via grote omweg naar Pezenas - Reisverslag uit Pézenas, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu via grote omweg naar Pezenas - Reisverslag uit Pézenas, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

via grote omweg naar Pezenas

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

12 Augustus 2011 | Frankrijk, Pézenas

11aug.donderdag 50 km
Na 4 leuke dagen met de kindjes en Daphne en Martin is het afscheid nemen. Voor hun zit de vakantie er weer op, Meesje vindt het maar niks en zet een keel op,hij wil blijven. Ik snap het wel de camping is heerlijk voor die kleintjes, leuke vriendjes en heel veel ruimte,zelfs Siem kan vrij rond banjeren zonder gevaar.Hij straalt dan ook van genoegen.
Nadat we ze hebben uitgezwaaid vertrekken wij ook naar St. Hypolite du Fort en daarna door een ruig en verlaten gebied naar Notre Dame de Londres.Het is een uur of 2 en bloedheet, dat maakt het klimmen er zwaar Als we. in St.Martin de Londres, weer een plaatsje verder aankomen is dat een heerlijke oase. Peintje met platanen, terrasjes heerlijk koel drankje, zalig. Als de camping dan ook niet ver meer is zijn we helemaal blij. Nog een klein stukje klimmen naar Pic du Loup en we komen op gemoedelijk campingkje met lekker frans sfeertje. Wij kijken naar de Pic du Loup een Crète die het landschap domineert en genieten s'avonds op het camping terrasje van een, nee,twee wijntjes.

12 aug.40 km. St.Martin de Londres naar Gignac (dat we daar waren wisten jullie al)

We hebben geen haast meer sinds we besloten hebben om met de fietsbus vanuit Nimes naar Nederland terug te gaan.
De slecht weer berichten zijn geen stimulans om naar het noorden te fietsen. We blijven lekker wat rond zwerven door zuid Frankrijk en nemen wat meer tijd om wat rond te kijken.
S'morgens even terug naar St.Martin de Londres om het 11e eeuwse centrum te bekijken. Verscholen achter een muur ligt een prachtige eglise, hele smalle omhoog gaande straatjes.Onder de arcade bogen exposeren kunstenaars hun werk. Genietend van al het moois wandelen we erdoor. Daarna wordt het weer klimmen naar cause de sell om via defilé de Herault door de Gorges de L'Herault te fietsen. Het wordt een schitterde route. We stappen regelmatig af om te kijken naar de kanovaarders die de rivier afzakken. Voor ons roept dat gouden herinneringen op aan tijden dat we hetzelfde deden.
We wandelen door Guilhem de Désért, midden in de gorge en is wereld erf goed. Je snapt gewoon niet dat een land zoveel schoonheid kan bergen. Bij pont de Diable verbreed de rivier zich en wordt er veel gezwommen, de waaghalsen springen van de rotsen in de rivier.Daarna fietsen we door de vallei naar Gignac waar we een camping vinden en een dagje extra blijven staan. 31 graden is het we doen gewoon lekker lui vandaag.
Daphne en Martin laten weten weer veilig thuis te zijn aangekomen. Altijd blij en opgelucht als alles goed gegaan is.

• 18 Augustus 2011 - 15:53

Anita:

Hallo genieters,
    Als ik het goed lees is Nederland zo zoetjesaan in zicht, nog maar even niet doen, geniet nog van de ,
    heerlijke temperatuur en al het mooie, jullie zullen het vast missen. Het is hier een beetje pet met peren met het weer, wordt je niet vrolijk van!!! Jullie hebben in elk geval bergen foto's om de reis over te doen bij de kachel, hahaha. (natuurlijk met een glaasje wijn).
    Tot de volgende mail, hartelijke groetjes, Anita