maar we laten ons niet kennen.
Eindelijk boven zoeken we een pension,weer geen camping in de buurt, het is weer mooi geweest.
Als we onze fietsen in de garage mogen zetten staan daar ook de fietsen van Lex en Marieke.
We hebben ze ,ondanks onze rustdag weer ingehaald.
Voor hetzelfde geld als de jeugd herberg, hebben we nu een geweldig mooie kamer met alles erop en eraan een balkon en een wonder mooi uitzicht over de hoogvlakte van de Schwabische Alp.
Er breekt een enorm onweer los, gevolgd door hevige regen, maar ons kan niets gebeuren we zitten heerlijk uit te puffen en te genieten van ons welverdiende wijntje..

Vrijdag 17 juni- 51 km
Melchingen- Sigmaringen,
We ontbijten samen met L en M en vertrekken om kwart over negen.
Het is heerlijk fietsweer en een gemakkelijke route door het hoogland van de Schwabische Alp, een romantisch landschap met veel bloemen, weides en kleine dorpjes als van de Marklin spoorbaantjes.
Om 3 uur bereiken we Sigmaringen aan de Donau.
De camping ligt direct aan de Donau en stroomt al snel vol met zwaarbeladen fietsers.
Een breed internationaal gezelschap,Frans, engels , Belgisch , en natuurlijk de meeste Nederlanders, die zijn toch wel een beetje gestoord om met zulke zwaarbeladen fietsen naar Rome te willen knarren.
Het is hartstikke warm maar ze hebben veel regen voorspeld en die komt ook, het gaat s'nachts enorm tekeer, wij liggen heerlijk knus en warm.

18 juni Sigmaringen- Obersiggingen

We kletsen wat af,met fietsers uit Amsterdam en Deventer voor we vertrekken, je doet veel ideeen van elkaar op, altijd leuk die verhalen.
Het is gelukkig droog en we vertrekken om kwart over tien.
Waren we L en M gisteren weer kwijtgeraakt, langs de Donau zitten ze toch weer achter ons.
Al snel begint het te regenen en houdt de hele dag niet meer op.
Nadat we de Donau verlaten hebben rijden we door grote landbouw gebieden waar ècht helemaal niets is om te schuilen, het giet pijpestelen en we hebben allemachtig veel zin in een bakkie ,daar kunnen we voorlopig naar fluiten er is niks niks niks.
Onder een dakrandje waar een bankje staat eten we een broodje, er moet energie getankt worden.
Na een klimmetje van 11% zien we een tank station en daar vluchten we even naar binnen, Ze hebben heerlijke koffie , het is er droog en warm dus even bijkomen. Nog 9 kilometer naar een gasthaus, als opeens L en M weer achter ons opduiken. Gezamelijk zoeken we een Gasthaus in Öbersiggingen.
Er is wel een camping maar we zijn zo nat en koud geworden dat we ons lekker de luxe van een warme kamer met douche permiteren.

Zondag 19 juni 59 km
Öbersiggingen- Lindau aan de Bodensee.
Het weer is nog niet bestendig, regelmatig komt de zon door en regelmatig ook een flinke bui.Toch een hele verbetering sinds gisteren.
Vanaf Öbersiggingen wordt het bijna één lange afdaling tot de Bodensee, met zo nu en dan opeens een gemeen klimmetje tussen de 7 en 11%.
Hier wordt alles anders, luxe vakantiehuizen en veel toeristen,en....een bakkie met apfelstudel wel 3x zo duur.
Heel jammer , we hadden ons een boottochtje belooft van Langeargen tot Bregenz maar de Bodensee is zo ruw, er staat een stormachtige wind en het regent regelmatig hard.
Lokt niet erg om dan op het water te zitten en misschien wel kotsend over de reling te moeten hangen.
Dan maar weer Capucinno met warme Apfelstrudel, warme vanille saus, slagroom en verse aardbeien, yammie, yammie, wel heel erg duur , want de mooie bordjes waarop dit alles geserveerd werd, kosten ook wat.
Dan maar fietsen,vlak voor bregenz pakken we een camping, het weer is opgeknapt en het blijft ook droog.We eten in het restaurant van de camping heel stijlvol ingericht met natuurlijke materialen en kleuren,
buiten schommelstoelen in de zon en intieme zithoekjes met comfortabele bankjes en voille gordijntjes.
Aan het strand beuken de golven nog steeds hard tegen de betonnen golfwering. Het is mooi.
S´middags gleed mijn fiets weg terwijl ik stond en ik gleed mee, kwam met een klap op de grond terecht met de fiets boven op me.
Gelukkig niets ernstigs opgelopen , zeer zitbotje en een paar blauwe plekken.Nou ja, kon erger.

