Een off-day met een leuk einde 15 jun (829 km) - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Een off-day met een leuk einde 15 jun (829 km) - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Een off-day met een leuk einde 15 jun (829 km)

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

16 Juni 2011 | Duitsland, Berlijn

Jeetje, wat een dag vandaag, eindeloos moeten klimmen om Pforzheim uit te komen daarbij nog eens heel vaak de route kwijt geraakt en ook onze "fiets Tom "bleek vandaag liever "fietst om" te heten.We fietsen vanaf Wurm langs de rivier via Weil der stadt, naar Ehningen,daar ging het helemaal verkeerd, 3X fout gereden omdat de route niet goed beschreven was of door ons verkeerd geinterperteerd werd. Er is weer geen camping in dit gebied dus we stellen ons in op een gasthaus een km of 6 km verder.Een paar stevige klimmetjes moesten nog overwonnen worden en na die zware start van vandaag viel dat vies tegen. We hebben het voor deze dag écht gehad en verlangen naar een comfortabele kamer. In Hildrizhausen is maar één gasthaus en tot onze grote schrik is er geen kamer meer vrij. We hebben echt geen fut meer om verder te gaan en Hans vraagt of we niet ergens ons tentje op kunnen opzetten. Ja dat mag wel, in de achtertuin van het gasthaus, nou perfect dus ,een heel mooi plekkie. Als Hans naar toilet gaat wordt hij uitgenodigd voor een schnaps, hij haalt mij er ook bij en we vallen met onze neus in de boter. Verjaardags feestje van de baas,75 is hij geworden. We worden heel hartelijk binnen gehaald en als ere gast behandeld. Er wordt speciaal voor ons eten gemaakt en het is vreselijk gezellig. De volgende morgen willen we afrekenen, daar willen ze niets van weten. Wij bedanken meedere malen, niet te geloven hoe aardig deze mensen zijn.

• 17 Juni 2011 - 08:42

Steinie:

Oh wat een dag! Ik hoop dat het verder weer helemaal gaat lukken maar van die bergen zullen jullie er waarschijnlijk wel meer tegenkomen?
    Zwaar he .......
    Je moet maar denken in NL regent het, hier bijna 2 dagen geregend, dat is ook niet alles, ha ha.
    Jongens zet 'm op en ik hoop dat jullie nog veel meer van die aardige mensen tegenkomen.
    Veel liefs uit Amsterdam

• 17 Juni 2011 - 08:59

Frank En Marlet:

Hoi Hans en Annemarie,

Wij blijven jullie volgen en zijn ontzettend trots op jullie. Geniet er lekker van

Groet
    vanuit Broekhuizenvorst

• 17 Juni 2011 - 11:17

Anita:

Goedendag zeg, dat was even afzien, gelukkig weer eens het bewijs dat "every cloud has a silver lining" en jullie zo hartelijk behandeld zijn. Hopelijk gaat de reis nu verder met minder obstakels, de foto's waren weer prachtig en jullie moeten de fiets-tom maar eens goed toespreken.
    Fiets ze, hartelijke groetjes van Fred en Anita

• 17 Juni 2011 - 12:15

Bob En Marga:

Hoi lieve 2,
    Wat een rot dag, maar met een happy end.We genieten volop van jullie boeiende verslagen.En aan de reacties te zien genieten onze Mallorca vriendjes Anita en Fred er ook van.We vinden jullie fantastisch.
    Liefs van Bob en Marga

• 18 Juni 2011 - 08:53

Elise:

Heey opie en omie, wat een leuke foto's en wat een verhalen. Erg leuk om te lezen hoor.
    Ik vind het echt zo stoer dat ik zulke opa en oma heb!!!!!!!
    Xxx. Elise

• 19 Juni 2011 - 11:30

Cocky Lamers:

zo, ik ben helemaal bijgelezen een tijdje geen tijd gehad, zittend achter mijn P.C. klim ik hijgend met jullie mee, in gedachten krijg ik al stijve kuiten, ik heb petten tekort om ze voor jullie af te nemen.
    Wat ontmoeten jullie bijzondere mensen. Erg leuk om te lezen,
    goede reis, gr. cocky

• 19 Juni 2011 - 17:27

Martin:

hoi hans en annemarie
    Wat een verhaal weer zeg... : )
    En wat zullen mijn ( onze ) kinderen later trots zijn op zulke opa en oma
    Geniet er van met z,n 2e
    Dikke kus en knuffel van ons 5e