van Bastia naar Toulon- fietsend naar Le Lavandou - Reisverslag uit Bastia, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu van Bastia naar Toulon- fietsend naar Le Lavandou - Reisverslag uit Bastia, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

van Bastia naar Toulon- fietsend naar Le Lavandou

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

30 Juli 2011 | Frankrijk, Bastia

Op 29 juli namen we de nachtboot van Bastia naar Toulon, 10 uur varen wat een eind,dacht ik. We hebben nog nooit zo lang op een schip gezeten maar het viel reuze mee en was toch een hele leuke ervaring. We hadden een mega five ferrie van Corsica die, in plaats van 9 uur vertrok pas om half 10 aankwam in Bastia en toen nog z'n hele vracht moest lossen. Jeetje ècht niet normaal wat er uit zo'n boot komt, een wonder dat zo'n ding niet meteen naar de bodem zakt. Om kwart over tien is alles gelost en weer geladen. Als we onze fietsen weer vastgebonden hebben en naar boven gaan liggen er overal al mensen in slaapzakken ook zijn de vele bankjes al ingenomen voor de nacht. Wij gaan eerst maar eens lekker eten en zien later wel of we een plekje kunnen vinden om een oogje dicht te doen. Tijdens het eten genieten we van het varen langs de kaap Corse waar duizenden lichtjes schijnen. Als we later open zee op varen en het water donker tegen de boot aan klotst ga ik lekker zitten lezen.
De restaurants op de boot zijn nu gesloten en de meeste mensen zijn nu aan het slapen.Wij rollen onze slaapzakken uit in het a la carte restaurant, pluche op de vloer en maar 2 "kamer genoten" . We slapen snel in door het motor geronk en met een kleine onderbreking om een uur of drie slapen we verder tot 5 uur. Voor de stewards en het restaurant alweer een nieuwe werkdag. De vitrines worden gevuld met broodjes,gebakken eitjes, fruit enz enz. We kunnen lekker ontbijten voor we de haven van Toulon binnen varen waar de zon prachtig op komt. We laten de boot z'n meeste vracht lossen voordat we er zelf afgaan. Laat ze maar lekker voor ons uit gaan. Wij nemen er de tijd voor.
Als het allemaal een beetje rustiger is geworden stappen ook wij op om naar Cavalaire (vlakbij Le Lavandou) te fietsen waar onze oudste dochter vakantie viert met man en kinderen. We gaan gezellig een paar daagjes langs. Het is een prachtige weg, veel fietspaden, met nog mooiere uitzichten over de middellandse zee. We zijn blij met de fietdpaden want de wegen zitten hier echt stampvol. Topdrukte in deze tijd.
Het is een super leuk weerzien en de dagen dat we er zijn bere gezellig. Tes kookt lekker voor ons, de wijn smaakt heerlijl en we genieten van zand, zee en zonneschijn

• 08 Augustus 2011 - 17:20

Elise:

Ziet er erg gezellig uit. Alleen wat jammer dat wij er niet bij waren (snik)