20 juni Lindau- Bludenz (Oostenrijk)
80 km ( 1136 km totaal)
Het is een lekkere droge nacht gebleven en we waren , door Hans z´n goeie ogen heel erg vroeg op.Haha, nee hoor ik hoef geen leesbril!!!
Vertrekken om kwart voor 9 voor een vrij gemakkelijke rit naar Bludenz in oostenrijk. We hopen de 75km (minimaal) te kunnen halen omdat we een rustdag willen nemen voordat we de alpen ingaan.
We fietsen alweer 10 dagen achtereen dus wel verdiend denk ik.
Het wordt een bijzonder mooie route met de grillige besneeuwde alpen de hele dag voor ons.Mooie bloemrijke dorpen en langs wild stromende rivieren die zich vanuit de alpen een weg banen.
We genieten van al dat moois en rijden het Alpendorp Bludenz om kwart voor 4 binnen, waar de chocolade geuren van de Milka chocolade fabriek het hele stadje vullen.
We kopen ons avond eten bij een grote supermarkt en als we buiten komen worden we aangesproken door een echtpaar. Waar moeten we heen, hij zal ons de weg wel wijzen.
Als we zeggen dat dat niet echt nodig is om dat we een route hebben en ook nog een Fiets Tom, schijnt dat niet tot hem door te dringen, Hij wil en zal ons vertellen waar een goede camping is.
Zijn vrouw zegt dat hij het zo geweldig vindt wat wij doen dat hij ons WIL helpen, hahaha.
Het is wel lief, dus
we laten het maar gebeuren. Hij wil ons voor gaan naar de camping.Op hun gemotoriseerde fiets scheuren ze de berg op waar wij zwoegend en zwetend achteraan gaan.Met onze gedane inkopen zijn we nóg zwaarder.
Aangekomen bij de camping bedanken we uitbundig voor zijn hulp, na 1100 km fietsen hadden we zonder zijn hulp de camping écht niet gevonden.
Onderweg kwamen we ook nog een Zwitser met zijn zoon tegen die ons vroeg waarheen gaan jullie?
Toen hij dat hoorde gespte hij zijn helm af en maakte een diepe buiging. Chapeau, zegt hij vol bewondering.

Als we geinstalleerd zijn komt er een sms-je van L en M binnen.Zij zitten in een B&B,ook in Bludenz.
Vlakbij dus, ze komen nog even een praatje maken.

21 juni RUSTDAG;0km WASSEN EN VERSLAG SCHRIJVEN :

• 21 Juni 2011 - 13:36

Ada:

Top, veel fiestplezier.

• 21 Juni 2011 - 18:35

Gerrit En Hendriete:

Hans en Anne-Marie, we genieten weer van jullie mooie verhalen, dat jullie nu al in het mooie Oostenrijk zijn jullie gaan weer als een speer. het is toch nog wel vakantie he`lijkt bijna op werken. Rust lekker uit ``de langste dag`` nog heel veel fietsplezier en ook hier vanaf de camping Chapeau
    Groetjes van ons, en natuurlijk Jan en Anneke

• 21 Juni 2011 - 20:30

Daphne:

Hoihoi lieve twee,

De bewondering groeit weer met ieder reisverslag!!! Wat ongelofelijk geweldig is het toch wat jullie doen!

Lekker veel foto's erbij deze keer en ik zag dat papsie netjes zijn viltje op zijn glas heeft,jaaaa we houden het in de gaten hoor....hahaha

Ik had afgelopen zaterdag een meisje in de stam met een malamute,het was ongelofelijk hoeveel ze op Kanuck leek,net zo'n mooie zachte uitstraling,alleen dan wel iets slanker....ik werd er ook een beetje week van.

Nou op naar het volgende verslag...LEUK!

dikke zoen en knuffel van ons allemaal

• 21 Juni 2011 - 21:03

Pim En Dick:

Hoi, Wat een belevenissen en leuk reisverslag met foto's, maar ook veel ontberingen. Petje af, maar neem vooral ook je rust, het is een hele prestatie! Een heel goede reis gewenst en we blijven jullie met veel belangstelling volgen.

Liefs en een dikke kus van je broertje.

• 22 Juni 2011 - 09:10

Tessa:

Heerlijk lang verslag van jullie net zitten lezen met idd veel mooie, grappige en leuke foto's erbij! Erg leuk en fjoe.....als je dan de Alpen ziet....veel succes vast, zal niet makkelijk zijn.
    Jullie zien er stralend uit dus flink genieten. Wacht weer op het volgende verslag!
    Dikke zoen

• 22 Juni 2011 - 14:26

Wim En Margret:

Hoi Hans en Anne-Marie,

Eindelijk hebben we vlot internet op de camping op zo'n 10 km voor Venetie waar we vandaag zijn aangekomen.Alles gaat goed en het weer is hier heerlijk warm.
    Morgen en overmorgen gaan we de stad bekijken en daarna trekken we weer verder.
    Voor jullie nog veel fietsplezier! En goed weer! Succes met de Alpenpassen!

Groetjes van Wim en Margret, jullie overburen op de camping van 7 juni.

• 22 Juni 2011 - 15:55

Anita:

Wat zeg je tegen deze twee stoere avonturiers als je zelf achter de pc in de warme kamer mee zit te fietsen en de mooie foto's bekijkt, dan zeg ik het maar in het Nederlands " petje af" !!!!
    Hartelijke groeten, Anita

• 22 Juni 2011 - 19:00

Marieke En Lex:

Dat was even spannend hè vandaag (22-06)? Neemt de trein ons mee of niet?
    We leken wel tieners, zoveel lol als we hadden.

Groetjes en tot ziens!