3 januari vertrek Amsterdam- Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu 3 januari vertrek Amsterdam- Bangkok - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Hans en Anne-Marie Happy2 - WaarBenJij.nu

3 januari vertrek Amsterdam- Bangkok

Door: Happy2 Anne-Marie en Hans

Blijf op de hoogte en volg Hans en Anne-Marie

04 Januari 2013 | Nederland, Amsterdam

3 Januari 2013 Vertrek Amsterdam-Bangkok,

Eindelijk is het dan zover,we vertrekken.Het voelt best heel spannend, het is ook wel heel erg ver waar we nu heen gaan en zolang in het vliegtuig zitten is voor ons ook de eerste keer.
Alles staat klaar en Martin haalt ons om 11 uur op om naar het station in Almelo te brengen.
Daphne, Suus, Mees en Siem staan daar op ons te wachten om ons uit te zwaaien.
Hartstikke leuk, Mees vindt onze koffers op wieltjes wel heel erg spannend en hij trekt dan ook dapper mee en kijkt er heel trots bij, bij zo iets trekt hij een heel speciaal gezichtje, zo schattig.
We hebben het mooie t-shirt aan dat we van Martin en Daphne hebben gekregen ,ze hebben het speciaal voor ons laten maken met de vogeltjes en "happy2 onderweg 2013" Het is erg leuk en past ons precies.We gaan dus stijlvol op weg.
Suus haatl nog snel een bakkie koffie en dan is het zover.
Veel knuffels en kussen aan allemaal en zwaaien zwaaien en nog eens zwaaien , We zijn op weg.

We hebben onszelf verwend met een 1e klas reis vanwege de vele bagage en we zitten samen heel luxe in het rode pluche, in een 6 persoons coupé.
Zonder vertraging komen we om een uur of half drie op schiphol aan en zijn zo druk met het zoeken naar de juiste vertrekhal dat we niet in de gaten hebben dat we gevolgd worden door het liefste stelletje ongeregeld wat er op de wereld bestaat, onze dochters met schoonzonen en een stel kleinkinderen.(jammer Elise dat je geen vrij kon krijgen)
Als er iemand opeens zegt " zwaar hè" kijk ik om en val bijna om van verbazing,
Oh wat een verrassing, daar hadden we helemaal niet op gerekend, wat liefff!!!!
Wat wordt er gelachen door ons allemaal
Fijn dat we er vroeg waren , hadden we nog een uur de tijd om samen wat te drinken en te kletsen en uitgebreid afscheid te nemen.

En dan gaat het toch echt gebeuren, tijd om in te stappen in onze boeing 777 die even in één nacht ruim 500 mensen naar Bangkok brengt.bijna 11.000 km verder. niet te geloven
Als ik zie hoe groot hij is moet ik wel even slikken, onbegrijpelijk dat dat de lucht in gaat en ......blijft hangen.
De vlucht gaat fantastisch, het opstijgen is nauwelijks voelbaar en eenmaal op hoogte, vliegen we rustiger dan in een bus,boot of trein .
De stewardessen lopen af en aan om ons te voorzien van allerlei hapjes en drankjes we hebben films, muziek en allerlei ander entertainment op ons eigen schermpje.
Na het eten kijk ik nog even een optreden van Bob Marley en Bruce Springsteen en na het opzetten van een film val ik regelmatig in slaap .Jammer want het was een prachtige film ,The beasts of the southern wild, ik onthoud hem voor de terugweg.

4 januari

Het is nog maar net half tien plaatselijke tijd als we de volgende ochtend landen in Bangkok .

We willen geld opnemen maar helaas Hans z'n ing pas wordt telkens niet geaccepteerd, dat is knap vervelend , gelukkig hebben we
wat euro's die we bij de bank kunnen omwisselen. Dus helemaal zonder zitten we niet en s'avonds, in de bere gezellige straatjes achter ons hotel blijkt mijn pas het wel te doen dus geen probleem.

