Eerst wat fotos,verslag volgt snel - Reisverslag uit Rome, Italië van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Eerst wat fotos,verslag volgt snel - Reisverslag uit Rome, Italië van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Eerst wat fotos,verslag volgt snel

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

01 Juli 2011 | Italië, Rome

Verslag komt later
:SMS update:: 5 juli 2011 :
28 juni -0 km
Trento vandaag een rustdag ,nou ja ,rustdag kan je het niet noemen want we hebben heel wat afgelopen.het is 35 graden en daar moeten we nog aan wennen.Na de Dom ,de mooi beschilderde huizen en het castello de Buon consiglio te hebben bekeken vinden we het wel goed, Drinken een pilsje en gaan lekker een tukkie doen voordat we gaan eten.tijd zat want die Italianen beginnen op z 'n vroegst om 8 aan eten te denken.

:SMS update:: 5 juli 2011 :
29 juni 65 km.
Trento Precocca 65 km (1490) We zyn voor achten al vertrokken na een onrustige nacht ,warm en erg veel lawaai. We zijn blij de drukte van de stad achter ons te laten en onze vriend de Adige weer naast ons te hebben.Hij gedraagt zich rustig. Ondanks de regen van vannacht is het drukkend heet en heeft Hans steeds sterretjes voor z 'n ogen en ook z 'n rug doet pijn..door die sterretjes is hij ook wat dizzy.
We nemen een lange pauze op een terras waar we 2 alc.vrije biertjes drinken. Direct krijg je een asbak op de tafel.,ze roken er ook lustig op los hier.nog nooit zoveel rokende mensen gezien.( Geen ergernis voor jou Pim). We kamperen by de boer. Krijgen ergen gemaakte wijn en onze gastheer praat honderd uit.
Hij doet de dag erna een master examen voor trombone en moet nog repeteren. Melancholieke klanken vullen de vallei. Mooi !. Lapo het hondje heeft ons geadopteerd en ligt by ons. S 'nachts hevig onweer en regen. Gelukkig blijft de tent staan Hy staat gammel vast vanwege de rots grond waar de tentharingen niet in te krijgen zijn. Alles is lekker opgefrist en Hans z 'n hoofdpijn is ook weg.

30 juni 49 km .
We rijden eerst een heel eind over een grote autoweg ,ochtend spits, dus niet echt werelds ,als we afslaan ben ik blij ,maar niet lang,er wacht ons een steile klim naar Rivoli.er staan grote borden met evenzo grote vloedgolven en daarin een drenkeling ,by slecht weer moet je op je hoede zijn denk ik. Overal bergen waar het water vanaf kan komen.
Het is heet ,dus geen nood. Na Rivoli volgt een hele steile afdaling.maar eerst krijg ik pap
in de benen en moet ik echt wat eten. Ik kon nauwelijks nog de trappers rond krijgen.
Na de afdaling lekker gemakkelijk fietspad langs de Adige.

Verona,
Half 3 rijden we Verona binnen. Prachtig zoals de stad zich presenteerd. De rivier,Castel Vichei en de Dom in de verte. Geweldig.De weg naar de camping is minder geweldig ,800 meter met een stijgings percentage van 8 tot 10 %in de brandende zon is teveel. We lopen en duwen zelfs de helft. De meesten komen zo boven dus we schamen ons niet. Camping Castel san Pietro is ondanks z 'n hele kleine plekjes bijzonder leuk.er zijn overal zitjes met schitterend uitzicht over de stad.de sfeer is open en gezellig Om de stad te bezoeken is er een trap die je snel af laat dalen. S 'avonds gaan we de stad in en genieten van al het moois daar.
Bij de Arena is het druk, Aida wordt uitgevoerd. De stad zelf is ook geweldig ,de smalle straatjes ,het mooie plein, de mensen alles glimt en blinkt. Na 2 dagen in Verona is het weer mooi geweest ik verlang meer naar de rust van de natuur dan naar de voorstelling van la traviata,die ik graag had willen zien.
Jammer maar helaas ,we maken nog kennis met Cor ,62 jaar ,loopt vanuit Groningen naar Rome. S 'morgens eet ik een restje koude spaghetti met suiker. Goed voor de spieren en zonde om weg te gooien. Cor zwaait ons uit .We dalen af naar Verona en storten ons in de ochtend spits.
Weer veel zoeken waar we de route op kunnen pakken ,valt niet mee. onze "fiets Tom" stijgt in aanzien als hij ons uiteindelijk op het goede spoor zet.. Lieve groetjes van ons.

