Gignac-Octon 40 km - Reisverslag uit Gignac, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu Gignac-Octon 40 km - Reisverslag uit Gignac, Frankrijk van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

Gignac-Octon 40 km

Door: Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

18 Augustus 2011 | Frankrijk, Gignac

Alweer lekker vroeg op pad naar Clermont L'Herault en verder naar Lac de Salagou.Geen onbekend gebied voor ons, de 3e keer in 10 jaar dat we in dit bizarre gebied zijn. 1x met 2 honden toen met 1 en nu samen op de fiets.We kijken eerst vanuit de hoogte in het dorpje Liausson over het blauwe meer dat omringd wordt door grillig gevormde rode bergen. Het is stil geen bebouwing, wel veel campers en dagjes mensen die de kleine strandjes weten te vinden.
Wij lunchen aan de oever en klimmen na een uurtje rust weer omhoog, via Salsac naar Octon, soms behoorlijk steil omhoog dan weer door de zonovergoten vallei. Het is broeierig heet en we zijn blij dat Octon een camping heeft, er worden er zelfs 3 aangegeven, hoe bestaat het het lijkt hier uitgrstorven. Maar vooral rustzoekers en wandelaars weten het hier te vinden.Het ligt op een heuvel met mooi uitzicht over bergen met hier en daar een klein dorpje tegen de bergwand geplakt. Helaas ligt het ons toegewezen plekje niet zo mooi, tussen heg van coniferen is het donker.De broeierige temperatuur beloofde niet veel goeds en ja er komt een onweersbui over ons heen die gelukkig niet lang duurt.

15 augustus 43 km
Octon naar Tarassac (begin van de Gorges de L'Orb

Jeetje wat is Frankrijk toch een geweldig mooi land, komen we er al meer dan 45 jaar en staan we nog steeds versteld van wat we zien.p
We rijden een fantastisch mooie route naar col de la Merquieres.
Indrukwekkende rode bergen en geweldige uitzichten Frankrijk je raakt er niet op uitgekeke.
Als we afdalen en in Bedarieux uitlkomen rijden we bijna gelijk een gezellige markt op. We zetten de fietsen neer er wa delen wat rond. Een jong stel straat muzikanten vrolijkt de boel op. Gitarist en meisje dat zingt. Mooie stem heeft ze en ze brengt de chansons met overtuiging.Leuk om naar te kijken,is me wel een eurootje waard. Genieten hoor, van dat franse sfeertje.Dit is Frankrijk op z'n best. We gaan door over de D908 veel te druk dus niet zo fijn. In Tarasson, weer zo'n camping voor met name wandelaars, dus veel tentjes, omringd door hoge bergen aan de rivier de Orb. Op het terras van de camping weer leuke gesprekken die vanzelf komen als ze zien hoe we op onze zwaar beladen fietsies aankomen. Altijd vol bewondering, complimenten vliegen om de oren.
De camping is nog vochtig van de vele regen die hier gisteren over is getrokken.
Wij kregen in Octon dus maar het staartje ervan mee. Mooi mazzel want het scheen een wolkbreuk te zijn geweest.

Nou dit was het voor vandaag, ik hoop morgen weer helemaal bij te zijn met schrijven.
Groetjes en liefs aan ieder die ons volgt. We vinden de reacties erg leuk.
Anita hoop dat alles weer goed gaat en Miek internet is geweldig om elk plaatsje te kunnen vinden al is het nog zo klein

• 19 Augustus 2011 - 15:42

Anita:

Bij ons in de familie ook twee Francofielen, die zijn ook niet uit Frankrijk weg te slaan, onze jongste zoon en onze jongste dochter (maar dat komt natuurlijk door de B...B... campings, hahaha) Het gaat elke dag een beetje beter met mij, moet me wel dwingen langzaam aan te doen, maar daar heeft de dokter wel wat op gevonden, gewoon een medicijn erbij om mij te remmen, zal wel goed zijn. Als ik zo in gedachten met jullie meefiets en de foto's met jullie heerlijke bruine toeten bekijk gaat mijn pet steeds dieper voor jullie af, wat waren wij toch watjes dat wij dat alles per auto deden. Gaat de reis nog verder door naar Spanje????
    Hartelijke groetjes, Anita.