Familie rondje - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Familie rondje - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Familie rondje

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

02 Augustus 2011 | Frankrijk, Parijs

Het is Dinsdag een uur of half elf als we uitgezwaaid door de Breekveldtjes en wat franse buurtjes vertrekken van de mooie plek aan de Cote d'azur.We weten niet precies hoelang we moeten fietsen om bij Daphne en Martin te komen.Het is nog een heel eind naar de Gard en de wegen gaan natuurlijk nooit rechtstreeks. Het eerste stuk is terug richting Hyères waar we bij Le Londe koffie drinken en afslaan naar het Maures gebergte. Ja er moet wel weer wat gezweet worden, het is warm en de bergen zijn begroeid met naaldbomen, smalle wegen en zware dennengeur maakt het nog warmer.als we na een afdaling en wat kilometers door het dal weer moeten klimmen roept een skater naar ons dat het de berg is waar we op af gaan.Ja dat weten we maar het alternatief is een drukke weg, dan maar klimmen naar Rockbaron.De smalle bergweg wordt toch ook gebruikt door vracht verkeer en het is dus wel oppassen geblazen.De uitzichten zijn formidabel en de weg is niet heel stijl dus het gaat wel goed. Na een dikke 70 km komen we aan in Brignoles waar we een camping vinden

Brignoles-Pertuis 86 km
Weer een lange dag, we zijn om kwart voor negen vertrokken uit een Brignoles in de spits. Na een km of 5 kunnen we gelukkig afslaan naar La Val een weg die voortdurend omhoog en omlaag gaat en daardoor best heel vermoeiend is.
We hoopten een camping in Rians te vinden maar ook hier moet je een camping met een lantaarntje zoeken. In Rians vragen we er naar en worden naar Peyrol verwezen,10km verderop, daar hebben ze nog nooit van een camping gehoord en we moeten verder naar Pertuis.Onze fiets Tom zegt op een bepaald moment nog 3,5km naar de camping in Pertuis, foutje het worden ruim 6 klim kometers. Het is na zessen als we er aankomen.

• 08 Augustus 2011 - 16:11

Simon En Yvonne,:

Wat jullie allemaal ondernemen en ondernomen hebben zie ik ons niet doen, zo sportief zijn wij ook weer niet,wij wensen jullie nog een prettige tijd toe.We nemen onze petjes voor jullie af.
    Groetjes en liefs yvonne en simon.