We kijken uit naar de chauffeur van het hotel die ons komt ophalen, het blijkt een klein Thais meisje te zijn die ons met gevouwen handjes en een knikje begroet.
Ze brengt ons binnen drie kwartier naar het hotel , het is niet mooi wat we om ons heen zien, grote grauwe wolkenkrabbers, drukke 8 baanswegen en heel veel verkeer.
Mijn hart is , vlak voor de landing,weer eens op hol geslagen en ik voel me even niet zo lekker. Tja dat overkomt me zo nu en dan en dat al 44 jaar lang, dus geen zorgen , ik zal er niet aan dood gaan, het is alleen een uitputtend gevoel en ik ben dan ook heel blij als we naar onze kamer kunnen.
De kamer ligt aan de achterkant van het hotel, dus lekker rustig, er is airco en na even te zijn gaan liggen knap ikgelukkig weer op.
Lekker douchen en dan op ontdekkings tocht , we steken de drukke weg over waar alles door elkaar raced.
Tuktuks, scooters, bussen, auto's, Je moet een beetje leffen om over te steken maar je hand omhoog en gewoon doorlopen doet wonderen alles staat stil.
We lopen door een steegje naar de rivier, ook daar is het een drukte van belang, veerboten , boottaxie's en longtailboten jagen over de rivier. Het water heeft flinke golven door al die beweging.
We genieten even van de zonsondergang boven de rivier en zoeken een eettentje op in de straatjes achter ons hotel.
Het is er zo vreselijk leuk en kleurig, zoveel geuren, kleuren en leven, en alles zó relaxed, het steelt onmiddelijk ons hart.
Je kan vermoeide benen en voeten laten masseren terwijl je heerlijk achterover ligt
te relaxen, of visjes aan je tenen laten knabbelen
We eten heerlijke rode rijst met vegetarische curry en een grote fles bier die we delen met z'n tweetjes
Hier gaan we het zeker een paar dagen heel leuk vinden.
We gaan tijdig naar bed want morgen gaat er gefietst worden door Bangkok en dat lijkt met al dat verkeer een hele onderneming.

• 06 Januari 2013 - 17:38

Steinie:

Hoi,
    Wereldreizigers zijn jullie nu! Oh wat heerlijk, zie alles zo voor me.
    Geniet en maak mooie verslagen dan beleven wij ook alles een beetje.
    Liefs Steef en Steinie

• 06 Januari 2013 - 17:52

Tessa:

He, zo leuk leuk om dit weer te lezen......dit hebben we gemist hahahahha
    Maar vreselijk leuk om jullie zo te verrassen op Schiphol en nog leuker om die heerlijke verhalen van je te lezen!!!! Geweldig dat jullie eerste indruk zo leuk is, xxxx

• 06 Januari 2013 - 18:02

Wilma:

Wat een mooi begin van wat vast en zeker een geweldige reis gaat worden. Ik blijf jullie zeker volgen dmv jullie prachtige verslagen. Lfs wilma

• 06 Januari 2013 - 18:38

Daphne:

Wat heerlijk om deze verslagen weer te kunnen lezen.En wat schrijf je toch ontzettend leuk mam.
    Op deze manier lijken julli lang niet zo ver weg als dat jullie in werkelijkheid zijn....gelukkig maar! kus

• 06 Januari 2013 - 19:51

Kees:

Hans en Annemarie

helaas heb jullie net gemist jullie waren zeker bang het vliegtuig te missen
    Was bij de gate ( E 22) maar helaas te laat

fijne vakantie

Kees en Ewa

• 06 Januari 2013 - 23:06

Pim En Dick:

Fijn dat jullie zo'n goede reis hebben gehad! Het was weer een plezier om jullie mooie reisverhaal te lezen. We hopen, dat jullie een onvergetelijke maand in Thailand zullen beleven, maar we zijn er van overtuigd dat het zeker zo zal zijn.

Geniet van alles,

Liefs, Pim en Dick