:SMS update::
6 juli 2011
Verona -Montagnana 64 km.
We zijn in de Po vlakte aangekomen zo plat als een pannekoek,veel mais en druiven velden.
Slootjes en dijkjes het zou zo een Nl polder landschap kunnen zijn. Het lijkt een arm gebied ,slecht onderhouden wegen en huizen ,de huizen die enig aanzien hebben zijn ook voorzien van hekken en alarminstalatie. Ik zie ook regelmatig dooie ratten liggen.
Geen leuke route dus maar het eind van de dag maakt alles goed. Montagnana is een verrassing in de kale vlakte ,het best bewaarde ommuurde stadje van Noord Italië.
Bekend om zyn ham ,geen varken gezien onderweg ,meende ze wel te ruiken. arcade bogen rond de pleinen en leuke terrasjes heel sfeervol.

:SMS update:: 7 juli 2011 :
Vervolg,
Al dagen geen wifi dus update per sms om niet teveel achter te lopen .weer geen camping,kunnen tent opzetten in tuin van jeugd herberg, helaas stikt het tussen het gras van de wespen.Dat is voor voor Hans te gevaarlijk.
We durven het niet aan en huren een kamer.Mooie grote kamer met uitzicht op de stad.We slapen als een blok.De 4 nachten hiervoor waren erg lawaaierig.

3 juli 76 km +8 km om de stad in te komen
.Montagnana-Ferrara .
Het is een fijne dag,voelen ons fit en ondanks dat de route nog vlak is is hy toch veel mooier dan gisteren.zonnebloem velden ,veel campsis, hibiscus en seringen. Afwisselende wegen bloemrijke dorpjes,de Adige waar we afscheid van nemen en vlak voor Ferrara begroeten we de Po, een enorme rivier met kleine zand strandjes,pic-nic plaatsen ,het is zondag en hele families verpozen zich aan de oever.
We schieten lekker op,Ferrara is prachtig ,veel culturele pracht,smalle straatjes,iedereen loopt te flaneren,lykt verliefd en de straat muzikanten zorgen voor romantische muziek.Terwijl wy eten op terras genieten we met volle teugen.
De mode is zwierig,veel vrouwen lopen op hakken van minstens 12 cm hoog,op die keien straatjes bepaald geen genoegen denk ik.
Roken doen ze massaal hier, vooral veel vrouwen lopen rokend over straat.De camping is mooi ,vrije plaatsen ,en de muggen prikken graag.De grond is bezaaid met moerbeien, die als plakken aan je schoenen blijven hangen en we met stokjes weer er tussen uit peuteren. Beetje vies.
Morgen gaan we richting Ravenna.

• 02 Juli 2011 - 07:58

Ineke Eggerding:

geweldig dikke knuffel

• 05 Juli 2011 - 21:51

Martin :

hoi lieve annemarie en hans

wat een heerlijke verhalen weer
    een dikke kus van ons 5e

• 06 Juli 2011 - 16:04

Anita:

Ha, daar zijn ze weer, ik dacht dat jullie verdwaald waren en weer richting Duitslang gingen, hahaha, nu gaan de spieren opspelen maar al het mooie dat jullie zien maakt het helemaal goed!! Verona is inderdaad prachtig, wij waren er (niet schrikken) in 1967! met ons kroost, toen waren wij nog stoere kampeerders en trokken er overal met de tuf tuf op uit. De foto reportage is weer prachtig, wie is de kieker? Maak even een aantekening in je agenda om als je in Rome bent en een paar muntjes over hebt er een paar voor ons in de trevi fontein te gooien, want de dubbeltjes die Fred en ik er 20 jaar geleden in hebben gegooid zijn nu of eruit gejat of vergaan. Fijne reis verder en tot mails, Fred en Anita

• 07 Juli 2011 - 11:07

Kees En Ewa:

Hans en Annemarie

Net terug uit polen (Ewa achterlatend) jullie verhalen gelezenen foto's gezien
    Fantastisch om te zien hoe jullie deze reis weer weten te verslaan en jullie ons een graantje mee laten pikken van jullie belevenissen
    Ik denk zelf straks maar de motor te pakken is niet zo vermoeiend

Veel plezier veel succes en geniet er van

Kees en Ewa

• 09 Juli 2011 - 10:54

Tonnie Eggerding:

Hele mooie kiekjes en ,n mooi reisverslag.Rome,(vorig jaar nog geweest) raak je niet op uitgekeken,als je de St.Pieter wil bekijken,wees er dan vroeg bij,staan soms lange wachtrijen,maar het is adembenemend!Zijn de spieren niet te lam,neem dan even ,n kijkje boven in de koepel met uitzicht over heel Rome en het vaticaan,je valt vd de ene verbazing in de andere,de fresco,s,de marmeren beelden,het houtsnijwerk,woorden schieten je te kort.Colloseum,Victor Emanuel,Mercati Traianei,fontana di Trevi,Piazza Navona,te veel om op te noemen ,maar allen de moeite waard!Have funn!